FS9 en FSUIPC 3.99 en scheve horizon

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
doctorfrans
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2007, 16:24
Locatie: Eefde

FS9 en FSUIPC 3.99 en scheve horizon

Bericht door doctorfrans »

Lezers,
in een enthousiaste maar ook zuinige stemming SFUIPC 3.99 gedownload (omdat er na de download en installatie van de Slingsby Sedbergh bij het creëren van een vlucht steeds foutmeldingen kwamen). Daarna netjes in FS9 gezippt. Nergens werd om betaling gevraagd dus dat kwam mooi uit! Dan komt het rare: bij het creëren van een vlucht met de Grunau Baby II (van http://www.FS-Segler.de) stond de horizon scheef (in de richting van links boven naar rechts beneden, maar niet helemaal diagonaal). De Baby vervangen door een C172 en de zaak staat weer horizontaal. Bij de Rhonlerche (ook van FS segler) hetzelfde probleem. Wederom te repareren met de Cessna.
Sterker nog als je dezelfde kunstjes met FS2002 doet krijg je hetzelfde verhaal.
Heeft iemand dat eerder gezien? Wat deed ik fout, had ik moeten betalen (eerder een ethische dan een technisch gebrek) of moet ik een andere FSUIPC nemen? Het lijkt wel een soort incomptablité des humeurs.
Het uiteindelijke doel was gebruik te maken van Max Roodveldt zijn instrumenten. Daarover had ik wel eens iets gelezen in combinatie met de versie 3.75.
Wie o wie helpt mij. Frans
beter een salmonella in de lucht dan in de buik
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FS9 en FSUIPC 3.99 en scheve horizon

Bericht door arno »

De versie die je voor fs9 hebt binnengehaald ( FSUIPC 3.999z9) is de juiste. Iedere versie van FSUIPC is gratis maar dan heb je de minimale mogelijkheden van FSUIPC. Door het te registreren ( betalen) heb/krijg
je alle mogelijkheden van fsuipc. Ik twijfel of fsuipc die " scheve horizon" veroorzaakt.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
doctorfrans
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2007, 16:24
Locatie: Eefde

Re: FS9 en FSUIPC 3.99 en scheve horizon

Bericht door doctorfrans »

Arno,
bedankt voor de toelichting. Je had gelijk! Eerst heb ik 3.99 vervangen door 3.75, daarna heb ik de Baby volledig uitgerust met het VET verhaal (dus de lier start) stond de horizon weer recht en dat bleef zo. Kortom te snel in "paniek" geraakt, had door moeten zoeken voor ik aan de bel trok.
Leuk geprutst, groetend Frans
beter een salmonella in de lucht dan in de buik
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: FS9 en FSUIPC 3.99 en scheve horizon

Bericht door Polito »

Geen scheve horizon, maar een ander probleem, dat opgelost is.
Maar ter info:
Ik wilde de navigatielichten van iFDG A320-211 Lufthansa, die niet zichtbaar zijn, via contactpoints
op hun plaats brengen. Toen kreeg ik met opstarten van FS9 een mededeling dat er schijnbaar twee versies FSUIPC in geheugen waren en de boel stond muurvast. PC uitgezet en opnieuw opgestart en FS9 meldde dat er een fout was en die niet hersteld kon worden.
Ik het betreffende toestel uit de aircrafts gehaald, zonder resultaat.
Naarstig op dit forum gezocht en bij een ander probleem gaf Arno aan de fs9.cfg te verwijderen.
Dit was de oplossing bijna. FS startte op maar kwam met een zwart scherm. Via alt-enter kreeg ik weer beeld en kon ik de config weer aanpassen naar
mijn behoeften.
Ik denk niet dat het een geval zal zijn, maar mocht iemand hetzelfde overkomen, dan is dit in ieder geval publiek gemaakt.
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Plaats reactie