NL2000

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

NL2000

Bericht door arno »

Het team van NL2000 heeft als kerstverrassing een nieuwe versie van NL2000 uitgebracht ( versie 5.0)
Zie https://www.nl-2000.com/nl/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: NL2000

Bericht door FlipS »

Vandaag publiceerde het NL2000 team versie 5.02. Dit betreft alleen de meeste vliegvelden; de provinciale foto-sceneries zijn niet vernieuwd.
Ook is er een nieuwe installer V4.0.99.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
phmak
Controller
Controller
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:08
Locatie: Leek

Re: NL2000

Bericht door phmak »

Flip , even voor de duidelijkheid. De ondergrond van de velden is nu met versie 5.02 voor de meeste velden aangepast naar de al bestaande ondergronden van de provincies in versie 5.01. Die waren al gebaseerd op foto's van 2017 , nu dus ook de velden zelf.
Joop Mak
NL2000 team
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: NL2000

Bericht door FlipS »

Dank, Joop! Ik vermoedde dat al omdat ik zag dat van vliegvelden die (in het echt) gewijzigd zijn (onder andere het vliegveld op een paar voetstappen van ons huis) nog geen update gepubliceerd is. Ik begrijp dat jullie prioriteiten moeten stellen. Ik neem aan dat de nog ontbrekende (of niet zichtbare?) bomen in P3D v4 ook nog even moeten wachten?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
phmak
Controller
Controller
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:08
Locatie: Leek

Re: NL2000

Bericht door phmak »

Flip, Gezien onze beperkte capaciteit hebben we vorige jaar al besloten ons alleen nog maar te richten op versie 5 voor prepar3Dv4. Dus helaas moet je versie 4 zo blijven gebruiken zoals deze nu is, het is niet anders.
Joop Mak
NL2000 team
phmak
Controller
Controller
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:08
Locatie: Leek

Re: NL2000

Bericht door phmak »

Overigens voor jouw info : Teuge heeft nu onze hoogste prioriteit . We hebben daar alles opnieuw gefotografeerd en zijn bezig de oostkant geheel te vernieuwen. Maar ook dit kost tijd.
Joop Mak
NL2000 team
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: NL2000

Bericht door FlipS »

Sorry voor het misverstand, maar ik mis de bomen niet in v4 maar een groot deel van de bomen die wel in v4 staan, verschijnen bij mij niet in v5. Als ik van Schiphol vertrek, zie ik in v5 alleen maar huizen en andere gebouwen terwijl er in v4 in dat gebied wel vele bomen staan. Ook op de Veluwe mis ik vele bomen. De rest van Nederland heb ik nog niet zo ver bestudeerd.

Uiteraard verheug ik me op de revisie van EHTE!

Dank voor het vele werk :dup:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
phmak
Controller
Controller
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:08
Locatie: Leek

Re: NL2000

Bericht door phmak »

Je moet v5 niet vergelijken met v4 . Vanwege andere bomen in P3Dv4 dan bv. in FSX zullen er verschillen blijven
Joop Mak
NL2000 team
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: NL2000

Bericht door FlipS »

Ik vraag mij dus af of er iets verkeerd is gegaan bij de installatie. Bijvoorbeeld de Veluwe ziet er in P3D v4 met NL2000 v5 bij mij uit als een soort schaakbord waar vierkante velden met bomen afgewisseld worden door dito zonder bomen. Er zijn meer velden zonder dan met bomen.
In FSX heb ik een dergelijk probleem gehad; dat bleek uiteindelijk veroorzaakt te zijn door een conflict tussen ORBX en NL2000. Als ik ORBX als laatste installeerde, ontbrak een deel van de bomen in NL2000 en als ik NL2000 als laatste installeerde (de NL2000 Library opnieuw installeren was voldoende), ontbrak een deel van de bomen in ORBX. Dat conflict zat, als ik me goed herinner, in de wijze waarop het bestand Default.xml in de Map Autogen geschreven werd. Dat is tenslotte door het NL2000 team opgelost.

Ook nu heb ik een combinatie van ORBX (British Columbia, Engeland en Noorwegen) met NL2000. Ik heb al met het bestand Default.xml geëxperimenteerd maar de pogingen die ik deed, brachten nog geen verbetering. In ORBX heb ik (voor zover bekeken) alle bomen; daarna heb ik de Library van NL2000 opnieuw geïnstalleerd maar daarmee veranderde niets (ook niet in ORBX).
Doet het probleem van de ontbrekende velden met bomen in NL2000 v5 zich alleen bij mij voor of is dit bij iedereen zo? Kan ik iets doen om dit probleem op te lossen?
Of komt dit door andere bomen in P3D v4 en worden deze te zijner tijd door het NL2000 team verwisseld?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
phmak
Controller
Controller
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:08
Locatie: Leek

Re: NL2000

Bericht door phmak »

Flip, Ja ORBX wil soms bijten met andere addons , en daar hebben we weinig kijk op. Er zijn ook mensen die de TrueEarth NL versie van ORBX combineren met NL2000 en dat levert vaak problemen op. Maar ik heb zelf geen problemen met de bomen op de Veluwe. Wel heb ik uiteraard minder bomen als ik de autogen slider terug zet. Wij maken onze scenery , zonder rekening te kunnen houden van effecten van andere addons , dus wat de elkaar dwars zittende onderdelen zijn , weten wij niet. Ik gebruik ORBX global en ook wel andere ORBX producten , maar heb van jouw verschijnsel geen last.
Joop Mak
NL2000 team
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: NL2000

Bericht door FlipS »

Dan moet het probleem in mijn installatie zitten. Waarschijnlijk strooit ORBX toch weer roet in het eten want behalve ORBX en NL2000 heb ik nog geen scenery geïnstalleerd. Jammer dat FTX Central nogal eigenzinnig is; ik weet nu niet hoe alle ORBX scenery geïnstalleerd wordt. ORBX scenery staat grijs in de Library; je kunt daar niets mee. Hoewel deze scenery aanwezig is, staat die niet in het Scenery.cfg-bestand; wel in de SceneryList. Ik kan ORBX scenery verwijderen met behulp van FTX Central maar dan blijven er wel bestanden achter, waarvan ik nog niet weet waar en welke. Er blijven dan geen installatiebestanden achter van de scenery zelf zodat bij herinstallatie alles opnieuw gedownload moet worden (wat niet erg snel gaat met onze ADSL).
Ik heb weer wat te doen, voor het geval dat ik mij verveelde.
Merkwaardig is dat ORBX en NL2000 elkaar niet bijten in FSX SE en nu dus wel in P3D v4 … Ik heb zelfs het bestand Default.xml van FSX gekopieerd naar P3D, zonder resultaat.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor
Berichten: 446
Lid geworden op: 01 sep 2007, 21:13
Locatie: Heelsum
Contacteer:

Re: NL2000

Bericht door Rob-PA7RM »

phmak schreef: 06 nov 2019, 14:07 Overigens voor jouw info : Teuge heeft nu onze hoogste prioriteit . We hebben daar alles opnieuw gefotografeerd en zijn bezig de oostkant geheel te vernieuwen. Maar ook dit kost tijd.
Top. !!
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: NL2000

Bericht door FlipS »

Hoewel het nog niet op de site staat aangekondigd , zal in de loop van vandaag de update release 5.03 van NL2000 worden uitgebracht :

Release NL2000 5.03

In deze moeilijke tijden brengt het NL2000 team een update uit met uitbreidingen en verbeteringen van onze scenery voor Prepar3Dv4.5 .

Het betreft het nieuwe project “Moving Objects”, waarmee rijdende treinen, varende schepen en bewegende dieren op het Safaripark de Beeksebergen onze scenery extra verlevendigen. In onze aangepaste handleiding staat hier meer over. Het is wel een eerste versie, dus nog niet volmaakt.

Er is een compleet geupdate versie van Eelde (EHGG), met nieuwe overdekte looppaden voor de passagiers en met zonnepanelen. Ook zijn er meer mensen en is er een uitbreiding van de Cirrus hangar. Voor Lelystad (EHLE) is er een update met de verlengde baan, nieuwe grondtextures, nieuwe terminal, met platform aan de noordzijde, en een hogere toren. Verder is er een aangepaste versie voor EHAM, vanwege een hoogtecorrectie en een nieuwe heliport aan de Pistoolhaven en een verbeterde versie van de provincie Groningen.

Dus er zijn nieuwe packages voor: Moving Objects, EHGG, EHAM, EHLE, NL2000 library, Groningen en NL2000 3D . Voor de installatie is wel de nieuwe installer v4.0.104 nodig. Een installatie in Prepar3D v5 is met de nieuwe installer ook mogelijk. Wij hebben echter nog niet kunnen vaststellen of alle NL-2000 onderdelen zullen functioneren in v5.

Happy flying

Joop

NL2000team
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie