Aerofly FS4

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Aerofly FS4

Bericht door PeterL »

Voordat het opschonen van dit forum een feit was, hadden we een aparte rubriek voor Aerofly FS2. Omdat ik dit niet meer terug kan vinden plaats ik dit bericht even hier.
Aerofly FS2 bestaat al een aantal jaren naast FSX en XPlane, maar is geen massaal gebruikte flightsim geworden. Waarschijnlijk door het ontbreken van veel functies die nodig zijn om er een levensechte flightsimulator van te maken en de uiterst trage ontwikkeling en uitbrengen van updates. Zo beginnen alle vluchten op de startbaan met de motor(en) die al opgestart zijn, de flaps in de t/o stand om maar wat te noemen. Geen cold and dark situatie, geen pushback, dus ook geen mogelijkheid om aan de gate te starten. Landingslichten verlichten de baan niet, geen enkele manier om geluid toe te voegen om maar eens wat te noemen. Maar omdat het een 100% 64bit simulator is , waren de verwachtingen in het begin hoog gespannen. De sim draaide onder alle omstandigheden zonder haperingen, framerates waarbij FSX en Xplane niet eens in de buurt kwamen en prachtige fotoscenery.
ORBX en Justflight brachten wat add-ons uit, maar zijn daar allang meegestopt, mogelijk ook door de trage ontwikkeling van deze flightsim. Tot zover even een aantal feiten over AFS2, er is natuurlijk nog veel meer.
Inmiddels heeft het IPACS team, de ontwikkelaar van AFS2 een geheel nieuwe versie in ontwikkeling, die binnenkort via Steam uitgebracht wordt.

https://www.aerofly.com/community/forum ... reenshots/

Het is overigens geen update van AFS2, maar een geheel nieuwe flightsimulator. Het lijkt er op dat AFS4 zoals de sim genoemd wordt tot een volwaardige flightsimulator is ontwikkeld, die natuurlijk nog regelmatig ge-update zal worden. Vooral de navigatie database en het programmeren van de FMC hebben een drastische verbetering ondergaan.
Ik heb FSX 2 jaar terug definitief verwijderd in afwachting van FS2020. Door de werkelijk ontelbare negatieve berichten op diverse fora ben ik nog steeds niet overgegaan tot de aanschaf van FS2020 en ben dus al 2 jaar flighgtsimloos. Het zou best eens kunnen dat AFS4 een prima alternatief kan zijn. Ik zou zeggen: kijk eens rond op de site van Aerofly als je dat nog nooit gedaan hebt.

We gaan het zien.

Peter
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Aerofly FS4

Bericht door PeterL »

Inmiddels staat de nieuwe versie van deze sim online aangekondigd bij Steam. Nog niet te koop, maar dat is een kwestie van een aantal dagen neem ik aan. Door de lange lijst veranderingen, verbeteringen en toegevoegde extra's lijkt het dat we nu kunnen spreken van een volwaardige flight simulator, mogelijk een goed alternatief voor FS2020.
Ik ga deze sim in Ieder geval aanschaffen en kom er tzt op terug met de eerste indrukken. Ik ga er tenminste vanuit dat er meer flight simmers op zoek zijn naar alternatief voor Fs2020. ( hoewel er niemand op bovenstaand bericht gereageerd heeft)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Aerofly FS4

Bericht door greencan »

In principe 'bump' ik berichten waarop niet gereageerd is na een week of twee. Het gaat dan om een vraag waarop geen antwoord kwam, of een bericht op Dfs marktplaats.
Jouw post zag ik als een interessante mededeling, iets om in de gaten te houden, en tot nu toe is het goed bekeken.
Ik ga er van uit dat zodra de eerste indrukken er zijn er wel degelijk reacties zullen volgen: Te veel simmers worden door fs2020 een oerwoud ingestuurd waar ze niet meer uitkomen en een goed alternatief zal uiterst welkom zijn- lijkt me.
Ik volg je berichten over dit onderwerp in ieder geval met belangstelling! :dup:
Afbeelding
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Aerofly FS4

Bericht door PeterL »

Inmiddels is er bij Steam een trailer geplaatst die een indruk geeft wat we kunnen verwachten. Ik ga vrijwel zeker over tot de aanschaf al was het maar om niet in de door Greencan genoemde doolhof te verdwalen. Ik kom er op terug.

Inmiddels is de sim bij Steam te koop. Met 15% korting kost deze flightsim Eur 50,99. Betalen met Ideal en direct na betaling staat FS4 in je persoonlijke library. Er moet 60GB worden geinstalleerd, dat ga ik morgen doen. Daarna mijn eerste indrukken en vliegervaring.

https://www.aerofly.com/community/forum ... and-linux/
Plaats reactie