Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
mbliekendaal
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2009, 20:36

Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Bericht door mbliekendaal »

Hallo,

Mijn zelfgebouwde cockpit dateerde uit 2007 en draaide nog op FS2004 op een xp computer. Het was tijd voor een update dus heb ik nu een windows 10 computer gekocht en probeer Fsxdeluxe te installeren. Eveneens met 3 monitoren.


Ik ben helaas al 2 dagen aan het ploeteren maar krijg na installatie steeds dezelfde melding:

Error reading from file: C:\program files\Microsoft
Games\Flight Simulator X\licenses\ client-issuance-ood.Xfm-ms. Verify that the file exists and that you can access it.


Ik heb de tips op internet geprobeerd maar niets wil lukken. Wellicht dat jullie tips hebben. Ik zou het zo graag aan de praat willen krijgen om vervolgens mn cockpit te kunnen updaten. Juist nu ben ik weer begonnen aan mn cockpit project om even mijn gedachten te kunnen verzetten ivm Corona (ik werk in het Eramus MC als voorraadbeheerder en het is heel druk nu)


Dus baal ik dat het nu niet lukt :(

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast dank.

Gr,
Maurits
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Bericht door arno »

Het is moeilijk hier op te antwoorden omdat we niet weten wat je allemaal op internet hebt gevonden en uitgeprobeerd.
Als ik "google" op "fsx error 1309", kom je veel oplossingen/suggesties tegen dus is het moeilijk te adviseren.
Wellicht heeft het met de licentie te maken omdat dit in de melding staat. Misschien is die fout ontstaan doordat je meerdere keren een installatie hebt geprobeerd en weer ( wel op de juiste manier?) alles hebt verwijdert. Ook uit het register? Want daar wil nog wel een wat achter blijven bij verwijderen/dé-installeren.
Wat ik er over vind/vond is:
https://www.flightsim.com/vbfs/showthre ... tion-works
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
mbliekendaal
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2009, 20:36

Re: Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Bericht door mbliekendaal »

Bedankt voor de reactie. Ik heb de windows 10 pc leeg binnen. Zodra ik fsx installeer in een toegewezen map geeft deze aan het einde van de installatie de foutmelding. Voordat ik de license moet invoeren. Zodra ik deze error accepteer verdwijnt alle content van fsx uit de toegewezen map. Er staan dus nog geen bestanden van FSX op mijn computer. Moet ik wellicht de steam action hebben?
mbliekendaal
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2009, 20:36

Re: Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Bericht door mbliekendaal »

Sorry edition
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Bericht door PW053 »

Een tip kan ik je uit ervaring geven: Was het zo dat bij XP-Vista-7 je bij voorkeuur alles moest installeren EN uitvoeren als administrator, bij W10 beter eerst proberen installeren en uitvoeren ZONDER administrator :?
Zet daarbij FSX aub nooit op dezelfde schijf als die waar Windows op staat.

Als dat niet lukt kun je nog naar de Steam versie overstappen :wink:
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Bericht door PeterL »

Op het FSX forum van Flightsim.com staan bovenaan 2 topics over exact hetzelfde probleem. Misschien heb je daar ook wat aan.
Verder is FSX Steam altijd beter dan de disk-versie, in ieder geval stabieler.

PeterL
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Bericht door Japio »

Als we Microsoft kunnen geloven zijn we binnenkort met de release van MS 2020 van alle narigheid af. Wat tot heden is uitgebracht en met name de laatste, episode 7, ziet alles er althans veelbelovend uit en ik vermoed dat velen met mij uitkijken naar dat moment, waarschijnlijk september. [vlieg]
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Bericht door PeterL »

Maar het gaat hier om een zelfgebouwde cockpit die met W10 moet gaan draaien. Ik betwijfel of de hardware die daarvoor gebruikt wordt tzt compatible is met FS2020. Ik geloof er niets van. Maar ik kan dat mis hebben, ik volg de ontwikkeling van die nieuwe sim helemaal niet. Dus zou FSX-SE voor mbliekendaal misschien toch wel de oplossing zijn.
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2013, 19:26
Locatie: Schiedam

Re: Error 1309 bij installatie FSX deluxe op Windows 10

Bericht door DutchBird »

Ben je er nog helemaal uitgekomen na april? :o
>> Fly me to the mooooooooooooooon! <<
Plaats reactie