Airbus trustmaster captain pack

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
FRANCOIS 51
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2018, 14:44

Airbus trustmaster captain pack

Bericht door FRANCOIS 51 »

Beste forum gebruikers ,


Voor de kleinzoon kocht ik de set Airbus Trustmaster captain pack .Zijn vlucht sim. is microsoft flight simulator X steam edition aan gekocht op steam .Hij speelde dit met een gewone joystick van Trustmaster ..

Maar hij wilde wat meer en hij werd jarig ,dus het moment ...en het werd de Airbus trustmaster captain pack .Maar wij krijgen het niet werkend ...we hebben de drivers van de trustmaster site gedownload en geinstalleerd en hij kan alleen spelen met de Joystick.de firmware is 3.22.0 zowel voor de joystick als het grotere controle paneel .

Als we het menu openen op de Laptop dan zien wij staan TA320 pilot en TCA-Q ENG 1&2 ...alle functies werken ,ieder knopje werkt en dat zien wij op het computerscherm met balk grafieken /vierkantjes en bolletjes .dus je zou er van uit gaan , niets mis ..de computer erkent iedere handeling of functie .maar het is enkel de joystick die werkt ...omhoog.omlaag/links/rechts gas etc . op het controle paneel werkt er niets ..met uitzondering van de gashendel ...maar die schakelt over naar een ander camera uitzicht en dus geen gas ..

bij de instellingen op de steam x msfs ..zie ik ook bij setting controles staan control type T-A320 en TCA-Q-1&2 ...maar hier kan ik volgens mij alleen kiezen en hij staat op T-A320 ..kies ik voor de TCA-Q-1&2 ..en klik op O.K. ..dan neemt hij deze niet aan .

wat kan de oorzaak zijn van de niet werkende Airbus trustmaster Captain pack .
dus ja , wel een teleurstelling voor de kleinzoon, hoe zou jezelf zijn .......

grt,

françois
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Airbus trustmaster captain pack

Bericht door FlipS »

Beste François,
Helaas heb ik noch dit toestel, noch deze spelbesturingen. De meeste spelbesturingen kunnen ofwel via het FSX SE Settings>Controls menu geconfigureerd worden of via een configuratieprogramma dat bij de spelbesturing hoort.
Uit je mededeling dat je door bediening van de gashandel een ander beeld krijgt, vermoed ik dat op dit moment niets geconfigureerd is of dat het configuratieprogramma van de spelbesturing niet communiceert met FSX SE. Standaard wijst FSX SE (en aanverwante simulatoren) nogal vreemde functies toe aan diverse assen en knoppen en dat moet je dus zelf wijzigen.

Als de spelbesturing een configuratieprogramma heeft, dan zou het kunnen dat een bepaald hulpprogramma ontbreekt. Dat zou Simconnect kunnen zijn, maar bij mijn weten wordt dat altijd geïnstalleerd met FSX SE. Het zou ook kunnen dat een andere versie van Microsoft Visual C++ nodig is en er zijn nog meer mogelijkheden. Misschien is daarover iets te vinden in de handleiding bij de spelbesturing.

Een andere mogelijkheid en wellicht op dit moment eenvoudiger, is dus het configureren via FSX SE Settings>Controls. In dat menu moet je de assen (beweging) en de knoppen apart configureren. Begin bijvoorbeeld met assen. Ga naar de balk waarin de naam van een spelbesturing staat. Door op die balk te gaan staan, verschijnen de namen van de andere spelbesturingen. Kies de spelbesturing die je wilt configureren. Daarna selecteer je de gewenste functie en die kun je dan wijzigen of toewijzen.

Vervolgens moet je de knoppen configureren. Als je zojuist een andere spelbesturing hebt geconfigureerd dan die automatisch genoemd staat in de balk, moet je die weer opnieuw kiezen. De ingestelde spelbesturing in de balk wordt in het menu niet vastgehouden; de instellingen worden wel opgeslagen.
Op deze wijze kun je verschillende spelbesturingen configureren.

Als het nog niet lukt, laat dan weten bij welke handeling je vastloopt.
Het zal zeker op te lossen zijn! Maar je moet even wennen aan het menu.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie