De Project Open Sky modellen onder FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sknepper
Controller
Controller
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:58
Locatie: Thuis
Contacteer:

De Project Open Sky modellen onder FSX

Bericht door sknepper »

Hebben jullie ooit eens gedacht hoe de prachtige modellen (o.a. de 737 serie en de 747 serie) van POSky onder FSX kunnen vliegen? Hier vermeld ik mijn uitvindingen voor het eerst :D.
En met (zoals we allemaal aan gewend zijn) een VC?
Na maanden uitzoeken en testen is het uiteindelijk gelukt :D. "Long live FSX" :D
De FSX modellen zijn door mij met VC en wat fijn-tuning in de flight dynamics (of FDE) een genot om erin te gaan vliegen.
Door de verschillende FSX modellen van POSky (of FSPro nu) te downloaden en daarna de VC van de default B738 eraan te koppelen heb je een fantastisch uitziende toestel. En repaints daarvoor, daar zijn er zat van op de bekende sites.
Omdat POSky zo slim was om de texture-mappings gelijk te houden tussen de FS9/2004 en de FSX modellen betekend dat dat alle FS9 textures zullen ook onder FSX werken.
De aanpassingen zijn in de aircraft.cfg bestand en hier zijn ze op een rij;
voor de 737-serie;

Code: Selecteer alles

[Views]
//eyepoint=39.20, -1.31, 3.7   //(feet) longitudinal, lateral, vertical distance from reference datum - Opensky Model
//eyepoint=38.70, -1.31, 3.7 // Default FS VC
eyepoint = 43.2, -1.55, 1.9   //Corrected FSX Coordinates
en dan;

Code: Selecteer alles

elevator_effectiveness =1.000   //1.500
aileron_effectiveness  =0.820   //0.350
En dan de Camera positions;

Code: Selecteer alles

[vacuum_system]
max_pressure=5.150000
vacuum_type=2
electric_backup_pressure=0.000000
engine_map=0,0,0,0

[pneumatic_system]
max_pressure=18.000000
bleed_air_scalar=1.000000

[deice_system]
structural_deice_type=0

[CameraDefinition.0]
Title = "Right Side Window"
Guid = {54F54B8A-3EC2-2D4E-8D10-B8F9D0F16ACC}
Description = View of the right wing from the passenger cabin
Origin = Center
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = FALSE
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = FALSE
Track = None
ShowAxis = FALSE
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.8
ShowWeather = Yes
InitialXyz = 3.2, 1.8, -5
InitialPbh = 5, 0, 100
XyzAdjust = TRUE
Category=Aircraft
MomentumEffect=TRUE
ClipMode=Minimum

[CameraDefinition.1]
Title = "Left Side Window"
Guid = {0ae3f864-da10-4e5a-977c-b9bba47d6f7a}
Description = View of the left wing from the passenger cabin
Origin = Center
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = FALSE
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = FALSE
Track = None
ShowAxis = FALSE
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.8
ShowWeather = Yes
InitialXyz = -3.2, 1.8, -5
InitialPbh = 5, 0, 260
XyzAdjust = TRUE
Category=Aircraft
MomentumEffect=TRUE
ClipMode=Minimum

[CameraDefinition.2]
Title = "Landing Gear"
Guid = {96873AAD-621B-4C45-8A58-DEF7B7FCB051}
Description = View of the landing gear and left wing inboard flaps
Origin = Center
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = FALSE
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = FALSE
Track = None
ShowAxis = FALSE
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = .52
ShowWeather = Yes
InitialXyz = -3.3, -1.8, -11
InitialPbh = 0, 0, 17
XyzAdjust = TRUE
Category=Aircraft
MomentumEffect=TRUE
ClipMode=Minimum

[CameraDefinition.3]
Title = "Tail"
Guid = {5c1df273-034b-4e7f-953a-9d5e26f1646c}
Description = Looking forward from behind the aircraft
Origin = Center
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = FALSE
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = FALSE
Track = None
ShowAxis = FALSE
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = .75
ShowWeather = Yes
InitialXyz = 0, 6.5, -55.0
InitialPbh = 5, 0, 0
XyzAdjust = TRUE
Category=Aircraft
MomentumEffect=TRUE
ClipMode=Minimum

[CameraDefinition.4]
Title = "Right Wing"
Guid = {C690EAFD-223A-42d0-99E0-681ADF93BB59}
Description = View from the right wing tip looking at the cockpit
Origin = Center
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = FALSE
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = FALSE
Track = None
ShowAxis = FALSE
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.5
ShowWeather = Yes
InitialXyz = 30.8, 1.6, 4.0
InitialPbh = 6, 0, 270
XyzAdjust = TRUE
Category=Aircraft
MomentumEffect = FALSE
ClipMode=Minimum

[CameraDefinition.5]
Title = "Left Wing"
Guid = {f25dfa2e-fd2e-4b89-81e2-0575cbcb60de}
Description = View from the left wing tip looking at the cockpit
Origin = Center
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = FALSE
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = FALSE
Track = None
ShowAxis = FALSE
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.5
ShowWeather = Yes
InitialXyz = -30.8, 1.6, 4.0
InitialPbh = 6, 0, 90
XyzAdjust = TRUE
Category=Aircraft
MomentumEffect = No
ClipMode=Minimum
Dan moeten we de VC model van de default 738 ook er aan toevoegen door een kopie van de "B737_800_interior.mdl" te plaatsen onder de model map van de toestel, en de model.cfg aan te passen zodat het lijkt ongeveer zo met de interior model toegevoegd (een voorbeeld);

Code: Selecteer alles

[models]
normal=OSX736
interior=B737_800_interior
Dan moet je de benodigde textures van de default FSX B738 ook erbij zetten, en dat doe ik door een texture.vc map aan te maken onder het hoofdmap van de toestel met daarin de volgende bestanden vanuit de default B738;

Code: Selecteer alles

737_Refection.dds
B737_800_1_C.dds
b737_800_1_LM.dds
B737_800_1_night_C.dds
b737_800_1_T.dds
b737_800_1_T_Bump.dds
b737_800_1_T_Specular.dds
B737_800_2_C.dds
B737_800_2_night_C.dds
b737_800_2_T.dds
b737_800_2_T_Bump.dds
b737_800_2_T_Specular.dds
B737_800_3_C.dds
B737_800_3_night_C.dds
B737_800_4_C.dds
B737_800_4_night_C.dds
B737_800_5_C.dds
B737_800_5_night_C.dds
B737_800_Interior.dds
Fresnel_Ramp.dds
En dan een texture.cfg maken onder de desbetreffende map met daarin met een "fallback" naar de meest voorkomende textures, onder een gewone "textures" map;

Code: Selecteer alles

[fltsim]

fallback.1=..\texture
fallback.2=..\texture.vc
fallback.3=..\..\..\..\Scenery\Global\texture
fallback.4=..\..\..\..\..\..\Scenery\Global\texture

Dat zijn mijn vindingen op een rij, dus als er vragen zijn of opmerkingen, laat het maar weten ;).
Ik heb een voorbeeld op youtube laten zetten van de 737;
http://www.youtube.com/watch?v=u8QPuZf_Sy8
Sean Kneppers
Maak gratis rondvluchten achter de computer
Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1460
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: De Project Open Sky modellen onder FSX

Bericht door v1rotate »

Wauw!! Ik ga het meteen toevoegen. Ik vloog altijd gewoon maar zonder VC, alleen met 2d standaard panel. Dit zal ik uiteraard proberen. Bedankt man! :ap:
- Living the dream -
Gebruikersavatar
sknepper
Controller
Controller
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:58
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: De Project Open Sky modellen onder FSX

Bericht door sknepper »

Niet onnodig quoten,svp!!!
Veel plezier ermee Mathys. Ben benieuwd wat je vindt van de aanpassingen. :fl:
Sean Kneppers
Maak gratis rondvluchten achter de computer
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: De Project Open Sky modellen onder FSX

Bericht door arno »

Op "flightsim" wordt een full pack van een Project Opensky Airbus ( A330-300) aangeboden. Ongetwijfeld zullen hier liefhebbers van/voor zijn.

https://www.flightsim.com/vbfs/fslib.ph ... d=75662135 ( klein beetje scrollen)
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie