Vraagbaak Startproblemen FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

pilotjurgen
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jul 2008, 14:29
Locatie: bij Gouda in de buurt

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door pilotjurgen »

nja dan wordt het maar bellen bij de volgende activatie.
maar bedankt :dup:
Afbeelding
boeman1995

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door boeman1995 »

doeke schreef:ik vlieg met fsx accelerator en gebruik veel add-ons zoals airports en scenery.
zodra ik bij settings preview 10 gebruik krijg veel tintelende en zenuwachtige lijnen te zien.
door met anti alising en de overige instellingen te proberen, verandert er niets.
zodra ik de preview uitdoe is het weg.
ik zou toch wel graag met de preview 10 willen werken.
het geeft een haarscherp beeld en meer fps.
heeft u een oplossing?

gaarne

doeke brouwer
of per e-mail
doeke.brouwer[ad]hotmail[dot]com
Grootste probleem is dat dat letterlijk standaard is, en er ook meerdere youtube-viedeo's zijn die dat probleem beschrijven... t blijft preview dus je weet maar nooit! Ik blijf iig lekker bij DX9 voor nu :)
boeman1995

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door boeman1995 »

Nou mensen, ik word nu toch wel helemaal gestoord opeens zeg... Ik had iets gedaan, waardoor opeens (bij Acceleration WEL maar bij standaard NIET) ervoor zorgde dat als ik bij de tijd Day koos, FSX afsloot als ik Nederland of een deel van Belgie koos bij airport select... Nu heb ik FSX ge re-installed, en de hele scenery weggehaald, maar nu werkt ie NOG steeds NIET, en nu begin ik me toch echt af te vragen hoe dat nou komt... want ik heb nog nooit een dergelijk probleem gehad bij FSX... >< :G: enig idee wat t zijn kan? Ik ben trouwens lid van KLMVA, en die leiden op in NL, dus extra vervelend dat t niet werkt!
boeman1995

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door boeman1995 »

Mensen!!! Groot nieuws! Ik heb t probleem gefixt! Ik zag wat onbekende Add-On scenery in FSX met NEderlandse namen, dus heb ik de TExtures en Scenery-map verwijderd, en nu werkt FSX weer! Ik ga nu dus repair draaien om de dingen die Niet weg mochten terug te zetten :)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Goed zo! Alleen willen we graag alles in 1 onderdeel houden. Dus voor jouw probleem graag verder in het door jou andere geopende onderdeel:

http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 90#p144790
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Sjef Gielen
Instructor
Instructor
Berichten: 492
Lid geworden op: 06 jan 2007, 00:50
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Sjef Gielen »

Voor diegenen die opstart problemen met FSX krijgen het volgende:

Ik had dit probleem eergisteren ook, niets geinstalleerd die dag, net nog gevlogen zelfs en ineens, jawel, FSX opstarten en hij blijft hangen, de enige manier om af te sluiten is via taakbeheer.
Dus maar eens gaan googlen op "FSX hangs on startup" en kwam op het volgende.
Heel veel mensen hebben dit probleem vandaar dat ik het hier post.
Als dit fenomeen zich voordoet probeer dan eerst het volgende:
- Verwijder (of beter nog hernoem) in de map "My documents/Flight Simulator X Files" het bestand "logbook.bin"
- Start FSX op

Wanneer FSX nu weer normaal opstart dan is het logboek corrupt, de kans dat dit gebeurd is niet heel groot, toch hebben veel mensen die hun virusscanner actief houden tijdens het FSX-en hier last van (ikzelf nu al 3 keer in 2 maanden tijd)

De oplossing is het verwijderen van het logboek, maar dan ben je ook al je vluchtgegevens kwijt (niet je rewards en missievoortgang maar echt alleen je vluchtenlog)
Dit is voor veel mensen toch een probleem, dus is er inmiddels een logboek recovery tool gemaakt waarmee je de corrupte entries uit je log kunt verwijderen, dit is in 99% van de gevallen je laatst gemaakte vlucht. Dus die ben je dan wel kwijt!

Herinstallatie van FSX is in zo'n geval ook niet zinvol omdat daarmee het logbook niet verwijderd wordt.

Deze tool is terug te vinden op AVSim, even zoeken op "fsx logbook recovery"

Hopelijk wordt hier wat leed mee voorkomen en kunnen herinstallaties/repairs in de toekomst voor veel mensen voorkomen worden. Dit staat overigens ook al in een ander draadje vermeld maar omdat hier specifiek een Vraagbaak voor Startproblemen voor is heb ik even de vrijheid genomen om het hier nog een keer uit te leggen.
erikkx1
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 847
Lid geworden op: 25 jul 2008, 16:54
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door erikkx1 »

Hallo,

Ik heb gistreren even een repair met fsx uitgevoert. Maar daarna toen ik fsx wilde opstarten zij hij: A fatel error.
En dan sluit hij fsx af. De error komt tijdens het opstarten van fsx. De error kwam nadat ik een repair uitgevoert heb met de 2 disks van fsx zelf. Ik heb ook fsx acceleration. Daar heb ik geen repair mee uitgevoert.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Gr. Erik
ASUS P8Z68-V_Pro, Nvidia MSI GTX 770 4GB, Intel i5 2500K 4,5Ghz, Corsair 8 GB 1600 kit RAM.
PROUD FSX USER!
Animewolken

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Animewolken »

Bij mij net Valde opeens mijn FSX uit :S

ik weet dat dit niet bij deze topic past maar volgens mij hebben sommige wel hier het zelfde probleem ;)
captain-floris

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door captain-floris »

Mijn FSX wil sinds een paar dagen ook niet meer starten, ik heb nu van verschillende kanten hetzelfde verhaal gehoord. Ik ben bang dat er ook iets '' corrupts '' in mijn FSX zit, maar ik heb de virusscanner erover laten gaan en die had niets gevonden.
Afbeelding

Ik heb al mijn logboek verwijderd maar het heeft niets geholpen.. Ik heb nu vakantie en zou toch nog erg graag een aantal vluchten maken.
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door zoek34 »

PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door 737freak »

Ik heb een probleem:

Was gister aangekomen in Stockholm en toen ik aan de gate stond een beetje om me heem wilde kijken (locked spot) kreeg ik een melding: 'A fatal error occurred' en FSX sloot af. Dus ik FSX opnieuw opstarten en toen tijdens het opstarten (dat je het blauwe opstart scherm nog voor je hebt) kreeg ik: 'Dit programma reageert niet meer'. Nog een keer geprobeert, met het zelfde resultaat. Toen heb ik systeem hersel gedaan, wat ook niet hielp. Ik kreeg precies hetzefde. Daarna heb ik de repair van de FSX DVD gedaan. En toen ik FSX weer wilde opstarten, laadde hij even en daarna kreeg ik weer de melding 'A fatal error occurred' samen met de melding 'Microsoft Flight Simulator wordt opnieuw gestart' (wat dus niet helpt want hij start niet :? ) Ik heb ook m'n logbook al verwijderd maar dat helpt ook niet...

Ik ben nu de repair opnieuw aan het doen om te kijken of daar misschien iets mis is gegaan..
Ohja, ik draai Vista Home Premium SP2

Hopelijk kan iemand mij helpen.

EDIT:
Ik heb ook WOAI geïnstaleerd en eerst kreeg ik een aantal meldingen tijdens het opstarten dat een paar vliegtuigen van WOAI de zelfde naam hadden maar als ik die weggeklikt had starte FSX gewoon op. Die meldingen krijg ik nu ook niet meer sinds ik de repair gedaan heb...

EDIT 2:
Volgens mij blijft hij hangen bij het bestand 'simprop.dll.
Hier zijn de gegevens van het probleem:

Code: Selecteer alles

Naam van probleemgebeurtenis:	APPCRASH
Naam van de toepassing:	fsx.exe
Versie van toepassing:	10.0.61472.0
Tijdstempel van toepassing:	475e17d3
Naam van foutmodule:	simprop.dll
Versie van foutmodule:	10.0.61472.0
Tijdstempel van foutmodule:	475e180d
Uitzonderingscode:	c0000005
Uitzonderingsmarge:	00006da7
Versie van besturingssysteem:	6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id:	2067
LCID:	2067
Bucket-id:	593366267
EDIT 3:
Het is opgelost, ik heb heel FSX verwijderd en opnieuw geinstaleerd. (eerst ff defragmenteren en daarna alle addons er opnieuw op gooien:? )
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
PatsTeam
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 634
Lid geworden op: 07 jan 2008, 16:44
Locatie: Heiloo

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door PatsTeam »

Ik kan geen opgeslagen vluchten meer laden,
Het Vierhoekje blijft wit, het laad balkje komt er niet in, en die gaat er ook niet in komen,.
wat is dat ?
stratocruiserfly
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 mar 2008, 15:52

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door stratocruiserfly »

Kleine opmerking.

Zorg als je FSX installeerd + SP's en addons etc dat je de virusscanner uit hebt staan. Soms kan het gebeuren dat de scanner een bestand als gevaarlijk zien en deze skipt of blokkeerd. Juist dat skippen van een bestand kan veel ellende opleveren.

Virusscanner + windows firrewall ook uitzetten als je aan het vliegen bent in FSX. Scheelt veel performance :)
In je Router/Modem zit nl al eentje.
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Tsaar Martijn I »

Als ik FSX accelaration installeer dan start mijn FSX niet meer op, ook al heb ik de logbook.bin weg gegooit.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Gekocht of "verkeerd"gedownload? Ook de FSX.cfg al eens weg gegooid?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Tsaar Martijn I »

Tuurlijk legaal. Zoals het hoort.

FSX.cfg nog niet weggegooit daarna. Maar het vreemde is dat ik mijn Flight sim op een apparte schij heb staan, en sinds dien doet hij daad.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Tsaar Martijn I schreef:... mijn Flight sim op een apparte schij heb staan,
Neem ik aan via USB? Kijk eens bij "configuratiescherm" en dan of er geen foutmelding staat bij een USB-poort. Anders misschien eens een andere USB-poort gebruiken.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Tsaar Martijn I »

Is een interne geen externe schijf.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Ik kan nog niet uit je berichten halen dat je de fsx.cfg al hebt weggegooid
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
wessel145

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door wessel145 »

hallo, bij mij kapt die ermee als ik een tijdje aan het vliegen ben, lekker een uurtje fzo, wil net approachen, en durk op alt om screen te wijzigen, maar dan zegt ie fsx werkt niet meer/a fatal error has occured

het is echt aleen als ik via de "alt" bar wat wil aanklikke, het gebeurt niet altijd, maar na een tijdje wel

2. ik heb mijn fs om die reden al 2x gedeinstalleerd, is die telefoonische activatie engels of nederlands?

groeten wessel145
Gebruikersavatar
DC Daan
Instructor
Instructor
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:15
Locatie: Aalsmeer

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door DC Daan »

Hallo iedereen
Ik heb sinds vrijdag een nieuwe pc, natuurlijk staat fsx daar ook op.
Het programma is vrij nieuw voor mij maar ik begin er al een beetje verstand van te krijgen.
Ik liep al gauw op een probleem. Soms als ik net als Wessel op de alt bar wil klikken dan staat er fatal error en stopt fs ermee. Wat ook wel eens wil voorkomen is dat als ik op de rechter muisknop druk op bijv. een view te veranderen krijg ik dezelfde melding. Dit is best vervelend als je net midden in een vlucht zit :?

MVG Daan 8)
89vliegaap
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:38

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door 89vliegaap »

Windows 7? FSX op Windhoos 7 geeft het probleem dat je maar een x aantal keer de menu's kunt openen. Volgens mij een keer of 15 maar dat weet ik niet meer zeker. Of er inmiddels een fix voor is weet ik niet dat zou je moeten zoeken. Ik heb Windows 7 gewoon weer van m'n pc afgeschopt en xp64 geinstalleerd en dat werkt drie keer beter als die gare windhoos 7 troep.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DC Daan
Instructor
Instructor
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:15
Locatie: Aalsmeer

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door DC Daan »

Ik heb inderdaad windows 7 :)
Ik zal wel eens gaan zoeken naar zo'n fix.
Ik wist niet dat windows 7 zo slecht was :shock:

Bedankt voor je antwoord.

MVG Daan
Gebruikersavatar
Jules
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 841
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:48
Locatie: Zevenaar, Gelderland
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Jules »

Ik heb er anders totaal geen problemen mee, wat dat balkje betreft. Het allerenigste probleem is dat ik de DA Fokker add-on op FSX niet meer kan vliegen, maar voor de rest.. Super :dup:

Niet dat het verhaal van 89vliegaap helemaal niet klopt hoor, maar ik wou maar zeggen dat dit voor mij niet geldt, en ik gebruik Windows 7 64-bits.
Piloot voor V-Bird VA |www.vbirdva.com|PMDG 747-400X|MD-11X|DA Fokker 100/70|Aerosoft F-16|PBY Catalina
89vliegaap
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:38

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door 89vliegaap »

Ik had het bij windhoos 7 64-bit wel en er zijn meer mensen met hetzelfde probleem, ik heb toen een tijdje gezocht maar geen oplossing gevonden. Google eens een uurtje, misschien kun je een oplossing vinden die (voor jou) wel werkt?

Misschien dat het met de versie van W7 te maken heeft? Ik had de ultimate versie. Of met drivers, Nvidia graka met nieuwste forceware drivers, intel chipset waarvan me het type zo uit het hoofd even ontschoten is. Proc is een i7 920 maar dat zal het probleem niet zijn denk ik.
Afbeelding
Plaats reactie