Korte vragen topic
Moderator: Moderator-groep
-
- Ere oud staflid
Re: Korte vragen topic
Nu weten we iets meer.
Ten eerste een huishoudelijke mededeling. In ons "forum policy" hebben we een regel staan over het quoten van berichten. Wil je dat straks even doorlezen? Dan weet je ook waarom ik de laatste quote heb verwijdert.
Ten tweede. De foutmelding zal niets te maken hebben met Vista maar met de versie van FS9.
De eerste versie van deze flightsimulator is versie 9. Daarna is er nog een update verschenen en die heet
versie 9.1 Het is dus belangrijk óf FS9 te upgraden naar fs9.1* of een andere versie van FSUIPC te installeren.
Het * betekent dat we niet weten of jij FS opstart met de 4e CD of met een NO-CD patch.
Zowel voor de upgrade naar fs9.1 als voor de NO-CD patch kan je hier genoeg vinden als je even de zoekoptie gebruikt.
Over de no-cd patch kan info vinden bij: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 77#p128477
en over de upgrade naar fs9.1: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 72#p128472
Laat weten of dit alles geholpen heeft
arno
Ten eerste een huishoudelijke mededeling. In ons "forum policy" hebben we een regel staan over het quoten van berichten. Wil je dat straks even doorlezen? Dan weet je ook waarom ik de laatste quote heb verwijdert.
Ten tweede. De foutmelding zal niets te maken hebben met Vista maar met de versie van FS9.
De eerste versie van deze flightsimulator is versie 9. Daarna is er nog een update verschenen en die heet
versie 9.1 Het is dus belangrijk óf FS9 te upgraden naar fs9.1* of een andere versie van FSUIPC te installeren.
Het * betekent dat we niet weten of jij FS opstart met de 4e CD of met een NO-CD patch.
Zowel voor de upgrade naar fs9.1 als voor de NO-CD patch kan je hier genoeg vinden als je even de zoekoptie gebruikt.
Over de no-cd patch kan info vinden bij: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 77#p128477
en over de upgrade naar fs9.1: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 72#p128472
Laat weten of dit alles geholpen heeft
arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- ....
Welkom op het forum, Tom.
Als alle problemen zo gemakkelijk op te lossen zouden zijn .......
Je moet even de nieuwste versie van FSUICP (momenteel 3.85) downloaden en installeren.
downloadlink: http://www.schiratti.com/dowson.html
Let wel even op dat je de goede versie download!! Er zijn aparte versies voor FS2004 en FSX!!
Na de download het zipfile uitpakken in de map [MODULES] van FS2004 (indien deze nog niet aanwezig is, dan deze aanmaken).
Registratie van FSUICP is vrijwel voor geen enkele toepassing nodig, maar zou eventueel wèl meer mogelijkheden van het programma bieden.
Succes!
edit
p.s. lees ook even het bericht van Arno (dat hiervoor staat) even goed door i.v.m. de versie van FS2004 (FS9).
Als alle problemen zo gemakkelijk op te lossen zouden zijn .......

Je moet even de nieuwste versie van FSUICP (momenteel 3.85) downloaden en installeren.
Let wel even op dat je de goede versie download!! Er zijn aparte versies voor FS2004 en FSX!!
Na de download het zipfile uitpakken in de map [MODULES] van FS2004 (indien deze nog niet aanwezig is, dan deze aanmaken).
Registratie van FSUICP is vrijwel voor geen enkele toepassing nodig, maar zou eventueel wèl meer mogelijkheden van het programma bieden.
Succes!
edit
p.s. lees ook even het bericht van Arno (dat hiervoor staat) even goed door i.v.m. de versie van FS2004 (FS9).
Paul.
-
- Senior Controller
hejhej
ik probeer de goede instellingen te vinden van het geluid maar krijg het alleen nog niet goed genoeg.
hoe hebben jullie de sound-setting staan in fs9?
martijn
ik probeer de goede instellingen te vinden van het geluid maar krijg het alleen nog niet goed genoeg.
hoe hebben jullie de sound-setting staan in fs9?
martijn
-
- ....
Ik gebruik de volgende instellingen:
Engines : 50
Cockpit : 30
Environment : 50
Navigation : 10
Lessons / flights : 80
Air Traffic Control : 80
Alles dus "aan"gevinkt
Sound quality op "high".
Hopelijk heb je hier iets aan.
Engines : 50
Cockpit : 30
Environment : 50
Navigation : 10
Lessons / flights : 80
Air Traffic Control : 80
Alles dus "aan"gevinkt
Sound quality op "high".
Hopelijk heb je hier iets aan.
Paul.
-
- Senior Controller
dank je paul
ik heb het net geprobeerd en het klonk al wat beter.
martijn

ik heb het net geprobeerd en het klonk al wat beter.
martijn
- DC Daan
- Instructor
Nou ik weet niet of het al in een forum besproken is maar ik kon het niet vinden.
dus stel ik mijn vraag maar hier.
Hoe kan je als je een texture gedownload hebt. En wilt installeren dat je hem weer terug kan halen als ie niet goed is een soort back up .Ik zelf doe dan dat ik de hele texture folder kopieër en dan in oude texture1 map het bestand plaats. En als ie niet goed is verwijder ik hem gewoon en zet ik texture2 terug.
Is daar ook een anderen manier voor.
dus stel ik mijn vraag maar hier.
Hoe kan je als je een texture gedownload hebt. En wilt installeren dat je hem weer terug kan halen als ie niet goed is een soort back up .Ik zelf doe dan dat ik de hele texture folder kopieër en dan in oude texture1 map het bestand plaats. En als ie niet goed is verwijder ik hem gewoon en zet ik texture2 terug.
Is daar ook een anderen manier voor.
dankje wel paul
sorry jongens ik ben er nog niet uitgekomen
heb FSUIPC ook gedownload maar dan lukt het nog niet
groetjes tom
sorry jongens ik ben er nog niet uitgekomen
groetjes tom
PaulB schreef:Welkom op het forum, Tom.
Als alle problemen zo gemakkelijk op te lossen zouden zijn .......![]()
Succes!
edit
-
- Ere oud staflid
Tom gedownload maar ook geinstalleerd? Zo ja, lees dan ook onderstaand bericht eens door om je fs9.cfg te verwijderen. het kan zijn dat fs9 met "oude"gegevens blijft werken.tommygo1 schreef:
groetjes tom
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=6531
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Als je een nieuwe texture installeert Daan, vervang je dan een bestaande? Zo lees ik het een beetje in jou verhaal..
Een nieuwe texture zet je er gewoon bij. Als je toestel texture's 0 t.e.m. 5 al in gebruik heeft, wordt het dus nummer 6. En bevalt hij niet, dan haal je die map weer weg. En het stukje tekst in je aircraft.cfg wat over die 6 gaat.
Theo
Een nieuwe texture zet je er gewoon bij. Als je toestel texture's 0 t.e.m. 5 al in gebruik heeft, wordt het dus nummer 6. En bevalt hij niet, dan haal je die map weer weg. En het stukje tekst in je aircraft.cfg wat over die 6 gaat.
Theo

- DC Daan
- Instructor
theo het stond er inderdaad onduidelijk in maar zo'n een texture bedoel ik niet.
ALs je de map van fs9 open doet zie je de map texture meteen die map bedoel ik.
ALs je de map van fs9 open doet zie je de map texture meteen die map bedoel ik.
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Ah, de texture map van de (default) sceneries van FS.
Dan is het denk ik het makkelijkste de hele map te backuppen, zoals je al schreef.
Want dat is een hele uitzoekerij, om precies uit te vinden wat er vervangen is omdat er meer dan 900 bestandjes inzitten..
Theo
(Overigens hèb je natuurlijk al een backup, op CD2 zit MSGAME3.CAB en daarin zit de komplete Texturemap!)

Dan is het denk ik het makkelijkste de hele map te backuppen, zoals je al schreef.
Want dat is een hele uitzoekerij, om precies uit te vinden wat er vervangen is omdat er meer dan 900 bestandjes inzitten..
Theo

(Overigens hèb je natuurlijk al een backup, op CD2 zit MSGAME3.CAB en daarin zit de komplete Texturemap!)
- DC Daan
- Instructor
oke bedankt Theo.
-
- Senior Instructor
Nooit geweten. Ondanks dat ik niks vroeg, bedankt Theo!FsTheo schreef:Ah, de texture map van de (default) sceneries van FS.![]()

OLD System ||3.00 Ghz || Intel Pentium || RAM 1.00 GB || On board 128 RAM Graphics card || HD 250 GB
NEW System||2.40 Ghz || Dual core Intel || RAM 3.00 GB || Geforce 9600 GT 1024MB || HD 500 GB

NEW System||2.40 Ghz || Dual core Intel || RAM 3.00 GB || Geforce 9600 GT 1024MB || HD 500 GB

- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Op een groot forum als dat van Dutchfs, is het antwoord soms al gegeven voordat je de vraag stelt...
Theo

Theo

-
- Controller
Ik heb twee korte vragen, volgens mij zijn die nog niet beantwoordt door everyone!?
1. Hoeveel AI package downloaden jullie gemiddeld?
2. De screenshots die je maakt worden die net als bij andere spellen in een bestand geplaatst???
Gr Ben
1. Hoeveel AI package downloaden jullie gemiddeld?
2. De screenshots die je maakt worden die net als bij andere spellen in een bestand geplaatst???
Gr Ben

"You are cleared for takeoff"
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Het aantal AI-pakketten ligt denk ik per persoon anders. Iemand die alleen longhaul Amsterdam<-->New York vliegt, zal geen pakketten uit Rusland of Australië ophalen, als die maatschappijen toch niet op die twee velden vliegen.
Maar er zijn vast mensen die ook alles ophalen, omdat ze altijd en overal verkeer willen zien, zoals het hoort.
Screenshots worden niet 'In-game' opgeslagen. Met Print Screen sla je één shot op in het geheugen van je computer.
Die moet je dus eerst opslaan, voor je een nieuwe maakt. Gelukkig zijn er verschillende 'Screenshooters', kijk maar eens bij de 'Downloadlinkjes', onderaan worden er een paar genoemd!
Theo
Maar er zijn vast mensen die ook alles ophalen, omdat ze altijd en overal verkeer willen zien, zoals het hoort.
Screenshots worden niet 'In-game' opgeslagen. Met Print Screen sla je één shot op in het geheugen van je computer.
Die moet je dus eerst opslaan, voor je een nieuwe maakt. Gelukkig zijn er verschillende 'Screenshooters', kijk maar eens bij de 'Downloadlinkjes', onderaan worden er een paar genoemd!

Theo

-
- Controller
oke bedankt.
Dan zal ik daar eens kijken
Gr Ben
Dan zal ik daar eens kijken
Gr Ben

"You are cleared for takeoff"
Ik heb een probleem met mijn geluid, althans, alleen in de cockpit view. Dan zit er een irritante kraak in. Ik heb de tweak gebruikt om mijn graphics (en ook geluid settings) beter te maken. Hoe kom ik van die kraak in mn cockpitgeluid af? Heeft iemand de standaard settings voor geluid in de fs9.cfg, want ik wil de andere instellingen graag behouden.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Ik dacht niet aan mijn geluid gesleuteld te hebben en in mijn fs9.cfg staat:
Zoek de verschillen!
Theo
Code: Selecteer alles
[SOUND]
SOUND=1
SOUND_FADER1=0.500000
SOUND_FADER2=0.100000
SOUND_FADER3=0.300000
SOUND_FADER4=0.800000
SOUND_FADER5=0.500000
SOUND_FADER6=0.800000
SOUND_QUALITY=2

Theo

Dank je, het is nu opgelost...Tenminste heb ff snel geprobeerd en het lijkt weg te zijn 

Ik heb sinds gister een probleem met flight sim, ik zat op final, toen ik de autopilot eraf haalde om het vliegtuig manual te landen. Alleen bleef mijn motor hangen op ongeveer 50 procent, dus ik afgesloten en verder niet meer naar omgekeken, maar vanochtend zelfde probleem met de standaard chessna. het probleem ligt niet in de hardware (saitek flight yoke) want deze staat goed bij hardware. Het is alsof de motor beetje trilt (gaat op en neer in de panel. Kent iemand dit probleem? Ik heb geen zin om weer opnieuw flight simulator te moeten installeren.
Alvast bedankt!!
Alvast bedankt!!
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Bij een Cessna speelt het geen rol dacht ik, maar heb je Autothrottle ook uitgeschakeld? Anders blijft die aktief!
Verder heb ik gelezen dat je na het uitschakelen van de Autothrottle je gashandel even op volgas moet drukken om hem weer te aktiveren. Of in ieder geval even bewegen, zodat FS weet, hee, nu moet ik daar weer op reageren!
Theo
Verder heb ik gelezen dat je na het uitschakelen van de Autothrottle je gashandel even op volgas moet drukken om hem weer te aktiveren. Of in ieder geval even bewegen, zodat FS weet, hee, nu moet ik daar weer op reageren!
Theo

Laatst gewijzigd door FsTheo op 16 feb 2009, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Autopilot veranderd in Autothrottle
Reden: Autopilot veranderd in Autothrottle
Het probleem doet zich helaas ook voor als ik flight sim opstart en gewoon aan de gate sta, reageert helemaal niet meer op de throttle. Gister bij de heen vlucht nog geen probleem, en tijdens het landen merkte ik het probleem pas voor het eerst. Terwijl ik niks veranderd heb. Eergister sloot mn flight sim wel af door een geheugen dump volgens mij. Stond er iets van: Flight Simulator closed because run out of memory. Terwijl ik normaal geen problemen mee heb. Kunnen deze 2 dingen misschien met elkaar te maken hebben?
Edit: Ik heb het net nog eens geprobeerd, dit keer reageert ie wel normaal voor een paar seconden, en dan springt het gas automatisch uit. Hierna heb ik de yoke ff disabled, en met de toetsen ff stukje gevlogen, en toen deed ie het wel normaal

Edit: Ik heb het net nog eens geprobeerd, dit keer reageert ie wel normaal voor een paar seconden, en dan springt het gas automatisch uit. Hierna heb ik de yoke ff disabled, en met de toetsen ff stukje gevlogen, en toen deed ie het wel normaal

-
- ....
Dit geldt alleen voor de AUTOTHROTTLE en die staat geheel los van de autopilot.FsTheo schreef:Verder heb ik gelezen dat je na het uitschakelen van de Autopilot je gashandel even op volgas moet drukken om hem weer te aktiveren. Of in ieder geval even bewegen, zodat FS weet, hee, nu moet ik daar weer op reageren!
Theo
En een Cessna 172 heeft inderdaad géén autothrotlle.
[at}MwmGeraads
Als alles goed werkt als je de yoke disabled dan weet je wáár het probleem zit.
Haal de ypoke eens uit de huidige USB-poort en sluit hem (indien mogelijk) eens op een andere USB poort aan? Het ZOU (......) kunnen helpen.
Paul.
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
En dat ben ik natuurlijk weer geheel met U eens! Schrijffoutje!PaulB schreef:Dit geldt alleen voor de AUTOTHROTTLE

Theo