Korte vragen topic

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Dobbertje schreef:Ik kijk dan van buitenaf naar mijn toestel vanuit een positie voor mijn toestel (numpad acht) terug naar achteren.
Dezelfde positie nam ik ook in :G:
Dobbertje schreef:In Quanaaq lijkt de baan haast wel te zweven boven de grond.
Bij mij ook. Dus zal het wel liggen aan Microsoft. En kunnen we er niets aan veranderen. :G:

Edit: In FSX is Thule wel beter. Die andere "Quanaaq" geeft hetzelfde effect als in fs9
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

Tja, het lijkt mij inderdaad dan een probleem van Microsoft zelf. We moeten ons er maar in berusten dat we het niet kunnen oplossen. :G:

Wel bedankt dat je zo hebt meegezocht naar de oplossing :dup:

Ik denk dat ik ook maar eens moet gaan overstappen naar FSX, ik wilde dit lange tijd niet, omdat ik wat huiverig was voor alle nieuwigheden.
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Ik heb nog even verder gekeken, waar precies de grens ligt is me nog niet duidelijk. Jou Thule ligt op 76N, en inderdaad, als je in Noorwegen gaat kijken, Svalbard (78N), dan heb je precies hetzelfde effect.

Fs bugje, hij kan de kromming van de aarde daar niet meer bijhouden. :G: :lol:

Theo :wink:
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

FsTheo schreef:Fs bugje, hij kan de kromming van de aarde daar niet meer bijhouden. :
In het echt is dat toch ook zo? Heb eens een documentaire gezien waarbij een toren en heli ( op weg naar een boorplatform) geen radiocontact met elkaar konden houden?

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Daarbij speelt de kromming zeker een rol.
Al zou je vandaag de dag als piloot tegen je 'Co' kunnen zeggen, "Sjon, pak jij de sateliettelefoon effe en bel het platform." :y:

Het technische achter het waaròm FS de kluts kwijtraakt weet ik ook niet.

Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid

We zitten nu inderdaad op het goede spoor.

Ik heb gisteren nog een stukje gevonden op internet. Het is geschreven door een man die sceneries maakt voor de poolstreken. Hij schreef het volgende:

Known Issues:
1.You are likely to notice that the scenery tends to "slide" across the snow. This apparently applies to all scenery situated close to the poles. I understand that it is caused by trying to fit "rectangular" scenery onto converging lines of longitude as these lines approach the poles, and is therefore a problem integral to FS2004. I have tried to minimize the effect by placing the scenery on a homogenous background of snow, so that any movement is not so obvious. Unfortunately, as far as I know, the problem cannot be totally eliminated. If anyone knows of a better solution, please let me know and I will try to implement it.

Ik denk dus dat we het probleem goed hebben ingeschat.
Afbeelding

Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin »

Omdat deze vraag niet specifiek over FS9 of FSX, noch specifiek over één type vliegtuig en zelfs niet specifiek over flight simulator, maar ook over real-life gaat, besloot ik 'm hier maar neer te zetten. Is het trouwens niet handiger dit topic uit het FS9 gedeelte te halen en op een algemenere locatie te zetten?
Hoe dan ook, ik vraag me af of de assumed temperature of flex temperature die je in de FMC kunt invoeren t.b.v. een derated take-off ook negatief kan zijn?
Onürair

Bericht door Onürair »

Ik had een vraag, waar moet je gedownloade vliegtuigen plaatsen? [vlieg] [vlieg]
Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin »

Zoek hier maar eens: http://www.dutchfs.com/downloads/other/ ... leidingen/. :wink:
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag? :)
Onürair

Bericht door Onürair »

Bedankt! ;)
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

En, "Welkom op Dutchfs!" schreef Kevin ook nog, maar dat kan je niet zo goed meer zien... :oops: :lol:

'Assumed temperature', het lijkt mij dat je daar alle kanten mee op kan, ook naar beneden.
Het is wat jij aanneemt als zijnde de temperatuur, 'to assume'.. :hm
Vraagje voor Xolon denk ik. :D

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Kevin »

Oeps! Sorry! :oops: Hartelijk welkom op DutchFS natuurlijk!! :wink:
Onürair

Bericht door Onürair »

Hehe, bedankt jongens! Nu had ik nog een vraagje, kunnen jullie een joystick voor een beginner aanbevelen? Alvast bedankt ;).
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Nee, eigenlijk niet. :D Je moet gewoon eens wat om je heen kijken, bij verschillende merken en.... in je portemonnee! :lol:
Want op zich kan je als beginner best aardig uit de voeten met een Saitek X52Pro, en als je later dan 'gevorderd' bent, heb je er nog steeds wat aan. Maar dan hebben we het over een duurdere stick.

Je kunt ook beginnen met, wàt wil ik vliegen? Is het eigenlijk alleen maar Boeing, of juist Airbus? Die worden op een heel andere manier bestuurd, of met een yoke of met een joystick..

Lastig hè? :mrgreen:

Onürair

Bericht door Onürair »

Die ligt toch wel wat buiten mijn prijsklasse inderdaad :lol: . Is de, Logitech Wingman Extreme Digital 3D Flight-Joystick USB, een beetje aan te raden voor het simpele werk? [vlieg]
Ramon
Senior Instructor
Senior Instructor

Bericht door Ramon »

Ja absoluut! Ik ben er zelf ook mee begonnen. Heel veel mensen die ik ken gebruiken hem, beginner of niet.
Ik kan het je alleen maar aanraden!
MvG,
Ramon
eelco
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door eelco »

ik heb mijn PMDG 737 weer van stal gehaald op een nieuwe pc incl. scherm 23 inch... voorheen had ik een mooie instelling qua 2D cockpit .... ehh ik leg het even nader uit.. Nu namelijk als ik in de cruise hang zie ik de grond niet als ik dan met SHIFT+ENTER/BACKSPACE rommel dan zie ik wel de grond maar als ik dan land kijk ik naar alleen asfalt... je kan alleen met grote stappen naar boven of naar beneden ....

Mijn vraag... Is er een mogelijkheid om de view subtiel in te stellen???

grtz
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid

U68

IK heb weer eens een raar iets.

Ik heb net een ai helicopter in een klein traffic pakketje geinstalleerd in Groenland.
Die heli krijgt als flightplan mee, een vlucht naar U68. Dit blijkt een klein vliegveldje te zijn in Wyoming.
Op zich niet iets heel raars, dus heb ik hem lekker laten opstijgen , maar wat gebeurt er nu,
Nadat hij dus naar U68 is gevlogen, krijgen alle vluchten in fs alleen nog maar vluchten naar U68.
Ineens gaat niemand meer ergens anders heen behalve naar U68.

Wie herkent een dergelijk probleem en heeft er enig idee hoe dit kan?
Afbeelding

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Dan zal het daar wel druk worden! :y:

Maar welk pakketje? Zelf gemaakt of ergens gedownload? Dan kijk ik even mee, of ik iets geks zie.

Theo :D
tonnyb
Controller
Controller

Bericht door tonnyb »

Is NL2000 V4 Alleen voor FSX?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

Ja! Voor fs9 gebruik je versie 3 se ( en ook de updates SP1 en Christmas ). Zie de website van Nl2000

Maar gebruik toch eens een keer de zoekoptie dan had je deze overbodige vraag niet behoeven te stellen :evil:
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Theo, het pakketje waar ik het over heb, is een traffic.bgl met een aantal bijgeleverde toestellen. Het is een samengesteld pakketje door ene David Hayes, dus geen Woai.
Maar het is dus geen eigen brouwseltje van mij :y: .

Ik heb het gevonden op Simviation onder de naam COA Ai traffic, met zoekoptie David Hayes.

(at) Theo,
P.S. de Bell212's van Air Greenland zijn inmiddels in de lucht en vliegen er lusitg op los vanuit Thule, Nuuk en Kangerlussuaq. (komt perfect overeen met de district helicopters van Air Greenland in real life.
Afbeelding

MrPython350

Bericht door MrPython350 »

Hallo,

Ik vlieg nu met de Posky 737-800 Transavia en die heeft geen VC.
Maar nu is het probleem als ik voor het landen mijn autopilot uit doe, gaat het vliegtuig opeens omhoog.
Omdat het stuur nog naar boven stond van de take-off. Is er een toetsencombinatie om het stuur weer recht te krijgen. En dan bedoel ik niet recht van horizontaal. Want die weet ik wel, en die werkt ook niet hiermee.

Alvast bedankt!
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Dan zou ik met de <S> in spotplane view achter het toestel gaan hangen en vervolgens (tijdens de vlucht) met de <8> op het NumPad (lampje uit) de zaken recht zetten! :D

vliegtuig

Bericht door vliegtuig »

Met mijn nieuwe pc :y: ga ik ook weer een beetje fs-en. Nu weet ik dat er hele mooie chemtrails te vinden zijn op avsim volgens mij. Ik kan ze alleen niet meer vinden. De standaard en die van real environment pro vind ik niet mooi genoeg namelijk :lol:. Kent iemand deze mooie chemtrails? Het spijt me als dit al 357x is gevraagd. Met de zoekfunctie krijg ik niks met woorden als chemtrails, condens en vliegtuigstrepen.
Plaats reactie