PMDG 747-400

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

PMDG 747-400

Bericht door Dreamliner55 »

Beste simmers,

Vreemd, maar ik heb een probleem met de installatie van de PMDG 747-400 in fs9.

Een aantal jaren geleden heb ik van iemand de pmdg 747 gekregen inclusief registratie gegevens, dit ging heel lang goed.
Nu heb ik al een hele tijd niet meer gevlogen en moest fs9 opnieuw installeren, dat ging goed tot ik de 747 wou installeren.

Ik heb fs9.1 geinstalleerd, maar ik krijg de volgende melding:Please install FS9.1 or later to use this product. FS9.1 is geinstalleerd. Iemand een idee?

Reacties zijn welkom.

mvgr. Leo
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: PMDG 747-400

Bericht door greencan »

Bump.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: PMDG 747-400

Bericht door FlipS »

Ik weet niet waar de PMDG naar zoekt maar het zou kunnen dat via het register naar FS9 wordt gezocht en dat daar de fout zit. Heb je al een registry cleanup gedaan? (Bijvoorbeeld met CCleaner).
Als dat geen resultaat heeft, dan zou je FS9 nog een keer kunnen verwijderen maar dan met een programma dat ook zoekt naar bestanden buiten de hoofdmap. Dat kan bijvoorbeeld met Revo uninstaller. Ik meen dat Revo ook het register controleert op bestandjes die bij het verwijderde programma horen, maar voor de zekerheid zou je daarna nog een keer een registry cleanup kunnen uitvoeren.

Ook met Revo uninstaller zouden de mappen in Mijn Documenten moeten blijven staan (al je opgeslagen vluchten) maar als je die beslist wilt behouden, zou je die voor de zekerheid even op een usb-stick kunnen zetten.
Bestanden in AppData zouden wel verwijderd moeten worden maar als daar wat blijft staan, verwacht ik niet dat die de oorzaak kunnen zijn dat PMDG FS9 niet meer kan vinden.

Het is maar een idee; als dit niet werkt, zou ik het verder niet weten.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie