Nieuwe pc speciaal voor fsx

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Rene Timmer
Observer
Observer
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2013, 19:39

Nieuwe pc speciaal voor fsx

Bericht door Rene Timmer »

Hallo goedemiddag

Ik heb een vraag ik ben een pc aan het samenstellen die alleen gebruikt gaat worden voor flightsim
De aan gevinkte artikelen heb ik al gekocht!

Het geheugen weet ik nog niet zeker
En de grafische kaart had ik eerst de 970 maar
Nu is deze nieuwe er ik denk dat deze iets beter is die ik nu op de lijst heb staan.
Ook de water koeling weet ik nog niet zeker ik zag nog een andere die minder DB heeft.

Welke pc kast kunnen jullie mijn aanbevelen ???



✓ Intel Core i7 4790K / 4 Ghz - 8 MB cache - LGA1150 Socket
✓ MSI Z97 GAMING 5 - Moederbord - ATX - LGA1150 Socket - Z97 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD
✓ Sandisk SSD Ultra II - 480GB
✓ Harde schijf 300 GB
◦ Pc kast ?? Welke
◦ MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G - Grafische kaart
◦ Corsair Hydro Series H100i v2 Extreme Performance Liquid CPU Cooler ???? Of de h110i??
◦ Geheugen 16 GB welke?
◦ Corsair RM Series RM1000x - Voeding ( intern



Ik vindt het moeilijk om de juiste keuze te maken hierin, een waterkoeling lijkt mij beter te koelen ivm OC
En een kast hoeft niet mooi te zijn maar wel functioneel kwa koeling ed en ruimte.
En wat betreft het geheugen die heb je van 1066 tot 2966 mhz hoeveel scheelt dat dan.

Als jullie hier advies voor hebben hoor ik dat graag alle info is welkom.

Mvg René
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Nieuwe pc speciaal voor fsx

Bericht door arno »

Misschien kan "martijn" je helpen met bouwen?

http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=64&t=20413
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Nieuwe pc speciaal voor fsx

Bericht door FlipS »

Ik zie dat er verder nog geen reactie op je vragen is. Ik kan je niet precies antwoorden maar ik kan wel enkele adviezen geven.

De kast moet voldoende ruim zijn, stevig en voldoende openingen voor koeling. Dan kom je (niet verrassend) terecht bij kasten die voor game pc's gebouwd zijn. Ik denk dat je voor € 50,- een matige kast hebt en vanaf € 80,- een goede. Doorgaans hebben alle kasten voldoende inbouwplaatsen voor alle onderdelen (waaronder meerdere drives).
Je hebt tegenwoordig bijna geen CD/DVD-drive nodig maar ik zou even kijken of zo'n drive ook een plekje kan krijgen. Om even een voorbeeld te geven: op Marktplaats wordt af en toe leuke software aangeboden voor FSX, maar dat zijn dan boxed versions of op CD/DVD gebrande downloads (die laatste moet je uiteraard alleen kopen als er een registry key bij geleverd wordt). Het kan dus altijd zijn dat je toch nog plezier hebt van een CD/DVD-drive.

Ik heb geen ervaring met de GTX 970, noch GTX 1060 GAMING X 6G. Ik vermoed dat de GTX 1060 een 'overkill' is voor FSX. In Prepar3D zul je er meer plezier van hebben; daarin zijn nieuwe grafische processen toegevoegd die veel van de videokaart vragen. Voor FSX is de GTX 970 vermoedelijk al ruim voldoende.

Ik lees over de Corsair Hydro Series H100i v2 vernietigende recensies (koeling niet beter dan van veel goedkopere luchtkoeler en rumoerig) en ook de H110i wordt niet al te best beoordeeld. Op Tweakers.net vind je recensies van bijna alle componenten.
Een goede luchtkoeler koelt (bijna) even goed als een waterkoeler maar met een luchtkoeler blijft de warmte in de kast die dan door een voldoende grote kastventilator alsnog afgevoerd moet worden. Met een waterkoeler is dat probleem kleiner maar ook de videokaart produceert veel warme lucht zodat een kastventilator onontbeerlijk blijft.
Als het moederbord wat krap gebouwd is, kunnen sommige componenten elkaar in de weg zitten. Op mijn moederbord moest ik de luchtkoeler verkeerd om plaatsen (luchtstroom tegengesteld aan die van kastventilator; zou ik de kastventilator ook omdraaien, dan gaat de afgevoerde lucht door een stoffilter in plaats van de aangezogen lucht) omdat die anders in conflict komt met de geheugenkaarten. Een waterkoeler zal dat probleem minder snel hebben.

Aan 8 GB RAM heb je genoeg omdat FSX een 32-bits toepassing is (Prepar3D is ook 32-bits toepassing maar X-Plane is 64-bits. Er gaan geruchten dat Prepar3D werkt aan een nieuwe, 64-bits versie). Ik meen dat het moederbord bepalend is voor de hoogste snelheid van de geheugenkaarten. Voor FSX (en andere games) geldt dat de snelheid van het RAM niet gauw te hoog is. Als je budget gelimiteerd is, zou ik dus liever 8 GB snel geheugen dan 16 GB minder snel geheugen kiezen.

Bij mijn weten zijn de meeste voedingen tegenwoordig voldoende stabiel en energiezuinig. Recensies zijn ook op Tweakers te vinden.

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Rene Timmer
Observer
Observer
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 feb 2013, 19:39

Re: Nieuwe pc speciaal voor fsx

Bericht door Rene Timmer »

Heel hartelijk bedank ik heb ondertussen het spul draaien en ben er zeer tevreden mee, dankzij jullie commentaar nog wat aangepast.

Mvg Rene
Gebruikersavatar
zero-7
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2013, 18:01

Re: Nieuwe pc speciaal voor fsx

Bericht door zero-7 »

Hallo Rene,

Wat is nou je uiteindelijke configuratie geworden en welke software / addons draai je?
Wat zijn de resultaten in termen van FPS? Kun je wat vertellen over wat je systeem uiteindelijk gekost heeft?

Dank je voor de info, groet, bert
Afbeelding
Plaats reactie