P3D en FSX op één pc?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door zzip »

greencan,

of, mijn PC is veel sneller, of uw PC is trager .
Ik heb dezelfde opstarts gedaan als jij en ik heb :
- Klik op ikoontje ==> keuze menu : 21 seconden
- Klik op ikoontje ==> Ready to take-off : 40 seconden .

Wel een aanzienlijk verschil, en zoals hierboven vermeld, heb ik geen aanpassingen gedaan in het menu .

Allen : Wie wil even deze test doen (+/- 2 minuten) en zijn bevindingen delen ?

Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Hmmm.
De tijden die ik gaf gelden alleen voor de eerste keer opstarten. Als ik afsluit en opnieuw opstart gaat het aanzienlijk sneller: 8 seconden tot keuzemenu, 22 seconden tot ready to fly.
Als ik kijk bij 'systeem' in het configuratiescherm zie ik dat mijn processor staat op 3,33 Ghz. Die is overgeklockt naar 4. Of dat dan zou moeten verschijnen bij systeem weet ik niet.
Geheugen: 12 Gb ram.
Bij de prestatie-index krijg ik de beoordeling 6,8 en dat vind ik niet veel. Misschien kan daar nog wat gesleuteld worden.
Videokaart noemde ik al: Nvidia Geforce GTX 560 ti. Ook daar kan het aan liggen. Micha, de bouwer van mijn pc's heeft die er toen ingezet omdat ik de pc voor FSX liet samenstellen. Een zwaardere kaart zou wel leuk zijn, maar FSX kon daar toch niets mee.
En zo is het gekomen....
Tips zijn altijd welkom.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door zzip »

SSD schijf ?

Wat bedoel je met Eerste keer opstarten ?
na installatie ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Ja, SSD.
Met opstarten bedoel ik de eerste keer nadat de pc is opgestart.
Met FSX is dat hetzelfde. Eerste keer: Ongeveer 3 minuten tot ready for takeoff.
Daarna de helft van de tijd ongeveer.
Bij afsluiten blijft er duidelijk nog van alles in het geheugen staan, en dat scheelt dan bij opnieuw opstarten.
Er is een optie Empty cache by exit. Heb ik wel eens afgevinkt, standaard staat dat aan.
Ik merk geen verschil. Wat is daar het nut dan van?
Elke dag leer ik weer bij...
:dup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

Als 'Systeem' 3,3 GHz aangeeft, is de cpu volgens mij niet overclocked.
Een PI van 6,8 is inderdaad wat weinig; de hoogst mogelijke score is 7,9. Hoe Windows die score berekent, is mystiek en wat het zegt over de performance met een flight simulator is helemaal onduidelijk. Ik vermoed dat de cpu en gpu van jouw pc redelijk in evenwicht zijn voor FSX. Zeker weten kun je dat pas als je een programmaatje hebt dat bekijkt hoe cpu en gpu belast zijn. Voor P3D v4 lijkt me de videokaart van jouw pc aan de krappe kant. Dus met dezelfde PI zou FSX waarschijnlijk optimaal draaien, terwijl P3D v4 niet optimaal draait. Weet ik dus ook niet zeker.

Op de pagina 'Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties' kun je de PI uitsplitsen over vijf onderdelen. De 'zwakke broeders' in mijn pc zijn de kloksnelheid (bij mij ook 3,3 GHz) en de 'Overdrachtssnelheid van schijfgegevens van de primaire schijf'. De primaire schijf is dus de schijf waarop Windows staat. Dat is bij mij een SSD! En toch te traag.
Ik heb een hulpprogrammaatje dat de snelheid van de SSD kan restaureren. Ik heb dat lang geleden een keer gedraaid en ik zou dat opnieuw kunnen doen, ware het niet dat er een risico aan zit dat de pc crasht en ik alles opnieuw moet installeren. Ik heb P3D v2.5 ook op de primaire schijf en FSX op een andere SSD. Die andere SSD is van een ander fabricaat en ik weet niet of ik datzelfde programmaatje ook voor die schijf kan gebruiken, maar mijn aarzeling vanwege de mogelijkheid van een crash is dezelfde.

Zoals ik al over het gebruik van de cache heb uitgelegd, zou er liefst niets van P3D (of FSX) in moeten staan. Legen van de cache zou dus geen verschil mogen maken.
Ik veronderstel dat na afsluiten van P3D of FSX alle bestanden in het RAM worden 'gewist'. In werkelijkheid wordt er helemaal niets gewist maar wordt alleen de eerste byte (of groter, dat weet ik niet) door een code vervangen waardoor Windows weet dat dat bestand overschreven mag worden. Bij opnieuw opstarten hoeft de code alleen weer veranderd te worden in de oorspronkelijke byte en dat gaat sneller dan het hele bestand op de SSD uitlezen. Vandaar het snellere opstarten.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Kan overklocken/overclocken/overklokken? teniet worden gedaan door het vervangen van -in mijn geval - de HD met Windows erop?
Die is een keer gecrasht. Met natuurlijk het irritante gevolg van nieuwe installaties voor alles. De HD is vervangen door een SSD.
Verder vind ik 4Ghz of 3.33 niet zoveel verschil uitmaken in mijn situatie.
Edit: Zojuist eens wat gespeeld met andere views. Die laten zich probleemloos undocken en naar een andere monitor slepen zonder fps verlies. Dat is in FSX wel anders..
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door zzip »

Greencan,
even ter vergelijking :

Ik heb een AMD FX-8350 Eight-Core processor, 16 GB Ram en een AMD Radeon R7 370 Series kaart .
Processor 4.00 GHz niet overklokt
Geheugen 16 Gb RAM
Prestatie index 7.8 met SSD schijf .


Ik ga mee in de redenering van Filip, dat uw grafische kaart goed is voor FSX, maar iets te klein uitvalt voor P3Dv4 .
Een beetje meer, maakt het verschil .
Persoonlijk vind ik dat mijn grafische kaart nog een beetje meer mag hebben om effectief 'rustig' te draaien .
Ter info, ik heb niets veranderd aan mijn instellingen .
Misschien moet ik wat overklokken ?

Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Er moet niets. Het kan. Gesteld dat de zaak voldoende koeling heeft.
Zoiets als overklokken schijn je zelf te kunnen doen als je weet wat je doet.. :fl:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

Zoiets als overklokken schijn je zelf te kunnen doen als je weet wat je doet :fl: ..
Ja, wat een ander kan, kun je (met kennis van zaken) zelf ook. Maar je moet wel diep in de materie duiken. Het moederbord in mijn pc heeft een 'overklok genie'. Volgens de handleiding druk je op het knopje en het genie zoekt de hoogst mogelijke kloksnelheid. Maar ...

Het RAM van mijn pc kan niet mee op die snelheid. Bestanden die, na geladen te zijn in het RAM en daarin bewerkt zijn zoals vele configuratiebestanden, zullen beschadigd raken doordat het RAM de snelheid niet aankan. Die bewerkte en beschadigde configuratiebestanden worden daarna teruggeschreven naar de HDD of SSD. In korte tijd crasht je pc compleet. Gelukkig wist ik dat op tijd. Toen ben ik gaan uitzoeken hoe ik alleen de cpu op een hogere kloksnelheid kon krijgen. Daartoe moest ik dus diep in de materie en dat kostte me toen teveel tijd (met de hete adem van het FSWeekend in mijn nek).

Ik heb nog niet kunnen vinden of ik met geheugenmodules die geschikt zijn voor een hogere kloksnelheid geen problemen heb, want dan had ik voor een kleine € 100,- (afhankelijk van het merk c.q. de kwaliteit) de 'overklok genie' wellicht wel kunnen gebruiken. Dan is de vraag of de pc dat geld waard is of dat je dat geld beter in een spaarpot doet om een krachtiger pc te kopen. Mijn pc is ruim zes jaar oud dus ik neig tot vervanging.
Met veel geluk kun je beschadigde configuratiebestanden herstellen vanaf een externe bootschijf. Met wat pech moet je je hele pc opnieuw installeren.

Je moet dus beginnen met een uitvoerige pc test om uit te zoeken of alle onderdelen een hogere kloksnelheid aankunnen. Ik deed dat met Hiren's Boot CD (die geen CD is maar een gratis download; je moet hem zelf op CD of USB-stick zetten). Op Hiren's Boot CD staan talloze tools waaronder een memory test. Inmiddels zijn deze vrij oud; ik vermoed dat er van sommige tools inmiddels nieuwere versies zijn. Ik meen dat de memory test op Hiren's boot CD nog steeds dezelfde en de beste is.
Dan moet je nog uitzoeken hoe je de kloksnelheid desnoods per onderdeel aanpast.
Overklokken is dus meestal wel meer dan even in het BIOS menu een instellinkje veranderen.

Een crash van de HDD zou geen invloed mogen hebben op de kloksnelheid. De kloksnelheid wordt in de BIOS geregeld en daartoe heeft de BIOS een eigen geheugenchip.

Nog even over de Prestatie Index: je kunt de PI van verschillende pc's niet met elkaar vergelijken. Je kunt alleen de PI van overeenkomstige pc's vergelijken. Het is mogelijk dat de pc van greencan met PI 6,9 sneller is dan de pc van Peter (zzip) met PI 7,8. Deze PI's betekenen vooral dat greencan ruimte heeft voor verbetering en Peter nagenoeg niet. Mijn laptop heeft een PI die iets lager is dan die van de pc van greencan, maar in mijn laptop kan FSX alleen draaien met alle schuiven naar links.
Op de pagina waarop je de PI vindt, staat ook informatie over mogelijkheden om de performance van je pc te verbeteren.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Computers zijn mijn vrienden.
Maar niet altijd. :mrgreen:
Wel leuk als er een mogelijkheid is om je pc te versnellen, dus maar eens kijken wat voor opties er zijn.
En dan lees ik iets over Readyboost. Dan kun je een USB stick of ander extern medium inzetten als extra geheugen.
Na inpluggen moet bij eigenschappen een item 'readyboost' verschijnen.
Nergens te vinden. Google dan maar. Daar zie ik zaken die ik nog nooit gezien heb. Een half uur later -zoiets- ben ik erachter waarom niet: Readyboost is uitgeschakeld voor mijn pc.
Lelijke woorden helpen meestal niet, dus verder zoeken maar weer.
Om readyboost in te schakelen moet ik naar services.msc, vervolgens naar superfetch. Die moet ik starten.
Zo gezegd, zo gedaan.
Nu krijg ik bij eigenschappen van het opslagmedium inderdaad een tab 'readyboost'.
Daarop geklikt krijg ik de droge mededeling: 'Readyboost is niet ingeschakeld op deze computer omdat de systeemschijf snel genoeg is zodat Readyboost de computer waarschijnlijk niet zal versnellen'.
Top. Ik wist toch niets leukers te doen... :y:
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Nog even terugkomend op mijn PI.
Ik heb daar nog eens wat rondgesnuffeld en kom iets vreemds tegen.
Het totaal geheugen van mijn grafische kaart is 4095 Mb.
Toegewezen: 1024 Mb.
Dat zou best meer kunnen denk ik dan.
Maar dat denk ik misschien verkeerd. :mrgreen:
Via google wat berichten over dit onderwerp bekeken. Wijzigingen aanbrengen moet in het Bios en zou niet zonder risico zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Overigens bleek de -naar ik dacht- lage PI (6,8) veroorzaakt te worden door nog maar weinig beschikbaar geheugen op mijn schijf C:\. De rest was beter, ruime zevens.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door zzip »

Bedankt voor de uitleg FilipS .
Mij was mij wijsgemaakt dat als men (bv) zijn HDD vervangt door een SSD , dat dit invloed heeft op de PI .
Ik heb me toen een SSD aangeschaft, en ja hoor mijn PI stond plots op 7.8 .
Dat ik geen ruimte meer heb voor verbetering, lijkt me logisch .
Als ik nu nog wil verbeteren dan moet er een nieuwer moederbord of grafische kaart in .

Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Nieuwe puzzel. De Corsair FG-1D van Milviz aangschaft. De F4e van Milviz deed het prima, dus waarom niet?
Schitterend toestel. Ik krijg alle tijd om hem goed te bekijken want meer dan 4-7 fps haal ik niet.
Weer een setting ergens?
Soms word ik het Fs gebeuren helemaal zat. Kan er nou nooit eens iets gewoon meteen goed gaan?
Eh, er gaat wel heel veel in een keer goed. Maar heel vaak ook niet...
Ik zal er nog wel achterkomen waar het zit -na veel zoeken of door jullie hulp- maar een beginner wordt toch gillend gek? :AI:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

Greencan, je videokaart heeft 1 GB eigen geheugen, de overige 3 GB is ‘gewoon’ RAM dat aan de videokaart wordt toegewezen. Gevaar zou kunnen zijn dat je dan te weinig RAM overhoudt voor de processen waar het RAM voor bedoeld is (maar dat kun je van tevoren inschatten door te kijken hoeveel RAM in gebruik is als je een vlucht maakt met een ‘zwaar’ vliegtuig zoals die F4e en ‘zware’ scenery zoals de complete en up-to-date NL2000.)

Ik kan me niet voorstellen dat het toewijzen van extra RAM aan de videokaart enige snelheidswinst oplevert want dan moeten bestanden heen en weer geschreven worden en bij 3,3 gHz is de afstand tussen het RAM en de videokaart gigantisch en dus vertragend.

Voor mij blijft het effect van add-ons op de frame rate een groot raadsel. Ik heb de Milviz P-38 Red Bull en de Milviz militaire P-38. Het lijkt mij dat die bijna hetzelfde model hebben (in de Red Bull zijn de gaatjes van de kanonnen dichtgemaakt), even gedetailleerde textures en volgens mij vrijwel dezelfde toepassingsuitbreidingen. Onder gelijke omstandigheden haal ik met de Red Bull 10-15 fps, met de militaire versie 18-24 fps. Dat is voor mij niet te begrijpen en voor een beginner inderdaad al helemaal niet. :shock:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Dank voor je reactie.
Van dat videogeheugen ga ik dus afblijven.
En de rest van de dag ga ik wijden aan de Corsair. Een eventuele oplossing zal ik uiteraard melden.
:dup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door zzip »

Soms helpt het als je de PC even afzet en terug opstart .
Ga ook eens regelmatig met het programmaatje CCleaner erdoor .
Misschien helpt het wel (wat) .

Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

Kijk met CCleaner uit dat je met een update niet per ongeluk Avast installeert. Je moet in een klein hoekje een vinkje weghalen. Als je Windows 10 hebt, is Avast zeker niet nodig en het zit FSX en P3D alleen maar in de weg.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Veel nieuws valt er niet te melden, behalve dan dat ik op het Milviz forum de vraag over die lage fps heb voorgelegd.
Eerste antwoord: 'Disable mipmaps?'
Gedaan binnen p3d, en geen verschil. Of moet ik ergens anders zaken weghalen?
Ccleaner heb ik lang geleden eens gebruikt. Ik durfde er niets mee wegens gebrek aan voldoende kennis op dit gebied.
Wat ik vreemd vind is het volgende:
Als ik alle settings op minimum zet en zaken uitschakel die voor tijdelijk even niet van belang zijn zou je toch wat meer fps verwachten. Geen enkel verschil!
Er zit ergens iets in de weg. Toen bedacht ik dat de F4e van Milviz wel eens de boosdoener kon zijn. Verwijderd, maar ook dat hielp niet.
Aangezien verder niemand dit probleem herkent -ook niet bij Milviz, ben ik op dit moment aan het toeval overgeleverd.
We zoeken weer verder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

CCleaner is vooral nuttig voor het opruimen van het register. Er blijft altijd veel rommel achter in het register en dat kan storingen veroorzaken (bijvoorbeeld het niet kunnen uitvoeren van herinstallaties). Bij mijn weten is CCleaner het enige programma dat het register op betrouwbare wijze opruimt want als je teveel weghaalt, krijg je ook storingen.

Als je programma's verwijdert, kun je dat het beste doen met een programma dat zoekt of er bestanden achterblijven, zoals bijvoorbeeld Revo uninstaller. Dat kijkt ook in het register. In theorie zou je CCleaner dan niet nodig hebben. In de praktijk blijft dan nog veel achter en zelfs CCleaner verwijdert niet alles maar ik denk dat dat programma wel alle essentiële registerbestanden opruimt. Ik heb nooit storingen gehad door het gebruik van CCleaner (maar ik had dus even niet opgelet met een update).
Als je het register opruimt met CCleaner vraagt dat programma altijd toestemming een back-up te maken. Dat doe ik altijd maar ik heb nog nooit een back-up nodig gehad.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Bij Milviz is ondertussen met belangstelling gereageerd.
Zoveel Corsair's voor p3d zullen er nog niet verkocht zijn -misschien.
Ze nemen er in ieder geval de tijd voor, en dat voelt goed.
De suggesties die ze deden heb ik uiteraard opgevolgd. Resultaat nul.
Ik was van plan hier een link te plaatsen naar de discussie, maar om die link te volgen moet je geregistreerd zijn bij Milviz. Misschien ook niet, maar ik kwam er niet in zonder in te loggen.
De laatste conclusie: mijn GPU/CPU is overbelast.
Ik denk eerder aan een conflict met een ander progje.
Als ik de Milviz F4e start met minimale instellingen krijg ik 100+ fps. Dan is de GPU opeens niet overbelast.
Mijn intuitie zegt dat het ergens zit bij een van de Microsoft Visual C++ downloads.
Laatste reply:
''Re: FG-ID 4-8 fps..
JonathanBleeker » Wed Jan 24, 2018 5:47 pm
What has me puzzled is that I can't think of any special tech used by the FG-1D that isn't used by the F-4E. Furthermore, next to no one has reported this issue before so it is definitely something isolated to your setup. What do your graphics settings look like?''
Waarop ik weer uitgebreid ga antwoorden natuurlijk.
Die gasten werken dag en nacht door zo te zien..
Edit:Visual C++ 2005 en 2013 er eens afgegooid. Daar zit het niet. FSX werkte niet meer, dus heb ik ze weer teruggezet.
Verder maar weer.
Afbeelding
antoon
Controller
Controller
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:39
Locatie: leiderdorp

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door antoon »

Misschien kan je bij het toestel FG-1D van Milviz eens kijken naar de settings in P3D lightning

IIk bedoel dan de dynamic reflections, of

shadows internal verhicle - cast/receive ( vinkje aan of uit )
shadows external verhicle - cast/receive ( vinkje aan of uit )

Misschien van invloed op FPS ?
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Die zijn zeker van invloed! Maar alles wat maar uitgeschakeld of op minimum gezet kan worden heb ik al gedaan.
Dat levert een enorme fps winst op natuurlijk, maar niet voor de FG-ID. Even in het begin vlak na het laden 40fps en binnen een seconde zakt ie weer naar 5-10.
Toch heeft het wel iets. Ik ben de enige in de hele wereld met dit probleem! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

En om die reden krijgt dit geval speciale aandacht. Zondag een Teamview sessie met Milviz. Van het resultaat zal ik jullie op de hoogte brengen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Niet gelukt. Anderhalf uur is JonathanBleeker aan het spitten geweest, maar nee.
Waar het aan ligt is onduidelijk, maar het zou de videokaart kunnen zijn. Het schijnt dat de prop-animatie nogal zwaar is. Wat ik niet begrijp is dat dit dan niet met mijn andere props speelt. Daar zitten toch ook wel zware jongens tussen, die van A2A bijvoorbeeld.
Ik kreeg een refund aangeboden, maar dat vond ik niet nodig. Mijn huidige pc zal nog wel eens crashen en dan zie ik wel weer verder met een andere setup. Maar ik ga de Corsair vast nog wel eens gebruiken, dus geen refund!
En nu ga ik me weer op andere P3D zaken richten. Testen van vliegen in netwerken en kijken of dat gedoe met poorten geeft bijvoorbeeld.
Genoeg te doen! :y:
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Bloed kruipt altijd waar het niet gaan kan. Restless mind en dus eens gekeken naar alternatieven voor mijn Nvidia
GTX 560. Die zijn er genoeg. Zo zag/las ik een beschrijving van de Nvidia Geforce GTX 1060. Maar ben ik wel goed bij
mijn hoofd? Een bedrag van €300+ uitgeven om een addon van €30,- aan de gang te krijgen,en dan is het nog maar de
vraag of dat werkt. Testen? Hoe en waar?
Dus maar eens gebeld met Micha (MISpA51op dit forum). Hij leverde mij mijn Fs pc's.
Uit het gesprek bleek dat er een levendige handel is ontstaan in videokaarten. Gekocht met bitcoins en verkocht voor euro's en dan met een voor de handelaar uiterst prettige winst.
Voor hem was het op dit moment niet mogelijk om aan dit type kaarten te komen, tenzij voor een woekerprijs.
Reden: Minecraft. De kaarten zijn massaal opgekocht door handelaars die hun minecraftspelers willen bedienen.
En dan gaat het om partijen van 400 stuks. Niet gek dat de prijzen de pan uitgillen.
Nvidia gaat om deze reden een ander beleid voeren: Niet meer dan 2 kaarten per bestelling.
Bijkomend weetje: Er gaat een tracesystem worden ingebouwd. Nvidia wil graag weten waarvoor en hoe de kaart gebruikt is. Minecraftspelers hebben hun pc kennelijk 24/7 aan staan. De kaarten trekken dat niet en worden massaal binnen de garantieperiode teruggebracht. De garantiebepalingen zullen dus worden aangepast...
Advies van Micha: Wachten met een aanschaf.
Edit: Micha noemde 'minen'. Ik interptreteerde dat als het spelen van minecraft.
Vandaag las ik op RTL-Z dat met minen het bezig zijn met crypto-valuta wordt bedoeld.
https://www.rtlz.nl/tech/cryptovaluta-d ... aar-aliens
Excuses voor dit domme misverstand.
:oops:
Afbeelding
Plaats reactie