Flight Simulator 9 tweaks
Moderator: Moderator-groep
Als je FS9.CFG echt nergens vinden!
Dan moet je dit gebruiken en installeren:
http://www.visualflight.co.uk/FSConfig/
Hiermee heb ik hem ook gevonden!
Russell
Dan moet je dit gebruiken en installeren:
http://www.visualflight.co.uk/FSConfig/
Hiermee heb ik hem ook gevonden!
Russell
-
- Instructor
fs9.cfg
Hallo Arno en Theo.
Sorry voor de late reactie,maar ik moest mijn, gelukkig leuke verplichting, voor mijn ander halve jaar klein dochter voor laten gaan. Wij hebben nl dit weekend op haar gepast in Castricum. Ja jullie begrijpen het al ik kom er, ondanks jullie hulp niet uit. Ik krijg uit de maap fs9 niet meer uit geperst als de mappen die ik jullie vertelde. Wel staat er een map fs9.cfg ,en hier staat het logo vliegtuigje van fs 2004 op,als ik daar op klik dan wil deze fs 2004 opstarten. Voor de rest nada. Ik heb ook al deze map verwijderd maar na fs 2004 opnieuw opgestart te hebben staat hij er weer fris en vrolijk. Alleen ik wordt er niet vrolijk van. Ik zou zeggen kom op de koffie dan kunnen jullie het zien of hebben jullie nog een andere sugestie????
Vriendelijke groet Arie.
Sorry voor de late reactie,maar ik moest mijn, gelukkig leuke verplichting, voor mijn ander halve jaar klein dochter voor laten gaan. Wij hebben nl dit weekend op haar gepast in Castricum. Ja jullie begrijpen het al ik kom er, ondanks jullie hulp niet uit. Ik krijg uit de maap fs9 niet meer uit geperst als de mappen die ik jullie vertelde. Wel staat er een map fs9.cfg ,en hier staat het logo vliegtuigje van fs 2004 op,als ik daar op klik dan wil deze fs 2004 opstarten. Voor de rest nada. Ik heb ook al deze map verwijderd maar na fs 2004 opnieuw opgestart te hebben staat hij er weer fris en vrolijk. Alleen ik wordt er niet vrolijk van. Ik zou zeggen kom op de koffie dan kunnen jullie het zien of hebben jullie nog een andere sugestie????
Vriendelijke groet Arie.
-
- Instructor
fs9 tweaken
Ik heb gedaan wat Russell 12 schreef en nu heb ik inderdaad fs9.cfg om deze te bewerken.
Allemaal weer hartelijk bedankt.
Vriendelijke groet Arie.
Allemaal weer hartelijk bedankt.
Vriendelijke groet Arie.
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
-
- Instructor
-
- Instructor
Zijn er collega's onder ons die tevreden en ontevreden zijn met de nieuwe scenery van Nederland. Het vraagt natuurlijk wel het e.e.a. (5 cd's)
Maar als ik dit forum eens door snuffel dan zoekt men toch steeds meer naar andere tweaks.
Ik ben daar ook één van, ik wil heel graag mijn scherm wat strakker hebben. FS9 tweaks heb ik gezien, ben niet echt tevreden.
Elstoplo
Maar als ik dit forum eens door snuffel dan zoekt men toch steeds meer naar andere tweaks.
Ik ben daar ook één van, ik wil heel graag mijn scherm wat strakker hebben. FS9 tweaks heb ik gezien, ben niet echt tevreden.
Elstoplo
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Ik denk dat veel mensen het doel van de NL-2000 scenery uit het oog verloren zijn.
Het is opgezet als een VFR-scenery, een Cessnaatje, 1500Ft, en dan met een kaart op schoot, Nederland (v)(h)erkennen.
Maar ik lees nu reacties van mensen die met een zwaar payware toestel, vanuit New York komen, dan na een longhaul op Schiphol landen en vervolgens zich beklagen dat ze daar maar 6 of 7 frames halen.
In FS moet je kiezen denk ik, òf een mooie scenery en dan rustig vliegend boven Nederland er van genieten, òf lange vluchten maken, de procedures volgen en tevreden zijn met een mooie IFR landing op default Schiphol van FS zelf.
De laatste versie is overigens wel vele malen groter als de vorigen, maar lichter in het gebruik!
Theo
Het is opgezet als een VFR-scenery, een Cessnaatje, 1500Ft, en dan met een kaart op schoot, Nederland (v)(h)erkennen.
Maar ik lees nu reacties van mensen die met een zwaar payware toestel, vanuit New York komen, dan na een longhaul op Schiphol landen en vervolgens zich beklagen dat ze daar maar 6 of 7 frames halen.
In FS moet je kiezen denk ik, òf een mooie scenery en dan rustig vliegend boven Nederland er van genieten, òf lange vluchten maken, de procedures volgen en tevreden zijn met een mooie IFR landing op default Schiphol van FS zelf.
De laatste versie is overigens wel vele malen groter als de vorigen, maar lichter in het gebruik!
Theo

-
- Instructor
fs9.cfg enz.
Theo!
Bedankt voor het bestandje Parijs en de No CD Patch.
Het is allemaal gelukt. Toppie! Verder heb ik kontakt gehad met Microsoft over de CD 4 van FS 2004. Zij wilde mij wel helpen, maar deze CD kost dan € 24. Dus niets gratis!! Nou ik had, toen, voor FS 2004 voor € 19 betaald bij Media markt, dan maar een nieuw setje kopen. Verder iedereen weer bedankt.
Groetjes Arie.
Bedankt voor het bestandje Parijs en de No CD Patch.
Het is allemaal gelukt. Toppie! Verder heb ik kontakt gehad met Microsoft over de CD 4 van FS 2004. Zij wilde mij wel helpen, maar deze CD kost dan € 24. Dus niets gratis!! Nou ik had, toen, voor FS 2004 voor € 19 betaald bij Media markt, dan maar een nieuw setje kopen. Verder iedereen weer bedankt.
Groetjes Arie.
- PatrickZ
- Supervisor
- Locatie: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip
Zelf gebruik ik hem ook daarvoor FsTheo. Ik vlieg voornamelijk IFR, maar omdat ik toch een beetje een fatsoenlijke luchthaven wil hebben als ik land (op welk vliegveld dan ook in Nederland) heb ik NL2000 er op staan. Nou heb ik toevallig het geluk dat ik een goede pc heb en het bij mij dus geen problemen oplevert. Maar het gaat bij mij dus om de airports, de rest van Nederland zal me een zorg zijn.
Volgens mij is dit wel een gat in de markt voor een add-on maker, om eens een goede add-on voor de Nederlandse vliegvelden te maken. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld Aerosoft German Airports of Scandinavian Airports, maar dan van Nederland.
Volgens mij is dit wel een gat in de markt voor een add-on maker, om eens een goede add-on voor de Nederlandse vliegvelden te maken. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld Aerosoft German Airports of Scandinavian Airports, maar dan van Nederland.
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Graag gedaan Arie!
Ik denk dat iedereen op een andere manier met NL-2000 omgaat Patrick.
Ik zelf gebruik juist de ondergrond, vertrek op Eelde, volg de A28, rechtsaf bij Hoogeveen (even zwaaien
) voor Meppel weer naar links draaien, via Zwolle door naar Hardewijk, daar rechts de polder in en met een leftturn landen op Lelystad!
Gewoon op landschapsherkenning, geen navigatiehulpmiddelen! Alleen bij de voor mij onbekendere velden, een autokaart.
Dat is mijn NL-2000!
Theo

Ik denk dat iedereen op een andere manier met NL-2000 omgaat Patrick.
Ik zelf gebruik juist de ondergrond, vertrek op Eelde, volg de A28, rechtsaf bij Hoogeveen (even zwaaien

Gewoon op landschapsherkenning, geen navigatiehulpmiddelen! Alleen bij de voor mij onbekendere velden, een autokaart.
Dat is mijn NL-2000!

Theo

-
- Senior Executive
- Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)
ik probeerde die manier van theo ook, van drachten naar gize-rijen, ik kwam er pas achter dat ik fout zat toen ik bij delfzijl was (verkeerde richting en default FS)
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
-
- Instructor
- Contacteer:
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
-
- Senior Executive
- Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)
de wegen kloppen wel aardig, dan zit ik met een PMDG beechcraft precies net boven de bruggen (die overigens minder goed zijn!)
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553
-
- Instructor
- Contacteer:
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer: