Cesna 152 werkt niet goed na update

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
josmol
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2021, 22:06

Cesna 152 werkt niet goed na update

Bericht door josmol »

Hallo allemaal,
gistere was er een updatde die uren duurde en 600 MB groot was.Ik probeerdemet een Cesna 152 te gaan vliegen en VOR te proberen.
Vor was niet meer te activeren. Al ik de knop NAV 1 vasthield gingen de motor hardere lopen? Kan wel met ctrl shift pg down en up de frequenveranderen maar nietde VOR activeren. Iemand een idee?
Werkt ook niet met andere cesna.
groet
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Cesna 152 werkt niet goed na update

Bericht door madfred »

Hallo Jos,

Als jou update 600Mb groot was, dan is er zeer zeker iets misgegaan.

De update is 2Gd voor de installer, dan 40Gb voor de Sim Update v5, and dan nog eens circa 23Gb via de Content Manager.

Ik zou toch even dieper in de update duiken.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
josmol
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2021, 22:06

Re: Cesna 152 werkt niet goed na update

Bericht door josmol »

Dank Manfred.
ik weet het ook niet. Het was een verplichte upgrade.
Vandaag was er weer een maar de boel loopt helemaal vast. Melding verplichte update van game en kom ik ergens wat gaat over allerlei updates als netflix, spotify en wat die meer zij.

Niks van fligthsimulator en daar houdt het op.
Later kwam ik ergens op een scherm voor een update die duurde kort.
probleem het zelfde. Geen VOR in te stellen en bij vliegen stort de Cesna binnen 5 seconden neer door een onbeheersbare bocht naar lnks ook zonder aangesloten fligthstick
josmol
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2021, 22:06

Re: Cesna 152 werkt niet goed na update

Bericht door josmol »

Ik alles verwijderd. alle 10 dvd's opnieuw geïnstalleerd een de updates gedaan.
Maakt niks uit. De vliegtuigen stijgen op en duiken gelijk in een bocht naar de grond.
Iemand een idee?
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Cesna 152 werkt niet goed na update

Bericht door madfred »

Klinkt alsof er een probleem is met je controllers en funktie bindingen, of de calibratie van de assen (X/Y/Z/R).

Er is een methode om de assen kalibratie naar default terug te zetten in Windows 10 (ja, dat heeft weldegelijk invloed op FS2020).
Instrukties kun je hier vinden: https://www.tenforums.com/tutorials/103 ... -10-a.html
zorg ervoor dat je de assen opnieuw kalibreert nadat je die naar default hebt terug gezet.

Ik had een probleem met de assen niet werken zoals het zou moeten, and boven genoemd proces loste dat op.

Kan geen kwaad het to proberen.

Tevens zou ik de funktie bindingen met je controller knoppen/schakelaars and assen nagaan, en je ervan vefrzekeren dat er geen "dubbele" bindingen zijn.

Tot slot kan het ook te maken hebben met "ruis" van een van je kontroller assen. Het is niet ongewoon, dat een as een "ruis" signaal afgeeft terwijl het in de neutrale stand staat. Dit kun je kompenseren in de "gevoeligheids (sensitivity) instellingen in FS2020.
Ja, ik weet het; een hoop stappen te volgen, maar er zijn danook meerdere oorzaken mogelijk die to jouw probleem leiden. Het is een proces van eliminatie.

Sorrie als mijn Nederlands typen tekortkomingen vertoont. Ik woon inmiddels 14 jaar in de USA, dus Nederlands schrijven/typen en soms zelfs spreken (haha) gaat niet meer zo eenvoudig.

Succes,

Manfred
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Plaats reactie