En weer een update..

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

En weer een update..

Bericht door greencan »

Nu weer 16 gig.
Mijn voor vanavond geplande vluchtje ging dus niet door. Geen zin om te wachten tot de download binnen is.
Is er echt geen mogelijkheid om de download uit te stellen tot een later tijdstip?
Los daarvan: Als dit zo doorgaat loopt mijn beschikbare geheugen wel snel terug. Ik kan nog even vooruit, maar waar houdt dit op?
Als mijn eerste vraag gaat worden beantwoord met 'nee', kun je straks dus niet meer vliegen als je geheugen vol is, tenzij je nog een andere drive tot je beschikking hebt. Daarop installeren kan wel, want via 'browse' kun je een pad/drive aangeven.
Al met al weer tenenkrommend gebruiksonvriendelijk -naar mijn mening. Ik zet dat er maar bij voor de zekerheid omdat ik misschien iets over het hoofd zie..

Edit 26/11:
Die update blijkt overigens zeer de moeite waard. Er zijn o.a. een aantal nieuwe toestellen toegevoegd. De F18 spreekt me het meest aan. Mooi uitgevoerd en prettig te vliegen, ook in VR.
In het VR gedeelte zijn ook weer wat zaken verbeterd.
:dup:

Edit2:
De update zet bij 'assistance' weer een aantal zaken op 'on' die ik op 'off' had gezet. Dat u het maar
even weet....
Afbeelding
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: En weer een update..

Bericht door madfred »

Ja, FS2020 blijft maar groeien in opslagruimte.

En er is helaas momenteel geen mogelijkheid om de updates te stoppen. Ze zijn "Verplicht".

Gelukkig voor mij heb ik een 1TB SSD schijf alleen voor de vlieg simulatoren (P3D, X-PLane 11 en FS2020), en een andere schijf voor scenery, vliegvelden en extra vliegtuigen.

Ik kan dus nog wel even vooruit (Hoop ik!!)

Maar ik zie een toekomst waar FS2020 op zichzelf een een harde schijf nodig heeft. Zeker met "updates" zoals die van vorige week.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: En weer een update..

Bericht door Double »

Ik heb mij laten vertellen dat er die hoeveelheid Gb ook vervanging zit van de oude files.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: En weer een update..

Bericht door greencan »

Ik zal het eens in de gaten gaan houden. Na 3 updates zit ik op 244 Gb. totaal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: En weer een update..

Bericht door madfred »

Mijn update was 33GB, en een groot deel was voor de nieuwe vliegtuigen, dus dat is een toename van gebruikt opslagruimte.

En Ja, de rest is vervanging van bestaande bestanden.

Nu kun je in de "Content Manager" sommige delen besluiten niet te installeren, of te verwijderen. Zo kun je beperkt invloed uitoefenen op wat er op je pc geinstalleerd wordt.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: En weer een update..

Bericht door greencan »

Vreemd... Bij de downloadmanager zegt hij dat het om 16 gb gaat, maar bij het downloaden zelf zie je inderdaad 33 staan.
Netto/bruto verhaal misschien?
:G:
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: En weer een update..

Bericht door greencan »

Begin deze week weer een update. 2+ Gb, dat was te overzien.
Nog altijd geen optie om de update uit te stellen.
Helaas sluit Fs nu na ongeveer een kwartier spontaan af. Geen foutmelding, niets. Kan toeval zijn, maar het is al de tweede keer vandaag en dus ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
:G:
Edit:
Bij het opnieuw opstarten kreeg ik de melding dat Fs onverwacht was afgesloten en dat het zou kunnen liggen aan third party software. Of ik gewoon door wilde gaan of in de veilige modus.
Gewoon doorgegaan en eerst de third party software verwijderd. Daarmee was het probleem voor nu opgelost, ik heb een normale vlucht uit kunnen voeren. (EHVB-EHRD in de Acona5, VR).
Maar wat moeten we nu met die third party software? In mijn geval betrof het twee jets en twee heli's.
Ik verdenk die heli's. Morgen zoek ik het verder uit en kom ik hier weer op terug.

Edit: De heli's dus. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: En weer een update..

Bericht door madfred »

Blij te horen dat je de oorzaak van de simulator crashes hebt weten op te lossen.

Voor die heli's zou ik een melding plaatsen up hun support site. Het kan zijn dat de heli's niet zijn bijgewerkt na SU7 van FS2020.

Ikzelf kijk uit naar de op handed zijnde "release" van de PMDG 737.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: En weer een update..

Bericht door greencan »

Het probleem zit misschien niet bij de heli's zelf, maar bij de utility 'AirlandFs'.
Daarmee moeten de heli's geschikt worden gemaakt voor Fs2020.
Er zit een handleiding bij, maar het kan best zijn dat ik daar iets niet helemaal goed heb gedaan.
Ik ga het niet uitzoeken, ik wacht wel op iets dat gewoon gaat werken. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: En weer een update..

Bericht door greencan »

Vandaag heb ik weer eens een update gedaan. 18 Gb.
Ik had Fs al tijden niet meer aangehad, dus dat kwam niet als een verrassing.
Wel een verrassing: Alle! instellingen mag ik weer opnieuw gaan doen, dus ook de besturing.
Woorden schieten te kort...
Afbeelding
Plaats reactie