Op BIAR rw 01 wil de Cessna 208B (of welk ander vliegtuig ook) de glidslope niet gaan volgen. (BIAR = 5,3 graden)
Op de instrumenten is te zien dat het ILS word intercept plus de DME, horizontaal komt het vliegtuig wel in het verlengde van de baan.
Als ik visual flightpath aanvink verschijnen de hoepeltjes ook netjes.
Airspeed is ongeveer 80 kn, veel langzamer lijkt me tricky....
Wat kan er aan de hand zijn ?
Mvg Frank
Glideslope
Moderator: Moderator-groep
- PW053
- Instructor
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42
Glideslope
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
- greencan
- Site Admin
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
- Locatie: Castricum
Re: Glideslope
Het kan aan de afcad van BIAR liggen.
Ter controle: Zelfde situatie nabootsen bij een wat bekendere airport.
Bij onbekendere airports is wel vaker wat mis met afcads zo is mijn ervaring.
Ter controle: Zelfde situatie nabootsen bij een wat bekendere airport.
Bij onbekendere airports is wel vaker wat mis met afcads zo is mijn ervaring.
- PW053
- Instructor
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42
Re: Glideslope
De afcad's zijn geupdate van 2016.
Het fenomeen doet zich alleen voor op BIAR.
Ben zojuist aan het kijken of het zich in FS2004 ook voordoet.
Edit: In FS20004 werkt het goed, door vanaf dezelfde rw 01 een rondje te vliegen
Op die manier een rondje maken in FSX werkt ook goed......
Nog maar eens proberen na een langere vlucht
Mvg, Frank
Het fenomeen doet zich alleen voor op BIAR.
Ben zojuist aan het kijken of het zich in FS2004 ook voordoet.
Edit: In FS20004 werkt het goed, door vanaf dezelfde rw 01 een rondje te vliegen
Op die manier een rondje maken in FSX werkt ook goed......
Nog maar eens proberen na een langere vlucht
Mvg, Frank
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
- PW053
- Instructor
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42
Re: Glideslope
Na een vlucht van 2,5 uur vanaf Vagar lukt het op de juiste manier onderscheppen van het ILS weer niet..
Vermoedelijk komt het doordat ik steeds toch te hoog de ILS "tunnel" nader.
Volgende keer nieuwe kansen, nieuw geluk
Mvg, Frank
Vermoedelijk komt het doordat ik steeds toch te hoog de ILS "tunnel" nader.
Volgende keer nieuwe kansen, nieuw geluk
Mvg, Frank
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
- greencan
- Site Admin
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
- Locatie: Castricum
Re: Glideslope
Mijn advies: Tunnel van onderen aanvliegen met een niet te hoge snelheid.