Nieuwe computer voor FSX

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Nieuwe computer voor FSX

Bericht door FlipS »

Dat weet ik niet maar ik vermoed dat je de turbostand in het BIOS menu moet instellen. Tijdens het opstarten van je pc verschijnt heel kort een mededeling "Press ... to enter BIOS". Welke toets je in moet drukken, is niet altijd hetzelfde en vandaar de puntjes.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Nieuwe computer voor FSX

Bericht door PW053 »

Even koekelen:

http://www.intel.com/content/www/us/en/ ... 05641.html

En dan onder "operation" :wink:
Het schijnt automatisch te werken, maar van 2.8 OC naar 3.4 lijkt me een hele sprong!
Het zou best eens kunnen dat de meegeleverde koeler te kort schiet, omdat de chip temperatuur flink oploopt.
Bovendien blaast die koeler de lucht naar het MB. :(
Zelf heb ik dat opgelost door een grotere luchtkoeler in te bouwen voor de I7-950 proc. 3.07 gHz
Deze heeft een max. temp van 68 graden, met FSX (en ook FS2004) kwam die met de bijgeleverde koeler soms tot boven 80 graden.
Nu draait het (bij normale kamertemperatuur) tussen 50-60 graden, de processor op 3.333 (max turbo) meestal blijft hij rond 3.20 schommelen. De nieuwe koeler blaast van voor naar achter in de kast. 8)

FS 2004 draait nu soepel met alle sliders naar rechts......framerates 60 plus....

FSX-SE loopt nu ook soepel met behoorlijk zware instelling..framerates gelockt op 24.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Mvg, Frank [vlieg]
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Plaats reactie