Ik ben nieuw op deze site en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb jaren geleden verschillende flight simulator spellen gehad, maar al een hele tijd niet meer gespeeld. Afgelopen week heb ik flightsim 2020 gekocht na wat bestudering van de advies specs. Ik wil graag weer gaan vliegen.
Wat is het probleem: ik heb de game online gekocht als downloadbare versie in de MS store. Ik heb een SSD schijf (boot) en een HDD die is verdeeld in 2 partities D: (data) en E: (recover). Dit heb ik zelf zo niet bedacht, maar dit was vanaf de aankoop zo.
Ik heb flink ruimte gemaakt op de SSD omdat ik verwacht dat de game dan sneller zal werken als ik hem daarop kan installeren. Ik heb nu 163GB ruimte. Voor de game zou 123gb voldoende moeten zijn. Als ik de game download gaat de eerste fase goed. Als ik het spel daarna opstart lijkt alles normaal te verlopen met de intro e.d. echter moet ik vervolgens een verplichte update uitvoeren voordat het spel doorstart (de update van 25juli wellicht??). Ik kan die niet omzeilen. Voor die update geeft hij aan totaal 124gb nodig te hebben. Als ik op dat moment naar de schijfruimte kijk is dat nog steeds allemaal ver binnen mijn beschikbare ruimte.
Echter als de game na een paar uur richting het einde loopt van de download (>85%) dan gaat hij niet verder. Na wat geklooi kwam ik er achter dat dit komt omdat mijn SSD schijf helemaal vol is. Dus blijkbaar is er veel meer dan 124gb ruimte nodig! Ik kan daarmee de download niet voltooien en de game dus niet spelen. Dit is probleem 1.
Naast die SSD heb ik ook een normale HDD van 2TB. Daarop moet het zeker passen (hoop ik

Als ik die eerste fase vanuit de store wel op mijn SSD zet en daarna het spel opstart en tot aan die verplichte update kom kan ik wederom een keuze maken waar ik die neer wil zetten. Dan heb ik wel de keuze zelf een map te kiezen op de D: schijf maar dan zegt de game dat ik geen lees en schrijf rechten zou hebben!? Dit is probleem 3.
Dus met andere woorden. Ik krijg dit spel met geen mogelijkheid geïnstalleerd terwijl mijn PC al 3 jaar probleemloos allerlei games draait en de specs ruim voldoende zouden moeten zijn. Wie kan me hiermee helpen? Bij voorbaat dank!

Noot: ik heb een paar dingen via google opgezocht en geprobeerd, maar die werken helaas niet. Een optie was bij opslagbeheer in Windows kiezen voor de D: schijf voor nieuwe apps... werkt niet. Andere was bij opslag beheer kiezen voor de E: schijf en dan zou in de game wel de mogelijkheid moeten komen voor D: te kiezen. Werkt ook niet..