"Rare wolken" in Full screen-mode

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

"Rare wolken" in Full screen-mode

Bericht door marchellodelaglande »

Hallo,

Had even een vraagje m.b.t. de wolken van de simulator. Ik weet niet of het door een add-on komt maar ik denk van niet want het probleem was al eerder voordat ik REX-soft clouds of Ground Enviroment installeerde. De wolken krijgen een raar uiterlijk in kleur (ik kan alleen een screenshot maken van wat ik bedoel) en dat is alleen in de full screen-mode. In de window mode is dat probleem er niet. wat zou ik daar aan kunnen doen?

Groetjes Marcel
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: "Rare wolken" in Full screen-mode

Bericht door PW053 »

Dat gebeurt hier ook.....Soms wel....Soms niet :shock: En dat is nu juist het merkwaardige :(
Uitgeprobeerd op EHAM gate E3 met Aerosoft Mega Airport Amsterdam.
Het gebeurt hier als je de camera positie achter het vliegtuig naar beneden stelt.

De wolken (REX2 plus Softclouds al dan niet ingeschakeld, dat maakt hier niet uit) worden 2D plat blauwe vlekken.
Zodra ik de camera "optil" is het effect weer weg, de 3D wolken zijn er weer :roll:

My 2cents....Weet geen oplossing, misschien weet iemand iets :idea: :?:

Mvg, Frank [vlieg]
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: "Rare wolken" in Full screen-mode

Bericht door FlipS »

Het doet mij vermoeden dat het de cpu aan rekencapaciteit ontbreekt; althans bij gebruik van add-ons met grote textures. Probeer eens een lagere Target Frame Rate waardoor de cpu minder prioriteit aan de frame rate hoeft te geven.
Als ik ernaast zit, plaats dan een screenshot zodat ik kan zien wat er gebeurt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: "Rare wolken" in Full screen-mode

Bericht door PW053 »

De FPS is gelockt op infinity. Op EHAM zit het tussen +/- 55-65 FPS.
Zonder zware scenery in de buurt draait het vaak (ver) boven 100FPS :ap:

De CPU gaat automaties naar 3,3 gHz (standje "Turbo")

De GPU zit rond 3.5 gHz (Geforce GTX960)

Afbeelding

Afbeelding

Dit verschijnsel doet zich alleen op EHAM voor, zowel full screen als windowed :roll:
De screenshots zijn in windowed mode gemaakt.
Dat is wel in verschil met de ervaring van Marcel.

Mvg, Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
marchellodelaglande
Controller
Controller
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 aug 2016, 21:12

Re: "Rare wolken" in Full screen-mode

Bericht door marchellodelaglande »

Probleem is opgelost! Mijn resolutie stond niet goed ingesteld. Het stond op 16 bit en dat gaf rare effecten op onder anderen de wolken maar ook op andere zichtbaarheden. Nu weer teruggezet op 32 bit en is het probleem opgelost!
Plaats reactie