Tutotial van A tot Z

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruudie
Instructor
Instructor
Berichten: 419
Lid geworden op: 30 jun 2008, 13:20

Tutotial van A tot Z

Bericht door Ruudie »

Goedemorgen allemaal,

Na enig zoekwerk in MS2020 (wellicht onvoldoende) is bij mij de vraag gerezen of er een ingebouwde tutorial beschikbaar is in MS2020, welke aangeeft wat je wanneer moet doen. Bijvoorbeeld:

Vanaf het vertrek van de gate tot na de landing worden er verschillende checklisten nagelopen en worden er tal van handelingen in de cockpit gedaan. Welke doe je wanneer? Het zou mij enorm helpen als er een tutorial beschikbaar is in het spel welke tijden de vlucht aangeeft wanneer in de daling moet inzetten, flats uitzet, welke koers in moet aanhouden en welke hoogte ik moet gaan vliegen.

Weet iemand of dit beschikbaar is? en zo niet, of er ergens een verkrijgbaar is. Ik ben geen piloot, dus veel zaken zijn voor mij ook maar gissen en afkijken uit youtubefilmpjes.

Graag hoor ik van jullie.

Alvast bedankt!

Ruud
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Tutotial van A tot Z

Bericht door greencan »

Bumpje dus..
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Tutotial van A tot Z

Bericht door FlipS »

Ik heb FS2020 niet zodat ik je vraag niet kan beantwoorden. Maar het vliegen zelf is in alle simulatoren hetzelfde of zou dat moeten zijn. Van veel (echte) vliegtuigen kun je na enig zoeken op internet handleidingen (Pilot's Operating Handboek, Flight Manual ...) vinden. Het is ook nuttig om algemene informatie over het besturen van een vliegtuig te bestuderen. Met wat voor vliegtuig(en) vlieg je?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

Re: Tutotial van A tot Z

Bericht door ster100 »

Ja ik had hetzelfde probleem het blijkt nou eenmaal zo te zijn dat je van alle situaties apart filmpjes moet gaan bekijken op YouTube Bijvoorbeeld van start Tot landing zover ik weet is er nooit iemand geweest die van A tot Z een duidelijke tutorial gemaakt heeft Soms is het echt zoeken in een hele grote berg hooi
ster100
Controller
Controller
Berichten: 89
Lid geworden op: 26 dec 2012, 02:46
Locatie: den haag

Re: Tutotial van A tot Z

Bericht door ster100 »

Wat ik D2 jaar geleden Ik ging filmpjes bekijken van Cold start Cold Dark start vaak regen die filmpjes dan toch nog even verder om over de landingsbaan te karren maar dan werd er niet genoeg aandacht besteed aan bijvoorbeeld de radio navigatie betreffende dat vliegveld dat is dan weer een apart hoofdstuk Ja het is het klopt wat je zegt het is gewoon heel lastig misschien ik Kun je de oplossing vinden om lid te worden van een Simulator Club Ik denk bijvoorbeeld aan een HCC afdeling HCC afdeling simulatoren en dat ze je dan daar veel makkelijker kunnen helpen
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Tutotial van A tot Z

Bericht door FlipS »

Het probleem met internet is dat je met een zoekopdracht meestal zoveel hits krijgt dat je door de bomen het bos niet meer ziet. In zulke gevallen zijn boeken vaak handiger. Er zijn boeken die geschreven zijn voor vliegopleidingen. Die zijn doorgaans vrij duur; ook tweedehands. Voor de beginner zijn er ook andere boeken, bijvoorbeeld 'Flight Simulator X for pilots'. Dat is in het Engels en niet voor MSFS2020. De commando's zullen niet hetzelfde zijn maar de bediening van vliegtuigen wel. Je zou ook één van de boeken 'Leren vliegen met Flight Simulator [versie]' van Floris Wouterlood kunnen aanschaffen. Die heb je waarschijnlijk al voor een paar euro. Ook dan zijn de commando's voor een oude versie van MSFS maar Wouterlood legt ook veel uit over de bediening van het vliegtuig.
Zodra je een beetje doorhebt hoe je een vliegtuig bedient, heb je plezier van een checklist. Hoewel er veel overeenkomsten zijn, heeft ieder vliegtuig een eigen checklist. Je kunt er veel, speciaal voor de flight simulator, vinden op Free Checklists.
Succes!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie