Toestel werkt niet in fsx.

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Wim Kamps
Observer
Observer
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 17:05

Toestel werkt niet in fsx.

Bericht door Wim Kamps »

Allereerst dank voor de acceptatie. Mijn probleem is: Heb de payware Milviz UH_1 geinstalleerd in fsx maar als ik nadat ik het toestel heb aangeklikt verder ga naar het vliegveld fsx ermee stopt. Weet iemand een oplossing? Bvd Wim Kamps
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Toestel werkt niet in fsx.

Bericht door greencan »

De Huey van Milviz is een Tacpack toestel. Heb je Tacpack?
Zo nee, dan zou daar een probleem kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker omdat ik dat niet kan controleren.
Ik heb Tacpack wel namelijk.
Volgorde van installatie is eerst Tacpack, en daarna de toestellen die ermee werken.
Van Milviz heb ik 7 toestellen en nooit problemen ondervonden.
Ze werken onder FSX Acceleration. Een oudere, eerste FSX versie gaf wel problemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Toestel werkt niet in fsx.

Bericht door FlipS »

Ik heb geen ervaring met de Huey, wel met een ander toestel van Milviz dat ook Tacpack-compatible is. Het was geen enkel probleem om dat te installeren en te gebruiken zonder Tacpack. Toen ik Tacpack veel later ook installeerde, werd het toestel direct gekoppeld.
Ik vermoed dus dat er ook voor de Huey geen noodzaak is om Tacpack te installeren.

Maar het zou wel in de versie van FSX kunnen zitten. Wim, welke versie heb je?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Wim Kamps
Observer
Observer
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 17:05

Re: Toestel werkt niet in fsx.

Bericht door Wim Kamps »

ik heb de MV_UH1 redux C_H V1 190723
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Toestel werkt niet in fsx.

Bericht door FlipS »

Dank je, maar ik bedoel het basisprogramma. Heb je FSX Steam Edition? Of de oude boxed version? En als het die oude boxed version is, heb je dan Standard, De Luxe of Gold Edition?

De MV-UH1 is gebouwd voor FSX met Acceleration Expansion Pack. Dat uitbreidingspakket is een onderdeel van FSX Gold Edition (de derde DVD). Het zit altijd in FSX Steam Edition.
Als je Acceleration Expansion Pack of Steam Edition niet hebt, moet je zien dat je een los exemplaar van dat uitbreidingspakket koopt (alleen tweedehands te koop). Je zou eventueel een complete Gold Edition kunnen kopen; ook tweedehands.
Je kunt ook overwegen om FSX Steam Edition te kopen, of, als je niet teveel geïnstalleerd hebt, kun je ook overwegen om meteen over te stappen naar Prepar3d. Dat is 64-bits in tegenstelling tot FSX (alle versies) dat 32-bits is. Met een 32-bits simulator, de Huey en een beetje mooie scenery heb je al snel een Out of Memory error en daar heb je met 64-bits P3D v4 geen last van. P3D v4 is nog te koop. De nieuwste versie van P3D is v5 maar daar is de Milviz UH1 niet geschikt voor. Je licentie van Milviz is zowel geldig voor FSX (SE) als voor P3D v1 t/m v4.

Zoals je ziet zijn er dus diverse oorzaken van de storing en niet alleen die ik hierboven noem. Vandaar dat ik wil weten welke versie van FSX je hebt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Wim Kamps
Observer
Observer
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 17:05

Re: Toestel werkt niet in fsx.

Bericht door Wim Kamps »

Ok dat had ik niet goed begrepen. Ik heb het standaard acceleration pack.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Toestel werkt niet in fsx.

Bericht door greencan »

Er even van uitgaande de FSX wel werkt met andere toestellen:
Start FSX op.
Kies een simpel toestel, de Trike bijvoorbeeld.
Ga naar een simpel vliegveld. Dus niet Schiphol om maar iets te noemen.
Schakel over op de windowed mode als die niet al ingeschakeld is. (Alt-enter).
Klik bovenin de werkbalk op options /settings/display/ scenery.
Schuif alle sliders naar links. (Maak eventueel een aantekening/screenshot van hoe ze staan/stonden).
Ga ook naar World/Weahter en kies voor Clear Skies.
Klik OK en we zijn weer bij de startsituatie.
Klik 2x op shift-Z. Linksboven in beeld verschijnt op de tweede regel je framerate. Die moet nu -afhankelijk van je pc- prettig hoog zijn, in ieder geval boven de 25.
Wissel van toestel en kies de Huey.
Gaat het weer mis, dan moeten we verder gaan zoeken. Gaat het goed, dan kun je gaan experimenteren met terugzetten van de sliderstanden. De Huey eet graag en veel memory en dan zul je een balans moeten gaan vinden tussen heel erg mooi en veel minder mooi...
:dup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Toestel werkt niet in fsx.

Bericht door greencan »

Misschien dat het goed gegaan is? Of niet?
Graag een reactie, dat is goed voor mijn motivatie.
Afbeelding
Plaats reactie