Na een tijdje afwezig te zijn geweest, nog maar is eentje van mij.
De Belgische Seaking, klaar om een zwoele nazomernacht in te gaan. Klaar voor de eventuele "Scramble". Helaas verdwijnt dit beeld over niet al te lange tijd.
Simulator = X-Plane 10 10.50
Add-on scenery = LHPP (LHSimulations)
Add-on airplane = Virtavia Seaking
Repaint airplane = Virtavia (Met kleine aanpassing aan de FLIR van mij)
Da's lang geleden! Leuk dat je terug bent. En kennelijk nog steeds liefhebber van helikopters!
Hoe vliegen de helikopters in X-Plane vergeleken met FSX?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Simulator = Flight Simulator X (boxed version)
Preview DX10 + Shader Release - Steve Parsons - freeware base
Add-on scenery = ORBX FTX NA Pacific Fjords - border of British Columbia and Alaska
ORBX FTX NA CZST Stewart Airfield
Add-on airplane = default FSX Cessna 172SP
repaint = C-FTWE made by Tom Tiedman
FlipS schreef:Da's lang geleden! Leuk dat je terug bent. En kennelijk nog steeds liefhebber van helikopters!
Hoe vliegen de helikopters in X-Plane vergeleken met FSX?
Zeker dat zal altijd blijven! Voor mijn gevoel is het vliegen met heli's in X-Plane realistischer. Ik heb dan nog nooit in een helikopter gevlogen, maar in X-Plane moet je meer corrigeren. In mijn ogen net wat realistischer.
Jammer dat je zover weg woont! Want dat zou ik dus graag een keer ervaren. Ik heb de Nemeth Design Chinook in FSX en daarin moet ik constant corrigeren. Nog meer corrigeren lijkt me niet mogelijk, en daarom ben ik dus benieuwd.
Ik heb nog een payware heli voor FSX maar daarvan is de grafische kwaliteit zo pover dat ik die niet meer geïnstalleerd heb. Hetzelfde geldt voor een freeware heli. Daar kan ik dus geen goed oordeel over geven. Met de default heli's doe ik niets.
Ga je toevallig naar het FSWeekend? Dan zou je bij mij de Chinook kunnen proberen en dan ben ik benieuwd naar je oordeel.
Nog een van de Seaking dan....
Aankomende dinsdag (11 oktober 2016) vliegen de Seaking-helikopters van het 40ste Smaldeel van vliegbasis Koksijde 40 jaar. Daarom wordt de RS-05 wederom in een speciale paint gehesen. Tevens is afgelopen vrijdag de RS-02 van speciale "40 Years" stickers voorzien. Natuurlijk moesten die stickers ook even op "mijn" X-Plane RS-02. Hier het resultaat in een Air-to-Air shoot langs de Belgische kust.
Afscheid van RealAir
Zoals hier aangekondigd stopt RealAir met de bouw van virtuele vliegtuigen. Voor mij was RealAir altijd 'second best' en kort na de release van FSX zelfs het beste wat voor FSX te krijgen was. De vliegtuigen werden gebouwd door Sean Moloney en voorzien van flight dynamics die door Rob Young geprogrammeerd werden. Rob Young was bij mijn weten de eerste die erin slaagde een vliegtuig in FSX vrij realistisch te laten spinnen. Het gedrag bij zijwind van de RealAir SF260 is zo goed dat daarvan nog steeds een leerzaam filmpje op YouTube te vinden is: