Korte vragen topic
Moderator: Moderator-groep
- PatrickZ
- Supervisor
- Locatie: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip
Re: Korte vragen topic
Ja hoor, geen enkel probleem. Misschien dat ten tijde dat het artikel geplaatst werd dat jij gelezen hebt Windows 7 nog niet uit was en dat hij er daarom niet bij stond.
Het schijnt zelfs dat FS2004 onder Windows 7 sneller werkt dan onder XP of Vista (die laatste is helemaal een ramp). Al kan ik dat niet vanuit persoonlijke ervaring bevestigen, het is slechts van horen zeggen.
Wat wel met zekerheid te zeggen is is dat sommige add-ons, met name die van Wilco/Feelthere, problemen geven met 64-bits Windows versies. Dit geldt dus voor zowel Vista 64-bits als Windows 7 64-bits. Voor deze add-ons heb je echt een 32-bits Windows versie nodig.
Het schijnt zelfs dat FS2004 onder Windows 7 sneller werkt dan onder XP of Vista (die laatste is helemaal een ramp). Al kan ik dat niet vanuit persoonlijke ervaring bevestigen, het is slechts van horen zeggen.
Wat wel met zekerheid te zeggen is is dat sommige add-ons, met name die van Wilco/Feelthere, problemen geven met 64-bits Windows versies. Dit geldt dus voor zowel Vista 64-bits als Windows 7 64-bits. Voor deze add-ons heb je echt een 32-bits Windows versie nodig.
-
- Ere oud staflid
Bestandstype
Vraagje,
Ik heb zojuist een nieuwe afcad van Narsarsuaq gekregen.
Normaliter krijg ik dan 1 bestand namelijk iets van AF2_BGBW.bgl
Nu echter bestaat de afcad uit 3 bestanden, te weten:
AF2_BGBW.bgl
AF2_BGBW.bll
AF2_BGBW.la
Wat zijn bll en la bestanden en wat doen ze?
Kan iemand mij dit vertellen?
Ik heb zojuist een nieuwe afcad van Narsarsuaq gekregen.
Normaliter krijg ik dan 1 bestand namelijk iets van AF2_BGBW.bgl
Nu echter bestaat de afcad uit 3 bestanden, te weten:
AF2_BGBW.bgl
AF2_BGBW.bll
AF2_BGBW.la
Wat zijn bll en la bestanden en wat doen ze?

Kan iemand mij dit vertellen?

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Poe... Nooit van gehoord en volgens mij 'niet nodig' files. Bll zou een Borland Language Library kunnen zijn.
Misschien dat de maker iemand is die aardig kan programmeren en de bgl bewerkt heeft.
Je kunt er eens inkijken met Kladblok..
Theo
Misschien dat de maker iemand is die aardig kan programmeren en de bgl bewerkt heeft.
Je kunt er eens inkijken met Kladblok..

Theo

-
- Student Pilot
Vraagje,
Als ik in een default aircraft (let's say de boeing 747) vlieg met de default IFR flight planner van FS9, is er dan een manier om het vliegtuig automatisch de route te laten vliegen? Anders moet ik bij elke bocht zelf de heading veranderen.. Volgens mij is dit wel mogelijk want vroeger werkte dit wel! (Ben net weer eens begonnen met FS9, vandaar)
Bij voorbaat dank!
Flo
Als ik in een default aircraft (let's say de boeing 747) vlieg met de default IFR flight planner van FS9, is er dan een manier om het vliegtuig automatisch de route te laten vliegen? Anders moet ik bij elke bocht zelf de heading veranderen.. Volgens mij is dit wel mogelijk want vroeger werkte dit wel! (Ben net weer eens begonnen met FS9, vandaar)
Bij voorbaat dank!
Flo
-
- Ere oud staflid
Florian. Veel vragen zijn al gestelt en dubbele vragen maakt het forum overzichtelijk. Mede daarom vragen we iedereen, om bij een vraag, eerst de zoekoptie te gebruiken. Zie rechtsboven. Je had dan een aantal onderdelen kunnen vinden waarin jouw vraag is beantwoord. verder hebben we ook wat handleidingen op de website staan. Theo heeft een mooie uitleg geschreven: "Landen met behulp van ILS ". Zoek dus even bij die handleidingen en volg die handleiding. Als het dan ( nog ) niet duidelijk is kan je altijd je vraag stellen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- Student Pilot
Het gaat niet om ILS landing, daar heb ik inderdaad de handleiding al voor gebruikt!
Wat ik bedoel is het automatisch volgen van de GPS op cruise altitude, dus dat je niet bij elk waypoint een nieuwe heading in moet geven. Ik kan het via de zoekfunctie niet vinden dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om even kort antwoord te geven. Het is volgens mij een hele simpele oplossing namelijk..
Wat ik bedoel is het automatisch volgen van de GPS op cruise altitude, dus dat je niet bij elk waypoint een nieuwe heading in moet geven. Ik kan het via de zoekfunctie niet vinden dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om even kort antwoord te geven. Het is volgens mij een hele simpele oplossing namelijk..
-
- Student Pilot
Ik heb het antwoord op m'n vorige vraag inmiddels uitgevogeld.
Nu heb ik nog een vraag:
Heeft het zin om bepaalde scenery uit te schakelen in de 'scenery library', wordt FS er sneller van?
Er staan namelijk allerlei plekken tussen waar ik nooit vlieg (Afrika, Zuid-Amerika, Azië)..
BVD
Nu heb ik nog een vraag:
Heeft het zin om bepaalde scenery uit te schakelen in de 'scenery library', wordt FS er sneller van?
Er staan namelijk allerlei plekken tussen waar ik nooit vlieg (Afrika, Zuid-Amerika, Azië)..
BVD
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Nee, dat maakt niets uit. Net als AI wordt een scenery pas aktief als jij in de buurt bent.
Hooguit dat het opstarten van FS sneller wordt, maar het gebruik niet.
Theo
Hooguit dat het opstarten van FS sneller wordt, maar het gebruik niet.
Theo

-
- Student Pilot
Ok bedant Theo! Helaas, had gehoopt dat ik hierdoor nog wat FPS kon winnen. 

- Kevin
- Moderator
- Contacteer:
Gelukkig maar dat het zo niet werkt, want dat zou betekenen dat FS bij ieder add-on scenery die je installeert een stukje trager wordt. En dat... wil ik absoluut niet! 

-
- Student Pilot
hey,
weer een probleem
n met DBS walk and follow.
Als ik hem opstart en buiten mijn kist sta draait het beeld vanzelf rondjes.
Ik heb geprobeerd wat op hun forum staat maar dat werkt hier niet
wat kan ik doen?
weer een probleem

Als ik hem opstart en buiten mijn kist sta draait het beeld vanzelf rondjes.
Ik heb geprobeerd wat op hun forum staat maar dat werkt hier niet

a51-zone.net
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Hm, twee keer dezelfde vraag stellen hier op het forum bijvoorbeeld. Alleen helpt het niks.A51-Greg schreef:wat kan ik doen?
Ik ga niet twee keer hetzelfde antwoord geven!

Theo

-
- Student Pilot
Hallo,
Ik had een vraag. Namelijk dat als ik gewoon opstijg met een vliegtuig (Captainsim 707 in dit geval) en daarna op Instant replay klik, hoor ik telkens de GPWS Warning 'Glideslope' . Maar ik doe niks verkeerd waardoor de Glideslope wordt geactiveerd.
Weet iemand misschien hoe de warning uit te schakelen?
Alvast bedankt!
Ik had een vraag. Namelijk dat als ik gewoon opstijg met een vliegtuig (Captainsim 707 in dit geval) en daarna op Instant replay klik, hoor ik telkens de GPWS Warning 'Glideslope' . Maar ik doe niks verkeerd waardoor de Glideslope wordt geactiveerd.
Weet iemand misschien hoe de warning uit te schakelen?
Alvast bedankt!
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Dat zeggen ze allemaal!Tinusz schreef:Maar ik doe niks verkeerd

Ik heb het toestel niet, maar ik denk dat het gewoon een gauge is. Dus zou je een aanwijzing moeten kunnen vinden in je panel.cfg.
Misschien iets in de richting van GPWS.gau?
Je kunt regels in de panel.cfg tijdelijk uitschakelen door er // voor te zetten.
Alleen, het zou eigenlijk normaal moeten werken..

Maar ja;
Dat is zo.Tinusz schreef:ik doe niks verkeerd

Theo

-
- Student Pilot
Haha theo
Bedankt voor de info, ga het nou even checken
Argh, wat ben ik toch dom zeg.. Het was niet glideslope, maar het was Don't sink...

Bedankt voor de info, ga het nou even checken

Argh, wat ben ik toch dom zeg.. Het was niet glideslope, maar het was Don't sink...
-
- Instructor
Goede dag. Wat betekend Squawk? Groetjes Arie.
-
- Supervisor
Is wat er gebruikt wordt om een transponder code aan te geven.
Gtz,
Jan
Gtz,
Jan
Domme vragen bestaan niet.
Uitsluitend domme antwoorden.

- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Grappig, ik ben even verder gaan zoeken om te kijken waar het woord vandaan komt. En het komt uit de Tweede Wereldoorlog en is het geluid van een (wilde) papagaai.
SQUAWK!
En dat komt omdat het transpondersysteem, waarmee bepaald werd of een toestel vriend of vijand was, IFF, Identification Friend or Foe, de codenaam 'Parrot' had.
Theo

En dat komt omdat het transpondersysteem, waarmee bepaald werd of een toestel vriend of vijand was, IFF, Identification Friend or Foe, de codenaam 'Parrot' had.

Theo

-
- Instructor
Goede dag. Nou ik ga het weer proberen,want ik heb gisteren ook een vraag gesteld maar zie hem niet hier staan. Dan nu twee korte vragen; Wat betekend Squawk 2765? En zit er in FS2004 of FX een Concorde? Vriendelijke groet Arie.
-
- Supervisor
Arie, je eerste vraag is beantwoord.
En de tweede is nee.
Gtz,
Jan
En de tweede is nee.
Gtz,
Jan
Domme vragen bestaan niet.

- Kevin
- Moderator
- Contacteer:
Als ATC tegen je zegt 'squawk 2765' betekent dat in feit letterlijk: 'zet je transponder op code 2765'.
In FS2000 zat 'n Concorde, maar niet in FS9 of FSX. Daarvoor zijn wel (payware) add-on Concorde's te vinden. Google bijvoorbeeld maar eens naar 'Flight Sim Labs'. Zij hebben een goede Concorde voor FSX gemaakt.
EDIT: Jan was me voor, maar toch...
In FS2000 zat 'n Concorde, maar niet in FS9 of FSX. Daarvoor zijn wel (payware) add-on Concorde's te vinden. Google bijvoorbeeld maar eens naar 'Flight Sim Labs'. Zij hebben een goede Concorde voor FSX gemaakt.

EDIT: Jan was me voor, maar toch...

Er zijn wel concordes voor FS9, FSX is geloof ik in ontwikkeling. Zie mijn vloot, ik ben erg tevreden over mijn concorde van PSS.Arie schreef:Goede dag. Nou ik ga het weer proberen,want ik heb gisteren ook een vraag gesteld maar zie hem niet hier staan. Dan nu twee korte vragen; Wat betekend Squawk 2765? En zit er in FS2004 of FX een Concorde? Vriendelijke groet Arie.
edit: het antwoord voor FSX was al gegeven. Had ik weer niet gezien. Maar goed, nu heb je ook een PSS antwoord.
Anyway, de concorde vlieg je niet zomaar. Vergeleken met andere toestellen een stuk ingewikkelder. De add-on ontwikkelaars van de concordes die ik ken STTSim en PSS zijn echt dusdanig ontwikkeld, dat een studie van het toestel nodig is. Je moet nl niet alleen het toestel vliegen, maar ook als flightengineer in balans houden, de procedures voor de naverbranders weten, anders kom je gewoon echt zonder peut te zitten, etc. Nu is het wel zo, dat in zowel STTSim als PSS er een mogelijkheid is, om de FlightEnigneer door de pc over te laten nemen. Maar er is een catch, je moet het wel ook zelf in de gaten houden.
- Kevin
- Moderator
- Contacteer:
Je hebt dus maar liefst drie Concordes om uit te kiezen als je zowel FS9 als FSX hebt.
Wat ik nog even wil zeggen is dat wat Patrick hierboven uitlegt over de SSTsim en PSS Concordes, ook precies zo geldt voor de Concorde van Flight Sim Labs voor FSX.

-
- Instructor
Ok. Vriendelijk bedankt voor de genomen moeite. Daar zie ik nog maar even voorlopig van af, zover ben ik nog niet want ik ben nu bezig om met de Learnjet te vliegen. Toch nog een vraagje, in de altimeter zie ik staan, aan de rechterkant, 2992. ( Bij de Cessna 172 ) Tijdens het vliegen krijg ik ,bijvoorbeeld, Cessna OMS, radar contact 33 miles north of EHMZ, 1,100. current altimeter 2992. Wat betekend dat? Groeten Arie.
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Het is de barometerdruk Arie. En dat heeft in de vliegerij alles te maken met je hoogtemeter, die, als je barometer een verkeerde druk 'voelt', jou de verkeerde hoogte laat aflezen.
Op het moment dat het vliegveld jou de druk opgeeft, kun je even op de <B> drukken, waardoor jou toestel die waarde overneemt!
Theo
Op het moment dat het vliegveld jou de druk opgeeft, kun je even op de <B> drukken, waardoor jou toestel die waarde overneemt!
Theo