Vraagbaak Startproblemen FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Gebruikersavatar
DC Daan
Instructor
Instructor
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:15
Locatie: Aalsmeer

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door DC Daan »

Ik heb de windows 7 64bits home premium.
Ik ga proberen om zo'n fix te vinden. :)
Bedankt voor jullie hulp :dup:

MVG Daan 8)
airmartinair
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2009, 06:56

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door airmartinair »

Ook ik heb bij het opstarten een probleem, Als ik FSX aanklik zie ik het opstart scherm(dus nog niet het menu). na ongeveer 10s komt er een melding dat er een ''fatal error'' is. Er wordt dan naar het probleem gezocht, maar natuurlijk krijg je daar nooit meer iets van te horen. Ik heb FSX van mijn PC gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar na een maandje gebeurde dit weer. Ik weet niet of dit een link heeft met een vliegtuig dat ik net heb gedownload (Mustang Cessna) Flight1 want als ik die wil vliegen dan kan dat niet want dan geeft ie dat error weer aan. Hetzelfde gebeurd als ik de Level-D wil opstarten (ook Flight 1!!!). ik moet snel weer kunnen vliegen met de 767 want ik ben piloot op IVAO bij Air Seychelles. Heeft dit een reden en een oplossing?
moet ik iets gaan aangeven bij Flight1? of heeft dit te maken met mijn FSX? :?: :?:
Groeten.
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Japio »

Reeds gezocht maar nog niets hierover gevonden, het gaat om het volgende: FSX geinstalleerd op nieuwe PC - windows 7 - 64 bits. Na het opstarten een verrassing, ruim de helft van de vliegtuigen die FSX standaard heeft zijn op de een of andere wijze verdwenen. Ik heb bijv. maar 1 Cessna 172 - 1 x 208 en 1 Learjet - normaal een keuze uit 3 of 4 toestellen. Is er iemand met een vergelijkbare ervaring ? :?:
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
flythierry
Instructor
Instructor
Berichten: 482
Lid geworden op: 22 jan 2007, 15:30
Locatie: Dronten

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door flythierry »

Ik denk dat je het vinkje onderaan niet aan heb staan. (Iets met 'show all variants' o.i.d.) :wink:
Dell Dimension E520 -- Intel Core 2 Duo E4300 @1.8 Ghz -- ATI X1300Pro 256Mb -- 2048 Mb RAM -- Windows 7 Ultimate 32bit
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Japio »

Een pluim voor jou Flythierry, maar stom van mij dat ik dat niet zag want dat is het probleem, bedankt!! :dup:
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
flythierry
Instructor
Instructor
Berichten: 482
Lid geworden op: 22 jan 2007, 15:30
Locatie: Dronten

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door flythierry »

Graag gedaan :dup:
Dell Dimension E520 -- Intel Core 2 Duo E4300 @1.8 Ghz -- ATI X1300Pro 256Mb -- 2048 Mb RAM -- Windows 7 Ultimate 32bit
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Dan haal ik hierna deze vraag even naar voren van "airmartinair". Anders wordt die misschien vergeten
airmartinair schreef:Ook ik heb bij het opstarten een probleem, Als ik FSX aanklik zie ik het opstart scherm(dus nog niet het menu). na ongeveer 10s komt er een melding dat er een ''fatal error'' is. Er wordt dan naar het probleem gezocht, maar natuurlijk krijg je daar nooit meer iets van te horen. Ik heb FSX van mijn PC gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar na een maandje gebeurde dit weer. Ik weet niet of dit een link heeft met een vliegtuig dat ik net heb gedownload (Mustang Cessna) Flight1 want als ik die wil vliegen dan kan dat niet want dan geeft ie dat error weer aan. Hetzelfde gebeurd als ik de Level-D wil opstarten (ook Flight 1!!!). ik moet snel weer kunnen vliegen met de 767 want ik ben piloot op IVAO bij Air Seychelles. Heeft dit een reden en een oplossing?
moet ik iets gaan aangeven bij Flight1? of heeft dit te maken met mijn FSX? :?: :?:
Groeten.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
EHHO

Standaard vlucht bij opstarten

Bericht door EHHO »

Als ik FSX opstart, krijg ik altijd de standaardvlucht met de Trike, bij Friday Harbor, Fair Weather en vaak 's nachts. Dit is een vlucht die ik nooit vlieg ;) dus ik vroeg me af of ik de vlucht die automatisch geladen wordt ook kan wijzigen? Bijvoorbeeld standaard m'n 767 vanaf Heathrow met Clear Skies en overdag in de zomer. Om maar eens wat te noemen.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Standaard vlucht bij opstarten

Bericht door arno »

EHHO schreef:Bijvoorbeeld standaard m'n 767 vanaf Heathrow met Clear Skies en overdag in de zomer. Om maar eens wat te noemen.
Ja. Ga met je 767 ergens op Heathrow staan en sla ( save) de vlucht op. En maak die vlucht "default".
Sluit FSX af en start opnieuw op :dup:

edit: het stond ook al beschreven in onderstaand onderdeel:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... en#p157458

is wel voor fs9, maar het had een bericht gespaard als je even gezocht had. Want veel zaken in fs9 gelden ook voor fsx :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Arie »

Goede dag. Ik heb geen antwoord maar een vraag! Ik heb FSX geinstalleerd en kennelijk vergeten om het icon op het bureaublad aan te vinken,waardoor ik FSX via het bureaublad niet kan opstarten. Wanneer ik het icoon ,uit het programma FSX sleep naar het bureaublad en daarmee het programma wil starten dan krijg ik de melding ,, Error ID =25 (nul). Dus via E:program Files enz kan ik wel FSX opstarten. Wie weet de oplossing. Vriendelijke groet Arie. PS. Besturingssysteem Vista Ultimate.
captain 747
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 nov 2009, 10:55

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door captain 747 »

beste Arie.
je kunt het volgende proberen.
ten eerste moet je, als je dat nog niet gedaan hebt, dat icoontje terugplaatsen in de map C:program files/microsoft games/ microsoft flightsimulator X, maar waarschijnlijk staat jou FSX, zo te lezen bij jou op de E schijf
het terugplaatsen doe je door met je rechtermuisknop op het blauwe icoon te klikken en vervolgens de optie knippen, daarna ga je naar (in jouw geval E:) program files/microsoft games/ microsoft flightsimulator X, en klik je met je rechtermuisknop op het witte gedeelte vervolgens kies je met de linkermuisknop de optie plakken, waardoor dat icoontje weer teruggezet is op z'n oorspronkelijke locatie.
klik nu met je rechtermuisknop op dat blauwe icoontje, nu krijg je weer een veld waarin heel veel opties staan,
Als het goed is moet daarin ook de optie staan (kopieren naar), ga daar met je pijltje op staan (niet klikken alleen met je muis het pijltje erop schuiven), en vervolgens moet je, als het goed is, de optie zien:(bureaublad snelkoppeling maken), daar klik je nu op met de linkermuisknop, en als je het goed gedaan hebt zie je nu een snelkoppeling op jou bueraublad staan, tevens voorkomt dit een repair of reinstall, en kun je nu met de snelkoppeling FSX vanaf je bureaublad opstarten. :wink:
succes ermee :dup: , ik hoor wel hoe het afloopt :fl:
airmartinair
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2009, 06:56

Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door airmartinair »

Ik heb nog steeds een probleem , wat kan ik het beste doen?

(probleem is: afbreken FSX na beperkte tijd spelen. ''An error has occured''. ik wil weer onbeperkt FSX kunnen spelen.)

-zit er nu aan te denken om ook Windows Microsoft op mijn PC te zetten in plaats van alleen Vista.
misschien helpt dat dan :?:
-Microsoft bellen, heeft dat zin?
-Of gewoon een nieuwe disk kopen en volledig herinstalleren. (nu heb ik Deluxe pack van 2007 uit Amerika gekocht).

!!Ik draai FSX zonder disk!!

Ev.andere opties?

Help me!
Gr. Airmartinair.
snarf
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 dec 2009, 13:39

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door snarf »

Hallo allemaal,

Ik heb FSX geïnstalleerd en na het installeren komt er een scherm met een rood kruis aan de linkerkant van het schermpje.
Met daarop:

Failed to load : gameuxinstallhelper.dll, setup will now terminate.

En nu ga ik naar de map van FSX en die is niet helemaal geïnstalleerd, de mappen staat er wel allemaal maar daaronder mis is wat dingen.
Dus wat moet ik doen?
erikkx1
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 847
Lid geworden op: 25 jul 2008, 16:54
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door erikkx1 »

Ik denk dat je misschien een Repair kan uitvoeren?
ASUS P8Z68-V_Pro, Nvidia MSI GTX 770 4GB, Intel i5 2500K 4,5Ghz, Corsair 8 GB 1600 kit RAM.
PROUD FSX USER!
snarf
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 dec 2009, 13:39

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door snarf »

reparenren kan niet, omdat : als ik naar configuratiescherm ga en dan naar programma's dan zie ik in die lijst waar alles op staat, wat je op je computer hebt dat kan je wissen/wijzigen, maar ik zie FSX er nergens bijstaan.? En ik heb deze cd gekocht en niet gedownload. Maar vroeger heb ik hem ook gedownload op deze computer en toen ging het goed, maar ik heb hem er weer afgehaald omdat ie raar deed met de scenery, en nu wil ik hem installeren en dan doet ie het niet helemaal. Is dat raar of niet? Maar heeft er iemand een oplossing? Zou het graag willen horen.

En op mijn andere computer ging ie gewoon in één keer perfect installeren, maar na 10 min. sluit ie opeens af en staat er : a fatal error ....... ?
dus wat kan ik hier doen, beide computers zijn windows 7 het bovenste verhaaltjes is een nieuwe computer
het onderste verhaaltje is een oude computer.

Maar wat kan ik doen??? please svp aub help me!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Snarf kijk eens of je met onderstaande link iets kunt:
http://forums.techarena.in/windows-vist ... 745670.htm

beetje scrollen
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
snarf
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 dec 2009, 13:39

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door snarf »

sorry, maar ik spreek nog niet zo goed engels, alleen in fsx kan ik engels lezen. maar ik ben niet zo goed in engels.
en als ik de vertaal pagina doe dan krijg ik een raar verhaal/zinnen.
snarf
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 dec 2009, 13:39

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door snarf »

ik heb nog een vraag over mijn andere computer.

Als ik op de grond ben of ik ga landen/opstijgen dan is ie veel langzamer dan als ik in de lucht zit.
Wat kan ik daaran doen???
Gebruikersavatar
Jules
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 841
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:48
Locatie: Zevenaar, Gelderland
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Jules »

De settings naar benden schroeven. Dus bij de Settings - Graphics kun je experimenteren met het effect van verschillende dingen.

Maar uiteindelijk betekent dit ook dat die computer niet goed genoeg is om FS soepel te spelen.
Piloot voor V-Bird VA |www.vbirdva.com|PMDG 747-400X|MD-11X|DA Fokker 100/70|Aerosoft F-16|PBY Catalina
erikkx1
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 847
Lid geworden op: 25 jul 2008, 16:54
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door erikkx1 »

Hallo,
Ik had wat problemen in FSX dus ik heb besloten om alles eraf te halen.
Heb ik gedaan en nu als ik hem wil installeren blijft de instalatie op preparing for instal staan.
Weet iemand hier een oplossing op?

Erik
ASUS P8Z68-V_Pro, Nvidia MSI GTX 770 4GB, Intel i5 2500K 4,5Ghz, Corsair 8 GB 1600 kit RAM.
PROUD FSX USER!
Patrick

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Patrick »

Ik vrees met grote vrezen dat je installatieschijf beschadigd is. Contact opnemen met Aerosoft lijkt me de oplossing.
erikkx1
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 847
Lid geworden op: 25 jul 2008, 16:54
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door erikkx1 »

Ik heb het probleem gevonden.
Het lag aan me DVD-ROM speler. Daar is blijkbaar iets kapot.
Ik heb een DVD-speler uit een andere computer in die van mij gezet en nu doet hij het wel.
Ik ben nu FSX-Acceleration aan het instaleren. :wink: :D
ASUS P8Z68-V_Pro, Nvidia MSI GTX 770 4GB, Intel i5 2500K 4,5Ghz, Corsair 8 GB 1600 kit RAM.
PROUD FSX USER!
Patrick

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Patrick »

Dat was mijn 2e gok ja :AI:
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

erikkx1 schreef:Ik heb het probleem gevonden.
Gelukkig maar en nu weer snel installeren en vliegen [vlieg]
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
erikkx1
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 847
Lid geworden op: 25 jul 2008, 16:54
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door erikkx1 »

Jep :D
ASUS P8Z68-V_Pro, Nvidia MSI GTX 770 4GB, Intel i5 2500K 4,5Ghz, Corsair 8 GB 1600 kit RAM.
PROUD FSX USER!
Plaats reactie