Gauges KingAir350 naar scherm 2e PC. HOe?

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Gauges KingAir350 naar scherm 2e PC. HOe?

Bericht door flightlevel1000 »

Beste simmers,

Hoe krijg ik de gauges van de KingAir350 in het scherm aangesloten op een 2e PC die in een netwerk staat.
Hierin had ik tot nu toe een Prosim Display staan.
Vanwege veel ellende met B737-800 vliegen en nog wat onwetendheid ga ik over op
motorvliegen. Daar gaat mijn hart toch naar uit omdat ik in het verledenin het echt heb gevlogen. SEPPE.

Volgens mij moet het kunnen om de gauges over te brengen.Zie dat op youtube screens ook. Ben er al mee bezig geweest maar dus niet op de goede manier.
Ik heb de map gauges gekopieerd naar de 2e PC. Maar bij openen zie ik alleen maar submappen, cabinets,enz. Hier hield het op.

Iemand die mij kan helpen? Die zou ik zeer erkentelijk zijn.

Flightlevel1000
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Gauges KingAir350 naar scherm 2e PC. HOe?

Bericht door FlipS »

Wat bedoel je met gauges? Als je de instrumenten of het instrumentenpaneel bedoelt, heb je geen tweede pc nodig, alleen een tweede monitor. De videokaart van je pc moet dan wel twee uitgangen hebben. Het is prettig maar niet noodzakelijk dat deze dezelfde resolutie hebben. Stel deze twee beeldschermen in Windows in als hoofdscherm en tweede scherm. Als je P3D dan opstart, blijft het tweede scherm zwart. Open nu 'New view', kies het instrumentenpaneel of wat je wilt hebben, klik rechts en kies dan 'Undock window'. Nu kun je deze window naar het tweede scherm slepen. Zet je vliegtuig waar je het wilt hebben in de staat zoals je het wilt hebben (draaiende motor of 'cold and dark') en sla de vlucht op.
Als je daarna deze vlucht weer opent via Load zou de window op het tweede scherm automatisch moeten verschijnen.

Als je iets anders bedoelt, vraag je nog maar een keer. Misschien kun je dan een link naar een video op YouTube in je bericht zetten zodat we kunnen zien wat je wilt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Gauges KingAir350 naar scherm 2e PC. HOe?

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo FlipS,

Het is bij mij zo: Ik heb 3 monitoren naast elkaar als 1 scherm. 1,60m breed. Hierbij heb ik nog een Touch Screen waarop ik mijn ATC, GPS en CDU op gebruik. De rest is alle in de MIP.

Dan heb ik een 24 inch scherm op een tweede PC in een netwerk. Op dit scherm staat dan de Prosim Display.

Daar ik al twee jaar lang ellende heb van het vliegen met de Boeing in Prosim stop ik hiermee. Ik wil dan weer gaan motorvliegen.

Dus als ik op de tweede PC de instrumenten zou kunnen krijgen dan is er al veel opgelost. De overhead gaat dan in de verkoop. Met eventueel nog wat Boeing spul.

Dit is wat de bedoeling is. Maar ik vrees dat dit niet gerealiseerd kan worden. Een nieuwe videokaart met 5 uitgangen (GTX 980) wordt me te duur. Dat zou de oplossing zijn.

Maar desalniettemin, bedankt voor je reactie. Hopelijk komt er nog een andere reactie.

Groeten.

Flightlevel1000
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Gauges KingAir350 naar scherm 2e PC. HOe?

Bericht door arno »

Dit oude berichtje helpt je misschien verder?
Klik op de link in het laatste bericht van FSTheo ivm "panelmania v 0.1"

http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=8895

Als je via Google "Panelmania" intikt dan komen er ook een aantal afbeeldingen voorbij
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Boldie
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2015, 20:53
Locatie: Vlaardingen

Re: Gauges KingAir350 naar scherm 2e PC. HOe?

Bericht door Boldie »

Misschien is air-manager van https://www.siminnovations.com/ iets voor je.
Kijk wel van te voren of de juiste gauges voor jouw type toestel al beschikbaar zijn.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Gauges KingAir350 naar scherm 2e PC. HOe?

Bericht door FlipS »

Zoals flightlevel1000 in zijn reactie schreef zit het probleem voor hem in het beschikbare aantal uitgangen op zijn videokaart. Nvidia is daar altijd nogal karig mee geweest.
Misschien is Matrox DualHead2go een oplossing? Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar zoals ik het begrijp, kan dit ook aangesloten worden op Nvidia kaarten.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Gauges KingAir350 naar scherm 2e PC. HOe?

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo,

Heerlijk om wat reacties te ontvangen. Ik heb even gekeken en ik ben wel op wat ideeën gekomen.
Hartelijk dank zover.

Ik heb nog een VGA splitter. Ik ga daar eens mee aan de gang. Maar pas eind oktober. Morgen eerst 3 weken vakantie.
Misschien dat er dan nog wat suggesties zijn gekomen.
Dat Dual kastje zal een oplossing zijn. Maar dat kost nog al wat.

Voor de goede orde, op de vlieg PC:2x DVI 1x HDMI en 1x Displayport uitgangen. Naar touchscreen via verloopkabel DVI-VGA.

Ik heb via de topic link gezien dat er bestandmappen zijn voor de instrumenten. Ik zal dat cabinet van de Baron 58 eens in mijn 2e PC zetten. Net zo als Prosim Display.
Kijken wat er gebeurt. Uiteindelijk lopen de twee PC's synchroon. (hoop ik).

Beste heren, tot schrijfs maar weer.

Flightlevel1000.
Plaats reactie