Yoke en Throttle Quadrant

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Yoke en Throttle Quadrant

Bericht door FlipS »

Er is een nieuwe bouwer van hardware op de markt: Honeycomb. De eerste batch van de yokes is al uitverkocht maar de tweede is al in de maak. Interessant is het throttle quadrant dat onder meer voorzien is van een trim wheel.
Het kost wat; ervaringen zijn nog niet bekend.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
boonens
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 apr 2014, 20:32
Locatie: Beusichem

Re: Yoke en Throttle Quadrant

Bericht door boonens »

Voor de ervaringen; Austin & Michael van X-Plane hebben een hele serie video's gemaakt over de Honeycomb, waaronder een vergelijking met andere yokes. Deze zijn te vinden op hun YouTube kanaal:

Unboxing the Honeycomb: https://www.youtube.com/watch?v=vwNFfI6JVWs
Honeycomb overview & demo: https://www.youtube.com/watch?v=AlkHh9zlxIk
Comparing the Honeycomb, Yoko, Logitech & Brunner yokes: https://www.youtube.com/watch?v=PKl08XO8LSE
-- Smooth seas do not make skillful sailors --
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Yoke en Throttle Quadrant

Bericht door FlipS »

Te zien en te proberen op het FSWeekend
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Yoke en Throttle Quadrant

Bericht door FlipS »

Gistermiddag had ik eindelijk even de kans deze yoke en TQ te proberen. De veren van de yoke werken kennelijk op dezelfde goede manier als die van de CH yoke. Wel voelt alles degelijker aan. Mijn oude Saitek yoke was bijna niet uit het centrale punt te krijgen, terwijl dat nou juist het gebied is waarin je vele kleine correcties maakt om netjes te landen. En echte vliegtuigen hebben helemaal geen vast centraal punt. Ik weet niet of de Logitech yokes (voorheen Saitek) nog op dezelfde manier gebouwd zijn. In elk geval doet de Honeycomb yoke wat je van een spelbesturing van deze prijs mag verwachten, en dat geldt ook voor het throttle quadrant.

Er is trouwens in het segment tussen goedkoop (CH, Saitek/Logitech) en duur (Brunner) nog een leverancier van een yoke en rudder pedals: FlyHirundo. De rudder pedals zijn al leverbaar, de yoke is nog niet helemaal uitontwikkeld. Beide stonden open zodat ik de constructie goed heb kunnen zien; helaas kon ik ze niet proberen. Maar wat ik zag, ziet er voortreffelijk uit: alles roestvrijstaal en zorgvuldig opgebouwd. De veren van de yoke werken prima; er is geen zwaar middelpunt. Grootste probleem: ik kan de website niet openen... Ik weet nog niet wat ze moeten kosten.

Dan heb je ook nog Flyby cockpits die diverse componenten maakt, waaronder een enkele en een dubbele yoke, bedoeld voor een home cockpit. Bovendien maakt dit bedrijf rudder pedals, die ik ook niet heb kunnen proberen, maar die er aan de buitenkant in elk geval goed uitzien. Ook maakt dit bedrijf wanddelen voor een 737 cockpit. Van dit bedrijf is de website wel te openen, maar prijzen staan daar niet bij.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie