Ik ben even met een Hurricane naar een airshow op Duxford geweest:
Duxford is de home base van Battle of Britain Memorial Flight en in de grote hangaar is het Imperial War Museum gevestigd. Vandaar dat historische vliegtuigen de meerderheid hebben in de airshows. Ieder half uur stijgen vliegtuigen op en landen. Helaas vliegen ze een vrij grote afstand zodat de lucht boven het vliegveld vaak leeg is. Het is uiteraard een leuke oefening om in formatie te vliegen met één van de AI-vliegtuigen.
De airshow wordt doorkruist door default AI verkeer, dat uitgeschakeld kan worden door het AI verkeer in de Settings op 30% te zetten. De airshow gaat dan wel gewoon door. Het default AI verkeer is ook op 100% zo rustig dat ik dat maar zo gelaten heb, dan blijft het in de lucht tenminste een beetje druk.
Simulator= FSX + Acceleration Expansion Pack
Add-on scenery= Duxford van Airfield Construction Group (zowel vliegveld als airshow); gras: REX (alleen het gras)
(De bomen zijn ofwel default, ofwel TreeX ofwel ORBX; dat kan ik niet nagaan. De bomen op het vliegveld zijn geplaatst door ACG Duxford, de bomen juist buiten het vliegveld zijn deel van ORBX FTX EU England)
Add-on airplane= Hawker Hurricane Mk1 van Just Flight
Repaint airplane= UP-W inbegrepen in pakket