AES 1.99

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Dreamliner55
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2017, 20:21
Locatie: Zwijndrecht

AES 1.99

Bericht door Dreamliner55 »

Hallo simmers,

Als ik mijn vliegtuig selecteer op een AES vliegveld krijg ik meteen de melding Memory allocation error. AES is deactivated.
Deze melding heb ik nog niet eerder gehad, wat betekend dit? Is er iemand bekend mee? Het gaat om AES 1.99

mvgr. Leo
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: AES 1.99

Bericht door greencan »

Bump.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: AES 1.99

Bericht door FlipS »

Volgens wat ik op het web kan vinden, kan het OS geen RAM toewijzen aan de toepassing die je opent. Het kan zijn dat er te weinig RAM is, het kan ook zijn dat AES 1.99 dezelfde geheugenruimte gebruikt als FS9 en dan zit je met de beperking van het VAS (Virtual Address Space).

Kijk direct na deze melding eens in Taakbeheer (rechtsonder rechts klikken) naar het geheugengebruik. Kies het tabblad 'Prestaties' en klik dan op geheugen. Je ziet dan hoeveel geheugen er aanwezig is en je ziet hoeveel geheugen er de laatste minuut gebruikt is. FS9 kan niet meer dan ongeveer 3,5 GB RAM toegewezen krijgen (wat normaal ruim voldoende is voor FS9). Als je pc bijvoorbeeld 4 GB RAM heeft en er zijn andere toepassingen die 1 tot 2 GB RAM gebruiken, blijft er minder over en mogelijk is er dan te weinig voor het openen van AES.

Als je pc ruim voldoende RAM heeft en AES maakt gebruik van dezelfde 3,5 GB die FS9 gebruikt, zou je display settings moeten verlagen.
Het zou ook kunnen dat toepassingen buiten FS9 teveel RAM vragen; dan moet je kijken wat je daarvan kunt uitschakelen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie