Stuurproblemen

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
greyhound1961
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2020, 11:04

Stuurproblemen

Bericht door greyhound1961 »

Hallo allen.
Sinds de laatste update heb ik problemen met de besturing .
Als ik wil taxien dan slaat het roer naar rechts of links en is het vrijwel onbestuurbaar.
Ook de gashendel is erg wispelturig en kan ik niet gedoseerd gas geven
Ik gebruik der CH Trottle Quadrant en Lochitech FlightYokeSystem.
Wie weet waar het aan ligt en heeft een oplossing voor mij ?

met vriendelijke groet,
ASUS Prime Z390-P; Intel-Core i7 9700F 3.0Hz; 2x 16GB DDR4 2666MHz; NVidia GeForce RTX2060 Super 8GB; Intel 512GB SSD; Seagate 750Gig Sata; Beeldscherm PackardBell Viseo 230Ws; Windows 10Home 64bit; Saitek ProFlight Yoke System; CH Trhottle Quadrant.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Stuurproblemen

Bericht door greencan »

Kan het zijn dat die update weer een aantal zaken terug heeft gezet, zoals assistance weer op on?
Afbeelding
mattepatatje
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2020, 15:13

Re: Stuurproblemen

Bericht door mattepatatje »

Hallo allen, ik heb hetzelfde probleem. Vanmiddag via assistance alles opnieuw ingesteld, want daar bleek alles weer naar de beginwaarden gezet. Maar ook dat bleek niet te werken. Doe mijn best om daar niet Woedend om te worden
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Stuurproblemen

Bericht door Polito »

Als jullie bedoelen het heen en weer slingeren van het toestel, dan sluit ik me erbij aan.
Welk toestel ook, bij het opstijgen en tot zekere hoogte wordt de staart alle kanten heen geslingerd.
Hopelijk weet iemand waar ik/we dat kunnen herstellen.
Uiteraard ben ik met de instellingen hard bezig geweest.
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
RonLem
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 aug 2021, 11:47

Re: Stuurproblemen

Bericht door RonLem »

In heb hetzelfde probleem. Vooral bij het taxieën met mijn favoriete Cessna Citation. Ik probeerde reeds van alles met de sensivity van mijn joystick Thrustmaster Airbus 320. Zonder succes echter. Het grote probleem met de fs2020 is dat je het allemaal maar zelf moet uitzoeken. Een beetje handleiding zou niet misplaatst zijn. Er is wel wat te vinden op YouTube, maar de uitleg wordt dan meestal gedaan door veel te snel sprekende Engelstaligen en dan nog liefst in een onverstaanbaar dialect.
Gebruikersavatar
René Bruggink
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 jan 2011, 10:45
Locatie: De Kwakel

Re: Stuurproblemen

Bericht door René Bruggink »

Hallo allen,
Had het zelfde probleem maar vond wat bij de in stellingen.
Ga naar Options ,Assistance options, piloting
Het eerste wat je ziet is Auto-rudder zet die op ON
Hoop dat dit voor jullie ook een beetje helpt

Groeten René
Intel Core i9-10900 2,8 GHZ ,GeForce RTX 2080 Super ,Geheugen: 32 GB RAM,
1 TB SSD & 1TB HDD, Windows 11 64 bit , Honeycomb Alpha en Bravo ,
T.Flight rudder pedals, 2 x 32" curved samsung monitoren en een Streamdeck MK2
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Stuurproblemen

Bericht door Polito »

Bedankt, René, maar bij mij stond hij al op autoruder.
Wat wel grotendeels schijnt te helpen is mijn joystick op maximaal resistance te zetten.
Raar dat ik er voorheen nooit last van gehad heb.
Ik heb ook alles weer op de origine setting gezet.
Dus beetje bij beetje weer in de oude settings zien te krijgen.

Zo zijn we van de straat. :wink:

Tenslotte de stick reset met de daarvoor bestemde knop en het blijkt nu beter/goed te gaan.
Laatst gewijzigd door Polito op 05 okt 2023, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
RonLem
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 aug 2021, 11:47

Re: Stuurproblemen

Bericht door RonLem »

Ik heb met dit probleem maanden geworsteld omdat ik ervan uitging dat mijn instellingen het probleem veroorzaakten. Tot ik er achter kwam dat mijn joystick de oorzaak was. Ik verving mijn Thrustmaster A320 Edition door een nieuw exemplaar en de besturing is perfect nu. :dup:
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Stuurproblemen

Bericht door Polito »

Bij mij hetzelfde, het gefladder na het opstijgen en dan ten gronde gaan was ik zat.
Ik zocht al naar een andere joystick, maar die stick die ik heb was wel zo prettig.
In de winkel zei men dat ik de drivers moest updaten, maar zie: Thrusmaster nergens bij de hardware te vinden.
Toen maar alle schroefjes losgedraaid en geprobeerd de onderplaat open te maken.
Maar dat lukte niet. Wat zwengels naar alle kanten gegeven aan de stick en de boel weer aangedraaid.
Zo is het wonder geschiedt: hij doet het weer in al zijn glorie, wel de instellingen weer op zijn punten zetten.
Mocht een collega ook iets ondervinden zou dit een oplossing kunnen zijn. :wink:
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Plaats reactie