heb FSX geinstalleerd en geregisteerd maar kan nietaccelerat
Moderator: Moderator-groep
-
- Instructor
heb FSX geinstalleerd en geregisteerd maar kan nietaccelerat
Goed dag . Heb flight simulator X Gold editie geinstalleerd en na installatie de product key in gevuld. De registratie is gelukt. Hierna FSX Acceleration geinstalleerd. FSX op gestart product key in gevuld maar ik krijg hem niet geregistreed. Wel al 8 keer geprobeerd geadviseerd wordt om dit telefonisch te doen. Ik heb deze software al 3 jaar in mijn bezit en nooit problemen mee gehad. Wie kan mij a.u.b. helpen? Vr. Gr. Arie.
- greencan
- Site Admin
Re: heb FSX geinstalleerd en geregisteerd maar kan nietaccel
Is acceleration al eens eerder geïnstalleerd geweest op deze pc?
En heb je de onderste van de 2 productkeys ingevoerd?
Als het antwoord op vraag 1 ja is, hebben we het probleem al in zijn nekvel te pakken.
De oplossing ga je niet leuk vinden, maar daar kom ik dan nog wel op terug.
En heb je de onderste van de 2 productkeys ingevoerd?
Als het antwoord op vraag 1 ja is, hebben we het probleem al in zijn nekvel te pakken.
De oplossing ga je niet leuk vinden, maar daar kom ik dan nog wel op terug.

-
- Instructor
goede dag. Het antwoord is ja, ik heb gedaan wat je schrijft. Vr. Gr. Arie. PS. Herstel nee niet eerder op deze laptop wel de onderste product code gebruikt.
- greencan
- Site Admin
In dit geval is een telefoontje dan waarschijnlijk de beste optie.
Alles beter dan een totaal nieuwe installatie -die ik een tijdje geleden moest doen om het zaakje weer aan de praat te krijgen.
Formatteren, Windows er weer op, daarna Fs. Uren werk, maar dan wel weer de moeite waard.
Voor de meelezers:
Ik had FSX gold edition in combinatie met acceleration. Nooit problemen.
Toen kwam Nvidia met een update, leek me vrij onschuldig om die te installeren.
Daarna liep er van alles in de soep, maar dat combineerde ik toen niet met die update.
Een repair uitgevoerd met de FSX cd. Hielp niet.
Dan FSX er maar af en een nieuwe installatie. Dat ging goed. Maar Acceleration liet zich niet meer installeren. Tijdens de installatie kwam er telkens dezelfde foutmelding: Geen toegang tot enz.enz.
Alle toeters en bellen die te vinden zijn op DFS nagelezen, maar nee.
Acceleration zet ergens iets in het register, en ga dan maar eens uitzoeken waar.
Dan maar opnieuw beginnen.
Formatteren enz.
Dat ging goed, acceleration kon ook weer geïnstalleerd worden, maar de problemen bleven.
Pas toen ben ik de Nvidia instellingen eens gaan bekijken. Dat kon simpel door te vergelijken met een identieke pc waarop alles wel werkte. En daar zat het dus. Een paar simpele vinkjes op de verkeerde plaats....
Alles beter dan een totaal nieuwe installatie -die ik een tijdje geleden moest doen om het zaakje weer aan de praat te krijgen.
Formatteren, Windows er weer op, daarna Fs. Uren werk, maar dan wel weer de moeite waard.
Voor de meelezers:
Ik had FSX gold edition in combinatie met acceleration. Nooit problemen.
Toen kwam Nvidia met een update, leek me vrij onschuldig om die te installeren.
Daarna liep er van alles in de soep, maar dat combineerde ik toen niet met die update.
Een repair uitgevoerd met de FSX cd. Hielp niet.
Dan FSX er maar af en een nieuwe installatie. Dat ging goed. Maar Acceleration liet zich niet meer installeren. Tijdens de installatie kwam er telkens dezelfde foutmelding: Geen toegang tot enz.enz.
Alle toeters en bellen die te vinden zijn op DFS nagelezen, maar nee.
Acceleration zet ergens iets in het register, en ga dan maar eens uitzoeken waar.
Dan maar opnieuw beginnen.
Formatteren enz.
Dat ging goed, acceleration kon ook weer geïnstalleerd worden, maar de problemen bleven.
Pas toen ben ik de Nvidia instellingen eens gaan bekijken. Dat kon simpel door te vergelijken met een identieke pc waarop alles wel werkte. En daar zat het dus. Een paar simpele vinkjes op de verkeerde plaats....

-
- Instructor
Goede dag. Dat is even slikken, bekijk even wat ik ga doen. Als je de harde schijf hebt geformateerd dan is toch alles weg, dus ook de fout. Heb net alles opnieuw ge-installeerd en dat zou ik nu weer moeten doen daar heb ik voorlopig geen tijd voor. Toch heel vriendelijk bedankt. Bvr. Gr. Arie.
- greencan
- Site Admin
Ja. Maar niet als de fout zit in de instellingen van de nieuwe installatie, in dit geval de Nvidia settings.Arie schreef: Als je de harde schijf hebt geformateerd dan is toch alles weg, dus ook de fout.
Ik gaf dit voorbeeld om aan te tonen hoe snel je op een dwaalspoor kunt komen.
Dus toch eerst maar dat telefoontje...

-
- Instructor
Goede dag. Wat ik vergeten ben te vertellen; wanneer ik FSX op starte dan ontbrak, in het openingsscherm aan de linkerkant Multi Player en Pilot Record. Nu ik Acceleration heb verwijderd staat dit er nu wel, ook heb ik nu een mooier beeld en gaat alles wat sneller. Nu kan ik mij ook herinneren dat tijdends de installatie van Acceleration mijn virus scanner aan gaf daat er een verdacht iets was maar ik dacht dat het goed was want ik was Acceleration aan het installeren. Zal ik Acceleration opnieuw installeren en kijken of het nu wel goed gaat? Vr. Gr. Arie.
-
- Ere oud staflid
Dan zou ik de virusscanner tijdelijk even uitzetten. Alleen als je een origineel exemplaar(Acceleration) hebt. Want een kopie kan deze melding geven.Arie schreef: Zal ik Acceleration opnieuw installeren en kijken of het nu wel goed gaat? Vr. Gr. Arie.
Verder kan je ook eerst de virusscanner over de Acceleration CD draaien. Dan merk je snel genoeg of daar een virus op zit.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- Instructor
Goede dag. Ja, ik heb alleen maar de orginele software. Zal Acceleration opnieuw installeren en tijdends de installatie internet uit schakelen. Moet ik nu de orginele Acceleration scannen met de virusscanner? Vr. Gr. Arie.
-
- Ere oud staflid
Internet zou ik niet uitschakelen maar wel je virusscanner. De Acceleration-cd scannen was 1 van de opties. Als daar geen melding uitkomt hoef je bij installatie van acceleration de virusscanner niet uit te schakelen. Want dan zit het "probleem" niet op die cd. Vooraf zou je natuurlijk ook je fsx-directory even door de virusscanner kunnen halen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- Instructor
Goede dag. Heb zoals je zei alles gescand met de virus scanner Acceleration opnieuw geinstalleerd maar het resultaat is het zelfde. Nu is dit niet zo heel erg want; heb twee laptops een thuis en een op de camping. Thuis werkt alles prima en op de camping mis ik dus alleen acceleration. Kan ik toch FSX gebruiken om te vliegen. Zoadra ik thuis ben zal ik deze laptop opnieuw installeren. Heel erg bedankt voor de hulp en tips en mocht ik er thuis ook niet uit komen zou ik graag weer gebruik van jouw hulp willen maken. Vr. Gr. Arie.