Saitek Yoke configureren

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Saitek Yoke configureren

Bericht door Japio »

Uiteindelijk FSX volledig verwijderd, nieuwe PC gekocht en overgestapt op MSFS2020 maar dan beginnen voor de meesten de problemen want echt eenvoudig is het dus niet om alles goed werkend te krijgen, zeker als je op leeftijd ben.
Probleem waar ik tegen oploop is het volgende, nl de juiste instellingen voor m,n Saitek Yoke inbrengen. Ik heb de Pluginn geïnstalleerd maar uitgezonderd het sturen en remmen is er niets wat het doet, dus moet het e.e.a. Nog worden gedaan.
M,n vraag nu is, is er iemand met een goed werkende Saitek Yoke bereid tegen een redelijke vergoeding z,n instellingen bijv. op een USB stick te zetten en deze aan mij op te sturen, betaling USB stick uiteraard vooraf
Ik hoop dat ik met deze oproep iemand vind die dit kan regelen, waarvoor bij voorbaat hartelijk dank.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door greencan »

Ik heb eens gezocht of zoiets kan, profiles uitwisselen.
Om de profile te vinden moet ik voor de Steam versie naar:
ProgramFiles(x86)/Steam/steamapps/common/MicrosoftFlightSimulator/Input.
Daar blijken dan 75 -in mijn geval- XML bestandjes te staan waarin mijn programmering is vastgelegd. Voor de Hotas Warthog, dus daar heb je niets aan lijkt me.
Het geheel is 620 kb en zou dus per e-mail naar iemand verstuurd kunnen worden.
Of er dan niet gezeurd gaat worden over Admin Rights als de andere partij deze bestanden wil gebruiken?? Ik denk het wel.
Maar het valt te proberen natuurlijk. Mocht zoiets lukken, dan zouden we een library kunnen maken met allerhande profiles die voor gebruikers van diverse configuraties nuttig kunnen zijn.
Even wat andere reacties afwachten...
Afbeelding
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door Japio »

Ja, dat zou voor mij en waarschijnlijk ook voor een aantal anderen met niet al te veel kennis van het configureren van allerhande hardware perfect zijn, ben benieuwd naar reacties :fl:
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door Japio »

Beste Greencan,even terugkomend op uw reactie had ik nog de volgende vraag, in principe is het dus zo dat indien ik iemand vind met een Saitek Yoke die alle instellingen heeft ingebracht in MSFS2020 waardoor XML bestandjes zijn aangemaakt op zijn PC, ik die op mijn PC kan importeren ?
Als dat zo is wordt er dan over m,n bestaande instellingen heengeschreven of moeten die vooraf worden verwijderd?
Bijna te mooi om waar te zijn.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door greencan »

Te mooi om waar te zijn. Dat gevoel heb ik ook.
Bovendien zal het kennis van zaken vragen om de juiste xml bestanden te selecteren want ik kan me niet voorstellen dat alle bestanden zomaar over te zetten zijn.
Daarbij komt dat MSFS voor de Xbox een backup in de cloud maakt. (Las ik net op internet). Misschien gebeurt zoiets ook op een PC en dan klopt er na een verandering van alles niet meer... :G:
Daarom wilde ik ook andere reacties afwachten. Het antwoord op de vraag 'zijn de profiles uit te wisselen?' ben ik nog niet tegen gekomen namelijk. Ik zoek nog wel verder.
Maar het beste werkt natuurlijk een experiment tussen twee dezelfde setups.
Ik ga vandaag die xml files eens beter bekijken, misschien haal ik er iets uit wat bruikbaar is.
Tot later dus..
Afbeelding
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door Japio »

Mooi dat je dit voor me doet en ik hoop op de juiste reactie. :dup:
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door greencan »

Zoals beloofd heb ik naar de xml bestanden in de input map gekeken.
Die map bevat dus bij mij 75 bestanden die daar aan de datum te zien standaard al stonden.
Afhankelijk van de spelbesturing die je gebruikt zullen er dan wel wijzigingen worden aangebracht indien je zaken gaat veranderen/aanpassen.
In mijn geval gaat het om de Hotas Warthog. Er zijn 3 bestanden met die naam. Als ik die open met notepad zie ik inderdaad de door mij toegewezen instellingen terug.
De vraag blijft dus of deze 3 bestanden uitwisselbaar zijn met een andere Hotas Warthog gebruiker.
Waar ik alleen achter kan komen door dat te proberen als de mogelijkheid zich voordoet.
In jouw geval met de Saitek is het denk ik simpeler om er gewoon voor te gaan zitten en te beginnen met de functies te programmeren die je het meest nodig hebt.
Een link naar een duidelijk instructiefilmpje gaf ik al, maar hier is hij nogmaals:
https://www.youtube.com/watch?v=CxVJXS6NlM0
Mij heeft het in ieder geval goed geholpen!
:dup:
Afbeelding
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door Japio »

Hartelijk dank voor alle informatie waarmee ik aan de slag ga en zoals je zegt, allereerst datgeen wat ik principe ook als eerste nodig heb.
Uiteraard laat ik hier weten hoe het e.e.a.afloopt.
Gebruikersavatar
René Bruggink
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 jan 2011, 10:45
Locatie: De Kwakel

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door René Bruggink »

Misschien is het een oplossing om iemand bij je thuis te ontvangen om wat uit te leggen en te laten zien hoe je het een en ander kan instellen.
Ik zelf woon in Wilnis.

Groeten René Bruggink
Intel Core i9-10900 2,8 GHZ ,GeForce RTX 2080 Super ,Geheugen: 32 GB RAM,
1 TB SSD & 1TB HDD, Windows 11 64 bit , Honeycomb Alpha en Bravo ,
T.Flight rudder pedals, 2 x 32" curved samsung monitoren en een Streamdeck MK2
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door Japio »

Beste René, naar aanleiding van je reactie op m,n post en het vermelden van je woonplaats ging ik er van uit dat je het idee opperde om hulp te bieden met het instellen van m,n Saitek Yoke maar omdat ik niets hoorde op het via Dutchfs.com verstuurde mailtje vermoed ik dat e.e.a. op een misverstand berust, sorry.
Gebruikersavatar
René Bruggink
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 jan 2011, 10:45
Locatie: De Kwakel

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door René Bruggink »

Beste Japio,
Het ging mij er om dat je woonplaats niet bekend was dus als er mede simmers waren die in de buurt van jou zouden wonen je misschien zouden kunnen helpen.
Groeten René Bruggink
Intel Core i9-10900 2,8 GHZ ,GeForce RTX 2080 Super ,Geheugen: 32 GB RAM,
1 TB SSD & 1TB HDD, Windows 11 64 bit , Honeycomb Alpha en Bravo ,
T.Flight rudder pedals, 2 x 32" curved samsung monitoren en een Streamdeck MK2
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door hondaman63 »

Goedendag heb deze topic gevolgd en mij lijkt ook de saitek niet goed te werken kan wel knoppen gebruiken maar voornamelijk camera nu 1e vraag adapter defect kan je hem alleen met usb voeding gebruiken en ik woon in gorinchem zou iemand mij daar is mee helpen.
Zo ook met scenery toevoegen van bv rotterdam e.d.

Ik zou waarderen als ik hulp krijg ben namelijk ook nog herstellende van lang ziekte periode.
Mijn mail adres hondamen63 at gmail.com
Hoop enorm graag iemand mij kan helpen.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door greencan »

Ik heb een kleine verandering in je e-mail adres aangebracht.
Dit om te voorkomen dat spambots er mee aan de haal gaan.
Afbeelding
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door hondaman63 »

Super dank ff niet aan gedacht
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door FlipS »

Ik woon helemaal niet in de buurt van Gorinchem dus thuis kan ik je niet helpen. Eerst maar even wachten of iemand anders reageert.
Maar ik heb wel een paar vragen:
Welke flight simulator gebruik je?
Wat voor adapter bedoel je (USB-hub misschien?)
Wat voor scenery wil je installeren? NL-2000?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door hondaman63 »

Ik heb de premium de luxe. En op een forum staat rotterdam havens en euromast maar lees de install daar haak ik af de voeding geschied door 220v adapter naar 5v deze defect echter via usb pc werkt hij naar mijn inziens gedeeltelijk.
Betreft scenery hier de link https://nl.flightsim.to/file/165/rotterdam-euromast.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door FlipS »

Gewoonlijk is het geen enkel probleem om spelbesturingen rechtstreeks op de pc aan te sluiten. Alleen als je erg veel spelbesturingen en panelen hebt, zou het wel eens kunnen gebeuren dat de voeding van de pc daar niet zwaar genoeg voor is, en dan heb je een extra externe voeding (bijvoorbeeld via een USB-hub) nodig.

Wat betreft scenery installeren: heb je dit gelezen?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

Re: Saitek Yoke configureren

Bericht door hondaman63 »

Ja klopt heb ik gelezen maaar gaat dit om zelfde soort scenery bestand daar ontbreekt het mij aan kennis maar ga dit zeker proberen.
Maar blijft 1 probleem over als je in fs de controller kijk zie ik muis toetsen bord rudder en yoke maar geen throttle gedeelte. En als ik de x en y as beweeg zie ik dat maar knoppen bv t1 t2 in druk zou het in fs moeten oplichten.
Echter gebeurd dat niet wijs ik de fflaps aan op bv pijltjes toets op toetsenbord gebeurd dat niet.
Tis ff kort uitgelegd waar ik mee zit en begrijp lastig geschreven is.
Plaats reactie