Hier even een korte vraag waarvan ik het antwoord niet kon vinden.
Mijn brandstofverbruik is bijna altijd veel hoger dan uitgerekend door de flightplanner (soms wel 3x zoveel per vlucht).
Zo heb ik bv nu een Lockheed L1011 Tristar van Rey Lopez, die volgens de makers een bereik heeft van 6100 miles, maar die bij mij met volle tanks niet verder komt dan een schamele 1600 miles.
Wat doe ik verkeerd?
Ik vlieg op grote hoogte, zeker niet op volle snelheid en zonder payload.
Flying the Arctic and Antarctic. Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
Heeft iemand al een antwoord voor mijn brandstofprobleem?
Ik moet gewoon iets heel fout doen want ik verbruik altijd veel en veel te veel kerosine.
Flying the Arctic and Antarctic. Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
En 1600 is dan natuurlijk te weinig..
Blijft even de vraag of een volle tank in jou model net zo vol is, als in real life..
Kamikaze schreef:Bij kleine toestellen, mooney, cessna's, pipers,
Voor de Piper heb ik het antwoord klaar; daar zit geen autopilot in!
Cessna's en Mooney's natuurlijk wel, gebeurt het ook als je FS gelijk met zo'n toestel start, of alleen na PMDG gebruik?
Misschien is 6100 NM ook wel erg veel, maar het staat gewoon in de readme files die bij dit toestel horen.
De Tristar was natuurlijk wel een medium tot long haul toestel en ik kom echt niet verder dan 1600 NM.
Maar ik moet wel iets verkeerd doen, want ik haal bij al mijn toestellen nog niet eens de helft van de max range.
Ik doe expres alle payload weg, vlieg op circa 75% van de max speed en op een hoogte van ruim 30.000 feet.
Je tank met een flightplanner. Heb je al een getest wat er gebeurt als je gewoon de tanks 100% vult?
Blijft het probleem dan? Want dan kan je je afvragen of de hoeveelheden in de aircraft.cfg wel kloppen..
Geen vergissing met het vinkje Display fuel quantlty as weight? Zodat je denkt dat je 20000 gallon brandstof aan boord neemt, terwijl het maar 3000 is?
Nee, de bronbestanden worden meestal nooit vrijgegeven. De maker heeft er een hoop werk in zitten en stel, hij heeft het toestel gemaakt voor FS9. Met de bron hoeft hij dan niet opnieuw te beginnen voor FSX en ook niet bang te zijn dat anderen er met zijn werk vandoor gaan.
Toch zijn er wel sites waar je de gMax bestanden kunt krijgen om zelf af te maken. De makers hebben er dan geen zin meer in of geen tijd meer voor en geven ze weg.
Vaak moet je ze dan wel even noemen in je readme..
Maar met POSKY zal dat zeker niet het geval zijn..
Sorry voor de late reactie Theo, maar druk op het werk.
De payload staat al op nul en de fuelcapacity staat in alle tanks op 100%.
Het totale aantal gallons komt ook overeen met de hoeveelheden in de aircraft.cfg.
Ik heb dat hoge brandstofverbruik overigens met veel toestellen en kom bij lange na nooit in de buurt van het verbruik dat in de flightplanner is uitgerekend. Maar bij deze Tristar is het bereik wel erg extreem hoog.
Ik heb een korte vraag. Als ik in een vliegtuig zit dan zijn die randen helemaal hoekig, hoe kan ik dit oplossen?
Binnenkort zal ik een een plaatje posten .
Ik weet niet of het in WOAI zit,
Ze zijn beschikbaar,
misschien niet als Ai-traffic repaint.
Maar wel als een normale repaint.
Die kan je ook gewoon voor je ai-traffic gebruiken
Een kort vraagje van mijn kant.
Ik ben op zoek naar een scenery van Luton Airport. Via-via heb ik al gehoord dat deze van Uk2000 zou zijn, maar op hun site zie ik alleen Gatwick/Heathrow/Stansted staan. Weet iemand waar ik hem wel kan vinden?
Hoe kan ik bij mijn PMDG 737 de airstair naar beneden doen?
alvast bedankt!
A/c: A300/319/320/321/330/380 -B737-400/600/700/800/767-300ER
Bae-RJ100 Airlines (v.v): Onur Air - KLM - CSA - Transavia (5) - Ba CityFlyer - Arkefly (2) - SunExpress- Air France (2)- easyJet.com (5) - easyJet S(2)- Corendon - Inter Airlines- Jet Airways