FSC 10

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

FSC 10

Bericht door janlida »

Hallo Simmers
Sinds een paar weken heb ik de downloadversie van de nieuwe FSC10. Voorheen gebruikte ik FSC 9 en dat ging prima.
Nu wil de nieuwe FSC 10 installeren maar werd mij geadviseerd dit NIET te doen omdat mijn flightcomputer een probleem zou kunnen krijgen omdat er in FSC 10 dingen zitten die mijn flightcomputer zou kunnen doen crashen.
Ik kreeg het advies om FS Build en AS 16 aan te schaffen en die te installeren. Extra kosten dus en mogelijk overbodig.
Ik weet het nu dus niet meer wat te doen. Wie is er deskundige op dit gebied die mij kan adviseren hierbij en eventueel via TeamViewer zou kunnen helpen. Dit laatste is natuurlijk geen must maar zou wel fijn zijn.
Graag hoor ik wat ik het beste kan doen.
Alvast bedankt voor de moeite en het reageren.
Groet
Janlida, KLM349. [vlieg] :hm
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSC 10

Bericht door arno »

Misschien kan dit topic je verder helpen?

https://forum.aerosoft.com/index.php?/t ... er-10-new/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: FSC 10

Bericht door greencan »

''Nu wil de nieuwe FSC 10 installeren maar werd mij geadviseerd dit NIET te doen omdat mijn flightcomputer een probleem zou kunnen krijgen omdat er in FSC 10 dingen zitten die mijn flightcomputer zou kunnen doen crashen.''
Dit boeit mij.
Van wie kwam dat advies?
Ik kreeg het advies om FS Build en AS 16 aan te schaffen en die te installeren. Extra kosten dus en mogelijk overbodig.
Trap daar in ieder geval niet in totdat hier duidelijke antwoorden worden gegeven.
Aerosoft is een superdegelijk bedrijf met -naar mijn ervaring- buitengewoon betrouwbare producten. En dan zouden ze iets op de markt brengen dat FS zou laten crashen?? Dat lijkt me niet waarschijnlijk.
Natuurlijk bestaat er een kans op een crash. Bepaalde zaken zitten elkaar soms in de weg. Als zoiets gebeurt volgt er vrij snel een discussie op éen of ander forum en dat zou in dit geval het Aerosoftforum moeten zijn. Vervolgens wordt de eventuele fout hersteld. En dan kan de link van Arno je verder helpen.
Afbeelding
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: FSC 10

Bericht door janlida »

Hallo Greencan en Arno.

Hartelijk dank voor jullie reactie. De naam van de des betreffende persoon laat ik graag even. Gegeven was in ieder geval wel dat ik schrok van de reactie. In FSC 10 dacht ik een goede flightplanner en weerprogramma te hebben met behulp van internetcontact met IVAO maar werd toch wel in twijfel getrokken door dat bericht. Daardoor heb ik e.e.a. gepost om een breder geluid te vernemen. Deel van mijn twijfel is toch wel wel genomen door jou antwoord. Ik vind het zonde geld om iets aan te schaffen als het NIET nodig blijkt te zijn.Is weer voor iets anders te gebruiken, toch?
Ik wacht nog even op wellicht nog een paar reacties van gebruikers die hier (goede) ervaringen mee hebben, als je het niet erg vindt en zal dan daarna e.e.a. installeren.

In ieder geval bedankt

Janlida
KLM349. [vlieg] :-? :dup:
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSC 10

Bericht door arno »

Over het probleem van "jou" lees je niet veel alleen dat bericht wat ik plaatste er over gevonden. Er zullen 100-derden zo niet 1000-zenden zijn
die overstappen van versie 9 naar 10. En Aerosoft zal het zeker niet laten gebeuren dat er schade ontstaat aan systemen met FSX. Zij hebben daar geen enkel belang bij. Misschien toch goed onderzoeken of het probleem niet bij jou alleen ontstaat. Misschien dat je eens contact kan leggen met medewerkers van FSVisions. https://www.fsvisions.nl/flightsim-comm ... itgekomen/ en kijken of zij dat probleem kennen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSC 10

Bericht door FlipS »

Wat ik me afvraag is of je pc crasht of dat FSX crasht. Dat maakt namelijk veel verschil. Het is zeer onwaarschijnlijk dat software zoals FSC 10 je pc laat crashen. Zoals Arno al schreef: daar heeft Aerosoft geen enkel belang bij, dus als er een bug in de software zat, dan zal die er allang uitgehaald zijn. En een bug kan je pc nooit beschadigen maar soms stuurt een bug je pc in een loop en dan zit je even vast.

Als alleen FSX crasht, dan is er doorgaans niet zoveel aan de hand. Dan verwijder je FSC 10 en als FSX dan niet goed meer werkt, zou je een repair moeten uitvoeren. Het gebeurt niet gauw dat je alle software opnieuw moet installeren.
(Als je een boxed version hebt van FSX, moet je na een repair FSX SP1 en SP2 of Acceleration Expansion Pack opnieuw installeren. Met Steam Edition heb je daar geen omkijken naar).

Sommige software kan elkaar in de weg zitten. FSC 10 en FSX zullen elkaar zeker niet in de weg zitten, maar het hangt er natuurlijk van af wat je allemaal nog meer geïnstalleerd hebt. Maar gezien de functie van FSC 10, lijkt de kans me klein dat dit programma in conflict komt met iets anders.

Zou je pc crashen, dan is dat gewoonlijk ook wel op te lossen met behoud van FSX, maar dat moet je even durven. Ik kan dan wel uitleggen welk gereedschap je daarvoor kunt gebruiken.

Kortom: ik zou FSC 10 gewoon installeren en zien wat er van komt. Laat het resultaat dan even weten, ook als het goed draait.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: FSC 10

Bericht door janlida »

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ga deze week e.e.a. uitvoeren en zal het resultaat rapporteren.

Groet
Janlida.
KLM349 [vlieg] :) :dup:
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: FSC 10

Bericht door janlida »

Hallo Allemaal,
Inmiddels heb ik FSC 10 geïnstalleerd en een paar keer getest en mijn conclusie is ; zonder problemen.
Kennelijk was er toch een gedachtekronkel ergens die mij deed besluiten NIET te installeren. Dus bij deze toch uitgevoerd en ik moet zeggen, het programma ziet er fantastisch uit. Dit tot zover dus mijn FSC 10.
Nu heb ik nog even een andere vraag en ik hoop dat er iemand is die ervaring daarmee heeft die ik dan graag verneem.
Gaat om AS 16 ( Active Sky 2016 voor FSX ) wat ik wil downloaden( payware ) van Aerosoft.
Het advies hierbij is om dan ook het programma ASCA aan te schaffen. Dit geheel wordt momenteel ( tot 24 maart ) door Aerosoft met korting aangeboden dus denkt ik er aan om dit te doen maar mijn vraag is of alléén AS16 voldoende is om een mooi en realistisch weerbeeld te krijgen( realtime weather dus ) of toch dat ASCA erbij te nemen. Ik vlieg nu met weatherprogramma van online-IVAO maar is volgens mij niet echt realistisch en werkelijkheidsgetrouw.
Ik hoor graag één of meerdere meningen hierover.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet KLM 349. [vlieg] :dup: :D
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: FSC 10

Bericht door PW053 »

Ik gebruik REX Essentials (FSX) en REX2 +softclouds (FS9) al jaren naar tevredenheid.
Waar je even op moet letten is je de range waarbinnen de weermachine update niet te groot maakt.
Bij beide versies is dat instelbaar, maar vereist wel enige oefening.
Het kan nl gebeuren dat weersveranderingen dan heel abrupt gaan.

Mvg, Frank [vlieg]
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: FSC 10

Bericht door janlida »

Dank je Frank.

Ik heb inmiddels toch voor AS16 + ASCA gekozen omdat ik dit een iets makkelijker programma vind dan Rex, maar dat is persoonlijk.
Nu een paar keer uitgetest en ik moet zeggen : Puur natuur. Ziet er geweldig uit.
Deze week verder uitproberen en zo nodig zal ik het resultaat via het forum vermelden.
Allen hartelijk dank voor alle info.

Houd Afstand en Hou Vol.

Samen komen wij wel uit deze hele vervelende situatie.
Flightsimmen is toch wel een hele fijne hobby.
Groet
KLM 349. [vlieg] :D :dup:
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: FSC 10

Bericht door PW053 »

janlida schreef: 01 apr 2020, 15:31

Ik heb inmiddels toch voor AS16 + ASCA gekozen omdat ik dit een iets makkelijker programma vind dan Rex, maar dat is persoonlijk.
Mag ik dan vragen hoe je aan die vergelijking komt :idea: ? Wat is er dan minder aan REX :?:

Mvg Frank
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: FSC 10

Bericht door janlida »

Hij zal zonder meer niet minder zijn, maar ik heb gekozen voor AS16 en ASCA omdat ik dat(persoonlijk) prettiger vind. Is géén kwestie van dat REX minder zou zijn. Tot op heden ben ik tevreden maar moet nog e.e.a. verder uittesten.
Binnenkort zal ik verslag doen hiervan.

Groet
KLM 349. [vlieg] :dup:
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: FSC 10

Bericht door Japio »

Ik gebruik sinds kort FSC 10 , echter zie ik in de aparte navigatie pop-up niet meer de gegevens van het destination Airport, dus de resterende vliegtijd en de afstand, alle vier de vakjes blijven leeg. Deze gegevens staan wel heel klein in het FSC vliegplan maar zoals voorheen in genoemde pop-up is overzichtelijker. Weet iemand dit op te lossen?
Bij voorbaat dank voor een reactie. :G:
Plaats reactie