Weer beginnen flight simulator 2020

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
brian
Instructor
Instructor
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 sep 2007, 20:18
Locatie: mijdrecht

Weer beginnen flight simulator 2020

Bericht door brian »

Hallo allenmaal,

na een aantal jaar van afwezigheid ben Ik ben van plan het vliegen op flight simulator weer op te pakken!

Mijn vraag is kan dit nog met fs09, of is het beter met fs2020 te beginnen?
Ik wil op ten duur ook weel online gaan vliegen. Is fs2020 daar volledig ready voor fmc vliegtuigen ect.
Of heb je daar toch add ons voor nodig? zoals pmdg ect

Groetjes Brian
Afbeelding
---Md-11 Queen Of The Skies It take wings to make miracles happen---
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Weer beginnen flight simulator 2020

Bericht door Polito »

Beste Brian,
Ik ben niet deskundig genoeg om al jouw vragen te beantwoorden.
Maar wel kan ik zeggen dan FS2020 compleet anders is dan F9, dus zou ik gelijk de nieuwe versie gaan gebruiken.
Ik vlieg nooit online, dus daar kan ik niets over zeggen.
FS2020 biedt veel addons, gratis en betaald. Ook op internet zijn die te vinden.

FS9 is een makkie vergeleken met FS2020, die is veel reëler. Plus dat de wereld er uitziet als het moet.
Altijd voor verbetering vatbaar, zoals op dit forum te lezen is. Maar ik ben er dik tevreden mee.

Ik laat nu deskundigere leden je verder voorlichte,
Succes!
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Weer beginnen flight simulator 2020

Bericht door FlipS »

Hallo Brian,
Ook ik ben niet deskundig genoeg om je vragen precies te beantwoorden maar ik wil wel wat toevoegen aan wat Polito schreef.
Er zijn zo weinig mensen die nu nog online met FS9 vliegen, dat het misschien wel zo is dat je dan in een bijna leeg luchtruim terechtkomt. Dan kun je net zo goed stand alone vliegen.

Ik denk dat het met online vliegen ook zo is dat je alleen de vliegtuigen van anderen ziet zoals ze zijn, als je die vliegtuigen ook zelf in je pc hebt. Heb je die niet, dan kiest het programma waarschijnlijk een ander vliegtuig. Met andere woorden: als je met de default vliegtuigen vliegt, zullen anderen jou volgens mij altijd zien terwijl zij je, wanneer je met een add-on vliegt die bijna niemand heeft, met een ander vliegtuig zien. PMDG of andere add-ons zullen dus zeker niet vereist zijn.

Ik denk dus dat FS2020 ook wat online vliegen betreft, de voorkeur heeft boven FS9. Alleen moet je voor FS2020 wel een goede glasvezelverbinding hebben. Niet voor het online vliegen, maar voor het installeren en updaten.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
brian
Instructor
Instructor
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 sep 2007, 20:18
Locatie: mijdrecht

Re: Weer beginnen flight simulator 2020

Bericht door brian »

Bedankt voor de reacties!

Het online vliegen wil ik dan weer via het platform IVAO doen! Is dit ook mogelijk met fs2020? En zijn er ook addons verkrijgbaar zoals AES, AirPorts en bijvoorbeeld de PMDG MD-11?

Mvg Brian
Afbeelding
---Md-11 Queen Of The Skies It take wings to make miracles happen---
Plaats reactie