2 beeldschermen op p3d

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Hollandia
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2007, 16:18

2 beeldschermen op p3d

Bericht door Hollandia »

Wil P3D op twee schermen spelen
Mijn eerste beeldscherm heeft een revolutie van 3840 - 2160
tweede scherm revolutie van 1920-1080
Videokaart is een rtx 2080
Vraag is kan dit wel ?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: 2 beeldschermen op p3d

Bericht door FlipS »

Ik weet niet of het voor alle versies van P3D hetzelfde is, maar ik vermoed dat je de resolutie altijd in het programma moet instellen. In jouw geval 3840 x 2160. Het heeft althans geen zin om een duur 4K-scherm te kopen en dat op halve resolutie in te stellen.
Het tweede scherm wordt dan aangestuurd alsof het ook een resolutie heeft van 3840 x 2160. Omdat dat niet zo is, krijg je maar een deel (lineair de helft dus een kwart van het oppervlak) op je tweede scherm te zien.

Als je een doorlopend beeld wilt, zal dat dus niet zonder meer lukken. Als je een tweede view op het tweede scherm wil, zal je daar in principe maar een deel van zien maar door uit te zoomen kun je het beeld krijgen zoals je wilt. Dat tweede beeld is dan uiteraard onscherper.
Je kunt dus ook tweemaal dezelfde view kiezen en de beelden zodanig aanpassen (je hoofdscherm bijvoorbeeld op zoomfactor 100% en het tweede scherm 50%, en met pannen de beelden op elkaar laten aansluiten) dat je wel een doorlopend beeld krijgt waarbij het tweede deel dus onscherper wordt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Hollandia
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2007, 16:18

Re: 2 beeldschermen op p3d

Bericht door Hollandia »

Dank voor je antwoord.
Plaats reactie