Bij FS X wil disc 2 niet installeren

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Pieteralle
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2022, 15:21

Bij FS X wil disc 2 niet installeren

Bericht door Pieteralle »

Hallo,
Na een aantal jaren wil ik de hobby met figh sim weer op pakken.
Ik heb nu inmiddels een aantal jaren een windows 10 com de Fs stond voorheen op een windows 7.
Na het installeren van disc 1 wat goed gaat, maar als ik disc 2 wil installeren krijg ik elke keer de melding plaats disc 2.
Ook met andere disc 1 en 2 (gekregen van kennis) het zelfde probleem.
Graag zal ik info ontvangen om het op te lossen.
Bij voorbaat dank.

Vr gr Pieter alle .
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Bij FS X wil disc 2 niet installeren

Bericht door greencan »

Dit soort zaken blijft lastig. Wel heb ik een tip voor iets anders: FSX Steam. Voor €5,- is die probleemloos te downloaden.
Verder hetzelfde als FSX de luxe edition.
De Steam-versie gebruik ik nu op mijn Windows 10 pc.
Mocht je vast willen houden aan je CD versie, dan moeten we nog even andere reacties afwachten.
Afbeelding
Pieteralle
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2022, 15:21

Re: Bij FS X wil disc 2 niet installeren

Bericht door Pieteralle »

Bedankt voor de reactie,
Het liefst hou ik de CD versie maar als dat niet lukt dan is downloaden een optie.
Waar is FSX Steam voor €5,- te downloaden ? bij verschillende zijn de prijzen veel hoger.
Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Bij FS X wil disc 2 niet installeren

Bericht door greencan »

Je moet eerst een Steam account aanmaken.
https://store.steampowered.com/
Vandaar kun je dan zaken downloaden. Ik heb Fs2020 daar ook vandaan.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Bij FS X wil disc 2 niet installeren

Bericht door greencan »

Oeps! Ik zie dat hij nu €24,95 is.
Had ik waarschijnlijk een Sale te pakken...
Wist ik niet. :oops:
Afbeelding
Pieteralle
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2022, 15:21

Re: Bij FS X wil disc 2 niet installeren

Bericht door Pieteralle »

Bedankt ,
Ik wacht nog even of er nog wat reacties op komen.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Bij FS X wil disc 2 niet installeren

Bericht door FlipS »

Vermoedelijk wacht het installatieprogramma op een commando. Het is zo lang geleden dat ik de boxed version voor het laatst heb geïnstalleerd, dat ik dat niet precies meer weet, maar ik kan me wel herinneren dat de installatie bij mij niet automatisch ging.

Om even door te gaan op het advies van greencan: er zijn redenen om de Steam Edition te installeren. Je moet de boxed version registreren, maar dat kan allang niet meer. Dan krijg je een foutmelding. Dat probleem is op te lossen; ik vermoed zelfs dat de methode nog wel op dit forum te vinden is.
Als je dat probleem eenmaal overwonnen hebt, dan moet je op zoek gaan naar een oude versie (XP!) van UIAutomationcore.dll. Heb je die niet, dan zul je telkens na enkele minuten vliegen een Crash to Desktop krijgen.
FSX zo uit het doosje draait in één core van je processor; met andere woorden: de rekenkracht van de processor wordt maar voor een deel benut en omdat elke flight simulator nogal veel rekenkracht vraagt, zul je weinig frames per second krijgen. Dat kun je oplossen met de twee Servicepacks of met een derde disc: Acceleration Expansion Pack. Waarschijnlijk zijn die Servicepacks nog wel ergens te vinden, maar bij mijn weten allang niet meer op de website van Microsoft.
Als je die hobbel dan ook overwonnen hebt, komt het volgende: tweaken. Doe je dat niet, dan krijg je toch nog te weinig fps. In lang vervlogen kon je via een bepaalde website automatisch tweaken, maar dat kan niet meer. Misschien kun je met intensief zoeken nog ergens een handleiding vinden hoe je moet tweaken.
Wij kunnen je met alles helpen, met alle plezier zelfs, maar met Steam Edition ben je gewoon in één keer klaar.

Nog even wat informatie. FSX is een 32-bits toepassing. Nadeel is dat zulke programma's maar weinig geheugenruimte (RAM) toegewezen krijgen. Daar is niets aan te veranderen. Heeft dus niets te maken met de hoeveelheid RAM in je PC; meer toewijzen kan eenvoudig niet. Nadeel: als je wat mooie add-ons installeert, krijg je algauw een 'Out of memory' error (OOM). Dat geldt dus ook voor de Steam Edition.
FSX is verder ontwikkeld door dezelfde mensen die het destijds gebouwd hebben, maar dan onder de naam Prepar3D, dat uitgegeven wordt door Lockheed-Martin. Vanaf versie 4 is P3D 64-bits. Zulke programma's (tegenwoordig de standaard) krijgen veel meer geheugenruimte toegewezen. Op dit moment is versie 5 de nieuwste versie; ik vermoed dat versie 6 niet lang meer op zich zal laten wachten. P3D is wel weer duurder dan FSX Steam Edition.
X-Plane (je kunt een gratis demo van X-Plane 12 downloaden) en Aerofly FS4 zijn ook 64-bits.
En dan heb je natuurlijk nog Microsoft Flight Simulator 2020. Dat is op dit moment het mooiste dat er op het gebied van flight simulation te koop is, maar daar moet je wel snel internet (glasvezel) voor hebben.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Pieteralle
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2022, 15:21

Re: Bij FS X wil disc 2 niet installeren

Bericht door Pieteralle »

Bedankt voor de goede info ,
Ik ga de de Steam Edition installeren.

Vr gr PieterAlle
Plaats reactie