Game Booster 3 bevat echter ook een 'Tweaks'-knop en dit heeft bij mij geresulteerd in problemen met FSX. Game Booster brengt bij het gebruik van deze optie tweaks aan in Windows en het register van je computer. Dit resulteerde bij mij in het volgende: zodra FSX opgestart was, bleek hij regelmatig kort te 'hangen'. Naarmate meer scenery in beeld kwam (denk aan (final) approach!), werd dit erger. Toen ik met behulp van de bekende [Alt] + [Tab] combinatie terugkeerde naar het bureaublad, bleek dat dit 'hangen' niet alleen in FSX voorkwam, maar dat de hele pc hierdoor beïnvloed werd.
Het heeft me heel wat fsx.cfg's gekost tot ik erachter kwam dat dit allemaal begonnen is na het gebruik van Game Booster 3. Zojuist heb ik die tool weer geopend en gelukkig bevat het een 'Restore to Windows' functie en nu is gelukkig alles weer normaal.
Conclusie: gebruik de 'Tweak' functie van Game Booster 3 niet!
De 'Game Mode', waarbij onnodige (achtergrond)programma's worden afgesloten, lijkt onschuldig, mits je er voorzichtig mee omgaat en dus geen processen afsluit die wél nodig zijn.