FSX "misdraagt"zich

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
alwin
Observer
Observer

FSX "misdraagt"zich

Bericht door alwin »

Ik ben een zeer onervaren gebruiker van Flight Simulatie en loop, wellicht daardoor, tegen een paar problemen aan. Ik zal mijn situatie in beginners/leken termen duiden en hoop dat dat door de lezers begrepen zal worden.
Gebruik W7 professional, FSX, SP 1 en 2 en de PMDG B737 NGX.
PC: HP Z400 Workstation
Intel Xeon W3530 Quad 4x 2,8- 3,06Ghz
12GB DDR3 Intern Geheugen
500GB Harde Schijf 7200RPM
1GB GDDR5 AMD Radeon HD8530
Windows 7 Professional

FSX start op, ik kan keuzes maken, vliegveld, type vliegtuig etc. Fly now geeft als resultaat het Windows beginscherm. Klikken op FSX icoon geeft als resultaat: FSX draait. Systeem lijkt dan verder te gaan in een veilige modus, met nog steeds het Windows beginscherm. Na eindeloos veel identieke pogingen krijg ik een resultaat te zien op het scherm. Maar iedere aanpassing, bijv. dag/nacht, gewone of virtuele cockpit is weer een aanzet voor FSX om volledig van het scherm te verdwijnen en plaats te maken voor Windows beginscherm.
Repair acties voor zowel FSX als PMDG B737 leveren geen resultaat op. Ook heb ik al verschillende malen FSX, beide SP's en PMDG B737NG, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Wat doe ik verkeerd en vooral, wat kan ik hieraan doen om de zaak zonder probleem te laten functioneren?
Alvast dank voor de suggesties en adviezen.
FlipS
Site Admin
Site Admin

Re: FSX "misdraagt"zich

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum, Alwin!

Ik heb geen idee wat er aan de hand is maar wellicht heb ik een paar bruikbare ideeën.
Eerst een paar vragen: heb je de oude FSX (boxed version) of Steam Edition?
Heb je de resolutie van je beeldscherm ook in FSX ingesteld? (via Settings > Display).
Scherm groot en klein maken gaat (met de boxed version, in SE heb ik nog geen ervaring) niet met de iconen rechtsboven maar alleen via de menubalk > View > Full Screen. Dat wil zeggen, het kan wel met de iconen rechtsboven maar dan interfereert dat met de instelling via de menubalk en dat kan wel eens problemen opleveren.

Hopelijk zit de oplossing hier tussen. Zo niet, dan gaan we weer verder met zoeken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

Allereerst, welkom op DFS!
En dan maar gelijk naar het begin.
Standaard FSX moet gewoon werken op het door jou beschreven systeem.
Zonder Sp1 en Sp2 zelfs.
Tenzij het om een illegale versie zou gaan, maar daar ga ik gemakshalve niet van uit.
Sp1 en 2 worden pas nodig bij bepaalde addon toestellen, waaronder PMDG.
Is de installatie gedaan zonder op de achtergrond virusscanners? Die kunnen heel veel in de war sturen.
Is de installatie gedaan met adminrights? Waarschijnlijk wel, maar je weet nooit.
En dan je videokaart. Ik weet niets van de Radeon, maar van mijn Nvidia Geforce kan ik zeggen dat een verkeerde instelling (en er zijn er heel veel) de boel volledig in de soep kan sturen.
Het wachten is nu op de reactie(s) van de echte hardwaredeskundigen.
Zoals van FlipS die me net voor was.. :tap:
Afbeelding
alwin
Observer
Observer

Bericht door alwin »

Heren, dank voor het welkom en de suggesties. Nuttig voor mij!!
Om jullie vragen te beantwoorden:
Installatie vanaf originele FSX Dvd's, met admin rechten. Geen Virusscanners actief tijdens installatie.
Ik heb de settings, zoals geadviseerd aangepast op:
Graphics Medium High
Aircraft Very Low
Scenery High
Weather Very Low
Traffic Minimal
Hier is geen ratio bij gebruikt, maar het befaamde "natte vinger" werk. Suggesties zijn welkom!

Resolutie ingesteld op dezelfde natte vinger basis.
Global settings High
Target Frame Rate 20
Resolutie 1024x768x32
Filtering Bilinear
Global Texture resolution High
Lens flare aangevinkt (Stond al standaard aangevinkt, niets aan veranderd)
Advanced Animations aangevinkt (idem)
En, met deze settings zijn al een groot aantal eerder vermelde misdragingen verdwenen :dup:
Ik heb een eigen B737 default flight gemaakt, en na het laden ervan krijg ik de eerst seconden van de vlucht "zwarte" instrumenten" die dan snel weer echte instrumenten worden. Gedurende de vlucht/nadering verdwijnt wel de mogelijkheid om meer vermogen te geven. Geen enkele reactie op throttle bewegingen op de yoke.
Conclusie, er zit, met dank voor jullie adviezen, verbetering in en ik sta open voor aanvullingen.
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

Tip:
Het opstarten met een eigen invulling wil nog wel eens problemen geven.
Maak een start-up met een default toestel. Ik gebruik zelf de standaard ultra light, vanaf een maakt niet uit lokatie.
Is FS eenmaal geladen, dan kun je veranderen wat je maar wilt.
Wat het natte vingerwerk betreft: Eén verandering per keer en kijken wat het effect is.
:dup:
Afbeelding
alwin
Observer
Observer

Bericht door alwin »

Greencan, ik heb je suggestie uitgevoerd. Na minder dan 1 minuut vliegen werd ik "automatisch" in de Simulation Pause stand gezet. Herhaaldelijk op de "P" drukken bracht geen verandering............
PeterL
Instructor
Instructor

Bericht door PeterL »

Hoewel het voor een standaarduitvoering van FSX (dus zonder add-ons) niet persé nodig is de SP1 en 2 te installeren, adviseer ik toch dit gewoon te doen. Het heten niet voor niets "servicepacks". Verder mis ik nog een paar essentiele aanvullingen. Er moet in de hoofdmap van FSX nog een oudere versie van uiautomationcore.dll geplaatst worden. FSX kan slecht overweg met de nieuwere versie die in windows staat. En overweeg ook om FSUIPC van Pete Dawson te installeren. Ik geloof niet dat er 1 simmer is die dit bestand niet gebruikt. De freeware versie is voldoende. En als laatste zou je nog het bekende regeltje HIGHMEMFIX=1 aan het fsx.cfg moeten toevoegen. Mocht niet alles je bekend in de oren klinken, laat het even weten, kunnen we je verder helpen. Ik ben tot laat in de avond bezig met mijn flightsim. (Tenzij de zon tevoorschijn komt, maar daar ziet het niet naar uit!)

Peter
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

Wat Peter vermeld kan je hier ook nog even nalezen: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18436
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

Na 1 minuut in de pauze stand. Oftewel: Het beeld bevriest.
Dit lijkt me toch een verkeerde videokaart setting, maar waar....
Alle andere suggesties hierboven gedaan zou ik zeker uitvoeren, maar bij mij zat het toch echt in de videokaart instellingen. Om die reden heb ik dit topic aangemaakt:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=20408
Kan iemand met een Radeon HD8530 en een normaal werkende FSX zijn/haar instellingen daar posten?
Afbeelding
Plaats reactie