Monitoren voor MSFS2020

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Monitoren voor MSFS2020

Bericht door janlida »

Hallo Flightsimvrienden.

Momenteel vlieg ik met FSX maar ben van plan een nieuwe PC en monitoren aan te schaffen geschikt voor MSFS2020.
Nu is mijn vraag ; wie kan mij adviseren op het gebied van monitoren? Ik heb nu voor zicht 3 stuks 24 inch schermen met een Dell MMH11 ( soort TripleHead ) waardoor ik 1 groot scherm creëer en daarnaast voor o.a. voor FSC 10 nog een andere monitor etc.
Wie kan mij zeggen welke splitter ik moet aanschaffen voor MSFS2020 voor de QHD monitoren of is deze Dell ook geschikt? Deze Dell is wel alléén te gebruiken met DVI( tenzij ik hier weer HDMI verloopjes op zet.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Groet KLM 349. [vlieg]
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: Monitoren voor MSFS2020

Bericht door Double »

Een splitter is leuk maar kent ook zijn beperking. Als je pc het aankan koop een moderne videokaart. Daar zitten 4 aansluitingen op. Ik gebruik er 3 voor de fs2020 en 1 voor de moving map.
Ik gebruik een Nvidia GeForce RTX 2060 super met 8 Gb.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Monitoren voor MSFS2020

Bericht door FlipS »

Ja, zoals Double al aangeeft, kun je op een moderne gaming videokaart vier (nvidia) of zes (amd) monitoren aansluiten. Maar overweeg nog even een paar andere opties. Met een groot scherm (4K , 5K of panoramisch) heb je gewoon één beeld zonder storende randen door je beeld. De hoogte van een beeldscherm met lengte-breedte verhouding van 16 : 9 is handig als je geen home cockpit hebt of zoveel panels dat je de VC niet hoeft te zien.

Heb je wel een home cockpit of panels, dan kun je een panoramisch scherm overwegen (bijvoorbeeld 5120 x 2160). Die zijn er ook gebogen; zelfs in een straal van 1 meter (dus ongeveer kijkafstand). Een gebogen panoramisch scherm is vrij prijzig en het aanbod is klein maar natuurlijk wel heel mooi.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Monitoren voor MSFS2020

Bericht door janlida »

Hallo Flightsimmers.

Hartelijk dank voor de reacties die ik heb gekregen.
Ik ben in bezit van een "kleine" home cockpit met o.a. FMC en Efis als ook Autobrake dus denk ik erover een panoramisch scherm aan te schaffen. Dit geeft minder storingen zoals FlipS al aangaf. Ik ben er nog niet helemaal uit en zal dus moeten overwegen wat het beste is. Dit geldt ook voor de nieuwe PC.

In ieder geval bedankt en ik zal U e.e.a. laten weten in een later stadium wat ik heb gekozen.

Vriendelijke groeten,

KLM 349 [vlieg]
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Monitoren voor MSFS2020

Bericht door janlida »

Hallo Mede - Simmers.

Inmiddels ben ik er uit en heb een nieuwe PC speciaal voor MSFS 2020 incl. 38 inch Curved LG monitor. Werkt perfekt. Prachtig beeld op 1 monitor. Dit alles inclusief Honeycomb Alpha en Bravo en RealSimGear ( Garmin ) G 1000. Zelf een " Cessna 172 cockpit " in elkaar gezet ( op mijn manier dan ) en nu heel fijn Scenery vliegen in Europa en de rest van de wereld, wat maar interessant genoeg is om te bekijken. De G1000 is wel een dingetje op zich wat goed bestudeerd moet worden en daar ben ik nu mee bezig met de nodige uitleg van een kenner.

Al met al ben ik een zéér tevreden mens en doe mijn best e.e.a. goed onder de knie te krijgen.

Mochten er nog geinteresseerden zijn in een complete set up van FSX; ik zet binnenkort e.e.a. compleet te koop op Marktplaats en ook via Dutchfs.nl
incl. 3 monitoren, PC, Dell MMH11, etc.

Vriendelijke groet.
KLM 349. [vlieg] :dup:
Plaats reactie