Je vliegtuigen backuppen voor een nieuwe PC?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot

Je vliegtuigen backuppen voor een nieuwe PC?

Bericht door DutchBird »

Ja hoe doe je dat? Gewoon de hele Aircraft folder overkopieren naar een externe HDD en dan later op de nieuwe PC in de nieuwe FSX folder pasten of is er ook een andere manier? (naast de aircraft folder natuurlijk ook die andere nuttige folders in de FSX map natuurlijk.)

Heb een heleboel goeie planes van RIKOOO.com en tja... die wil ik liever niet kwijt zien te geraken...

(en ja, ik ga in januari een nieuwe game pc laten bouwen...)
>> Fly me to the mooooooooooooooon! <<
greencan
Site Admin
Site Admin

Re: Je vliegtuigen backuppen voor een nieuwe PC?

Bericht door greencan »

Hangt er een beetje vanaf hoe ze er nu zijn opgekomen.
Een download met een installer? Dan is er een goede kans dat er ook zaken zijn terechtgekomen in de mappen effects, gauges en sound, en soms wordt er op andere plaatsen ook van alles en nog wat neergezet.
Als je die downloads nog bezit zou ik ze gewoon opnieuw installeren.
Anders zou ik de mappen SimObjects, effects, sound en gauges backuppen. Als je die overzet werkt alles weer gewoon.*
Die RIKOOO site geeft bij mij een grijsachtig scherm met de mededeling dat dit domein te koop is. Ik kan dus niet zien om wat voor toestellen het zou kunnen gaan.. :G:

*Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik heb diverse toestellen van o.a. Milviz en die zetten ook zaken in het register. Die zijn dus niet zomaar over te zetten en moeten opnieuw geïnstalleerd worden.
Afbeelding
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door DutchBird »

Oh sjips, was een O vergeten: http://www.rikoooo.com/en/ moet je zijn. My humble excuse!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

greencan schreef:Anders zou ik de mappen SimObjects, effects, sound en gauges backuppen. Als je die overzet werkt alles weer gewoon.
Niet altijd. Omdat payware pakketten bij installatie ook zaken in het register kan plaatsen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

@DutchBird: Leuke site!
@Arno:
greencan schreef:*Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik heb diverse toestellen van o.a. Milviz en die zetten ook zaken in het register. Die zijn dus niet zomaar over te zetten en moeten opnieuw geïnstalleerd worden.
:tap:
Afbeelding
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

@Greencan: Er overheen gelezen :mrgreen:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

Ach, ik had weer over een fout heengelezen. geïnstallleerd met 3x l ... :down:
Met mijn botte ogen blijken zelfs brilletjes niet altijd te helpen. :mrgreen:
Afbeelding
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door DutchBird »

Ik haal altijd mijn kissies van Rikoooo.com, echt kwaliteit en heul makkelijk te installeren. TRY IT! [vlieg]
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

Je bent wel lid hoop ik voor je, anders duren de downloads een eeuwigheid -kwam ik achter als niet geregistreerde belangstellende.
Ik heb een betaal-account op Simviation voor een jaar, en dan gaat downloaden lekker snel. Wat blijkt in mijn praktijk:
Van alles en nog wat haal ik binnen, en ik doe er relatief weinig mee omdat de kwaliteit over het algemeen tegenvalt. Ik heb de handen al vol aan mijn payware, waarvan de kwaliteit meestal buitengewoon goed is.
Milviz noemde ik al. A2A, VRS, Iris, Aerosoft,PMDG, allemaal kanjers.
Freeware installeren in combinatie met payware blijkt in mijn geval soms vervelende gevolgen te hebben.
Dat doe ik dus maar niet meer.
Overigens doen die vervelende gevolgen zich ook voor met sommige payware, waarbij met name de effects elkaar in de weg kunnen gaan zitten.
Het voert te ver om daar nu dieper op in te gaan, maar we kunnen er altijd op terugkomen.
Afbeelding
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door DutchBird »

Ik heb al TIG planes van gedownload en meestal duurt het maar een halfuurtje eer dat ze binnen zijn, in the meantime doe ik wel andere dingen en laat ik het gewoon 'binnenstromen'...

Geen probleem hoor, betaald of niet... :)
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

Wat is je favoriete toestel van deze site?
Wissel je veel af of vlieg je meestal met dezelfde?
Is er een toestel dat alle andere toestellen overbodig maakt?
Afbeelding
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door DutchBird »

Fjoehhhh.... Ik geloof toch dat de Airbus A380 toch wel mijn favoriet is. Ik wissen vaak af ja, dan weer de ene, dan weer de andere... Nou nee, geloof het niet. Vindt ze allemaal wel prima zo... :dup:

Mij gaat het er gewoon om dat de vliegtuigen heel simpel te installeren zijn zonder enige hassle, en dat ze er GOED uit zien. Daarom ook krijg ik soms de nieuwsbrief met de nieuwste planes erin vermeldt. En die gaan meestal ook in de collectie (mits er leuke tussen zitten...)

En zo groeit het dan hè? :)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

Het gehele bericht, direct boven je eigen bericht, "quoten" is niet nodig.
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door DutchBird »

AH STOM!! Vergeten, mijn fout! (al een tijd niet meer op dit forum geweest, ben soms net Prof. Barabas...) :lol:
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno »

Het zij u vergeven :y:
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

Ik heb nog even zitten denken. Er zijn mensen die zich ervoor laten betalen, ik doe dat gratis.
Je gaat naar een nieuw systeem en dat zal -neem ik aan- in behoorlijk wat opzichten gaan verschillen van waar je nu mee werkt.
Dan is mijn advies: Helemaal clean beginnen en nog geen backup-dingen. Zorg voor de juiste videokaart-instellingen.
Ik weet niet of je die zelf gaat doen, of gaat laten doen. Deze instellingen zijn allesbepalend.
Je kunt nog zo'n super pc hebben, als de videokaart niet goed staat ingesteld haal je er niet uit wat er in zit en erger, de hele boel kan na enkele minuten totaal in de soep draaien.
Eerst heb je dat niet door. De textures worden blurry, je framerate schiet omhoog-lijkt leuk- en dan een vastloper.
En dat kan aan één enkel fout instellinkje liggen.
Met de oudere videokaarten was dat probleem er nauwelijks, en er kon ook weinig of niets worden ingesteld. Nu is dat wel anders...
Maak wat vluchten met de standaard FSX kisten vanaf een vaste lokatie, en dat kan elk vliegveld zijn.
Zet je framerate op unlimited en noteer je behaalde snelheden.
Ga, als alles lekker draait nu pas addons toevoegen. Eén tegelijk en controleer je fps. Een drop voor zware addons mag verwacht worden, maar nooit meer dan 10-15. Ga je combineren met zware scenery of alle setting op full, dan kom je toch weer rond de 20 te hangen zo is mijn ervaring, gebaseerd op een kloksnelheid van 4 Ghz.
Hou je het bij niet al te zware addons, dan mag je in ieder geval 40+ verwachten.
Succes!
Afbeelding
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door DutchBird »

Bedankt voor de tip, greencan! :dup:

Config wat ik nu heb is een laptop van 1.8 GHZ en 4 GHZ intern geheugen met een Pentium.
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

En wat gaat het worden? Die 4 GHZ van hierboven zal wel Gb moeten zijn.. :wink:
Afbeelding
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door DutchBird »

Uh ja hahaha! Sorry! :lol: :oops:

Maar het hele overzet spektakel gaat pas begin volgend jaar plaatsvinden :) Tot op heden niet genoeg monnies voor een nieuwe PC. Maar hij kóm wél! Net zo zeker als dat Sinterklaas komt op 5 Dec.! :)

Mocht het wel lukken en heb ik trouw mijn planes weer terug op mijn PC, Yaaaaaay, en mocht het niet zo zijn... dan maar clean install... Zie wel hoe het uitpakt...
FlipS
Site Admin
Site Admin

Bericht door FlipS »

Heb je veel textures geïnstalleerd? Want dan zou ik toch een back-up maken van de map 'Airplanes', tenzij er nu fouten in je vliegtuigen zitten. Installeer je vliegtuigen met de installer (voor zover de vliegtuigen een installer hebben) en kopieer daarna het Aircraft.cfg + toegevoegde textures van elke map uit de back-up waarvoor dat van belang is. Dan heb je iets sneller al je textures weer terug.
Greencan heeft gelijk met zijn advies maar de instellingen van de videokaart staan helemaal los van de vliegtuig bestanden. Met kopiëren neem je alle oude fouten mee (als die er zijn) en vandaar het advies om in principe een 'clean install' uit te voeren.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie