Even voorstellen?

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Gijs
Instructor
Instructor
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 mei 2010, 13:44
Locatie: Amsterdam/Delft
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Gijs »

FlipS schreef:Mijn naam is Nico.
Dacht altijd dat het Flip was :tap:
Zit daar ook nog een mooi verhaal achter?
Fly free, fly FlightGear!
Gratis opensource flight simulator
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Even voorstellen?

Bericht door FlipS »

Mooi verhaal? Nou nee, niet bepaald: Fli(p)ght S(imulator). Maar vanwege mijn beroepsmatige activiteiten wil ik werk en privé gescheiden houden. Vooroordelen zijn zo snel geveld ...
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

FlipS schreef:Ik ga altijd eerst aan de slag en ga pas dan gebruiksaanwijzingen lezen. Ik geloof dat ik daar niet de enige in ben.
Wat raar dat ik dat herken Nico! :lol:
FlipS schreef:Ik ben nu op zoek naar primitieve vliegveldjes in natuurgebieden; weg uit de drukte. De Antonov AN-2 lijkt me wel een geschikt vliegtuig voor het wat ruwere werk.
Met FsEconomy ben ik ni onderweg naar San Francisco om daar de oude postroute op te pikken, om vervolgens 'assignements' in oostelijke richting te zoeken. Het landingdveld is altijd een verrassing, Vooral als je het veld in het venster 'Find nearby airports' te pakken hebt en je kunt alleen maar 'Tune traffic' kiezen. Dan weet je al dat je echt om je heen moet gaan kijken; zie ik het veld al? Wat voor veld is het? Best leuk!
Uw toestelkeuze kan ik alleen maar waarderen! :dup:
FlipS schreef:Vandaar mijn oefeningen in de Grand Canyon.
Mag ik de Noorse fjorden voorstellen? Ook heel indrukwekkend!

Theo :wink:
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Even voorstellen?

Bericht door FlipS »

Wat raar dat ik dat herken Nico!
En ik had jou niet op het oog met mijn opmerking ...

Leg svp iets meer uit over FsEconomy (in een andere rubriek) of geef even een link; ik ben het zelf nog niet tegengekomen.
Ik hoop dat er nog een keer een echte FSX-versie van de Antonov AN-2 komt want de grafische kwaliteit van het beschikbare exemplaar blijft nogal achter bij FSX vliegtuig add-ons.

De Noorse fjorden heb ik een paar keer in het echt aanschouwd en ik zou er graag virtueel vertoeven. Maar ik kwam nog geen mooie versie tegen (als ik add-ons zoek hangt het sterk van het toeval af wat ik tegenkom) dus ook daarvoor gaarne een link. Als ik me verveel kan ik virtuele staafkerken gaan bouwen want ik heb boeken met opmetingstekeningen. Of zijn er al virtuele staafkerken?
:dup:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Ik vloog de fjorden wel eens in de default scenery. Met een F-16 gaat het zo hard dat je niet veel aan een uitgebreide scenery hebt. :D In FSX zal dat even anders liggen.

FsEconomy vind je hier. Je meld je aan bij het forum op de normale manier en dáár is een topic waar je een account kunt aanvragen om het systeem te gebruiken.

Ik zal eens kijken of ik er een notedopje over kan schrijven. :)

Theo :wink:
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Even voorstellen?

Bericht door FlipS »

Ik had de default fjorden natuurlijk al bekeken maar ik deed dat met de Mustang uit Acceleration Expansion Pack. Die heeft een kruissnelheid van iets meer dan 200 knopen en dan vallen de fjorden, als je ze in het echt hebt gezien en zelfs als je ze vergelijkt met veel add-on scenery, nogal tegen.
Vergelijk het maar met default Nederland of NL-2000.
ORBX biedt, tegen betaling, Canadese fjorden. Die staan nog op mijn verlanglijstje, net zoals dat vliegveldje CZST Stewart Airport met een resolutie van 2 cm.

Ik weet niet of een notedopje door de wifi gaat. Mag dus ook in een bericht.
:lol:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
martijn_
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2012, 12:18

Re: Café "Aviation"

Bericht door martijn_ »

Hallo allemaal!

of dit het goede topic is weet ik niet. Maar ik stel mij graag even voor, nadat ik goed op weg geholpen ben.
Wie ben ik?

Ik ben Martijn, 22 jaar en kom uit Zoetermeer. Sinds mijn 15e of 16e ben ik met luchtvaart bezig. Het begon met mijn eerste Onur Air vlucht naar Dalaman. Het hotel bevond zit net naast de luchthaven. Veel Turkse charters en gevechtsvliegtuigen gezien. In Nederland ben ik via het spel GTA San Andrea's in een missie weer met vliegtuigen in aanraking gekomen. Dit trok mij dusdanig aan dat ik ben gaan googlen en Flight Simulator tegenkwam. Niet lang daarna, begin januari, is mijn moeder zo lief geweest om mij naar Schiphol te rijden om vliegtuigen te 'spotten'. Dit was de goede oude tijd van de spottersplaats bij de Kaagbaan. Sindsdien liggen er airline boekjes, modelvliegtuigen, enkele posters en kleine gadgets verspreidt door mijn kamer. En inmiddels rij ik zelf met de auto naar Schiphol en heb ik inmiddels al vele vluchten in real life -als passagier- gedaan.
Gebruikersavatar
flipsos
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 680
Lid geworden op: 12 feb 2007, 20:11
Locatie: Delft

Re: Even voorstellen?

Bericht door flipsos »

Welkom! Ook ik heb GTA San Andreas nog gespeeld... Ik vond het leukste inderdaad nog het vliegen in een ''learjet'' model :dup: Het schieten en gedoe boeide mij allemaal niet zoveel, maar het vliegen wel haha!

Tim ;)
Operations Officer at Dnata Amsterdam Schiphol Airport
Xolon
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:28
Locatie: Dubai

Re: Even voorstellen?

Bericht door Xolon »

Om hier even op in te haken....


Vandaag nog GTA op mijn iPad gespeeld tijdens het vliegen :mrgreen:
Senior First Officer B777, voormalig B737 vlieger
Awesomeblack
Instructor
Instructor
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 mei 2011, 15:04
Locatie: Stijg op rwy27, flauwe bocht links, eerte stad die je tegen komt.
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Awesomeblack »

Leuk spel ja. Lijkt me idd leuk om de tijd te doden tijdens vluchten. T is alleen wel GTA III, dus je kan niet zoveel vliegen. Dat vindt ik wel jammer.

Back on topic

Awesome
Afbeelding [;] Afbeelding
Michael91
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 dec 2008, 22:28
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Michael91 »

Iedereen die nieuw is van harte welkom natuurlijk! :D
@Xolon, mag je als piloot tijdens het vliegen dan met andere dingen bezig zijn, zoals spelletjes op Ipad? Of was het als passagier deze keer? Dit vraag ik me al een tijdje af hoe piloten dat bijvoorbeeld op langeafstandsvluchten doen.

Met vriendelijke groet,
Michael
Flying is one of the most beautifull things on earth! After your first flight, you are addicted to it!
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 675
Lid geworden op: 08 sep 2010, 18:53
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door JRSchiphol »

Michael91 schreef:Dit vraag ik me al een tijdje af hoe piloten dat bijvoorbeeld op langeafstandsvluchten doen.
Met de stewardessen lol maken :P
Ik denk gewoon spelletjes inderdaad... en rollen afwisselen, eerst Co-piloot eventjes GTA spelen op ipad en dan de Captain :P Maar das ook maar een gokje
Afbeelding
ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 | MSI GeForce GTX660 OC TF 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | Corsair Hydro H60 | Corsair Gold AX750 | Windows 7 Ultimate x64
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Even voorstellen?

Bericht door FlipS »

Het komt me voor dat we geen indiscrete vragen moeten stellen. :fl:

Hoe doe jij dat als je in de flight sim een vlucht van vele uren maakt op de AP? :hm
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Michael91
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 dec 2008, 22:28
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Michael91 »

Daar heeft u gelijk in. Ik vroeg het me gewoon af. Ik weet niet of dat tijdens een echte vlucht uberhaupt mag, bijvoorbeeld spelletjes spelen terwijl het vliegtuig op de AP staat.

Met flight simulator kan je tussendoor spelletje spelen bijvoorbeeld of wat lezen, maar of dat in het echt mag, geen idee.

Ik snap dat de vraag misschien een beetje onduidelijk is, mijn excuses, ik had het wat duidelijker moeten stellen.

Mijn excuses.

Met vriendelijke groet,
Michael
Flying is one of the most beautifull things on earth! After your first flight, you are addicted to it!
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Even voorstellen?

Bericht door greencan »

Een beetje off topic!
Maak hier s.v.p. een cafédingetje van, zoiets als: 'Hoe brengen piloten hun AP tijd door', of zoiets... :fl:
Afbeelding
Michael91
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 dec 2008, 22:28
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Michael91 »

Mijn excuses greencan. Ik weet het. Mijn fout.

Het zal niet meer gebeuren wat mij betreft.
Flying is one of the most beautifull things on earth! After your first flight, you are addicted to it!
Pilot134
Controller
Controller
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2012, 16:22

Re: Even voorstellen?

Bericht door Pilot134 »

Zo iedereen stelt zich voor dus ik moet het ook eens doen!
Daar komt tie dan..

Ik ben Pilot134, Aka Jowell.
Ik ben 15jaar, en ook ik heb autisme, Daar kan ik wel goed mee leven..
Want zo erg vindt ik het niet ;), Ik zit dus ook op speciaal onderwijs op de Zonnehuizen in Zeist.

Hoe kwam ik aan het idee om te beginnen aan FSX? :hm

Eerst speelde ik Ysflight, Een simpele wel leuke simulator (Meer info in mijn review!)
Toen heb ik iemand leren kennen, die ook vliegt in FSX en en die heeft mij veel dingen erover verteld.
Toen adviseerde hij mij FSX en ik zei: Ja! weg met die simpele rommel..(Het is echt veelste simpel..)
FSX geinstalleerd en ik was meteen blij! Wat een verandering!! en wat mooi, Vooral met nl2000 kan je heel nederland uit je kop leren! Mijn plan is ook als ik het veel beterder kan om op IVAO Te gaan vliegen.


Wat doe je verder naast FSX :hm

Mijn Hobby's zijn: Dingen kweken, ik kweek Van alles van Mangoboompjes tot aan appels en peren..(Laatste nooit geprobeerd).. Verder hou ik ook van Astronomie, dus sterrenkijken, als het dus helder is sta ik vaak op het balkon buiten om de maan, of jupiter te bekijken.. Als je er iets over wilt weten.. je kan me altijd PMen.
Ook voor verdere vragen kan dat..

Wil je contact dat kan!

Als je graag met mij wilt praten kan dat, Via PM, of via msn voeg me maar toe! maar zeg wel wie je bent..
Als ik je beterder ken kan Whatsapp Ook een mogelijkheid zijn om te communiceren.

Dit was dus Jowell(Pilot134) in een notendop.

Nog vragen? Aarzel niet en PM.. Ik Bijt niet ^^
Laatst gewijzigd door Pilot134 op 31 dec 2012, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Pilot134 schreef:Verder hou ik ook van Astronomie, dus sterrenkijken,
Ah! :D Mooi hè, in deze tijd, de Orion! :dup:

Theo :wink:
Pilot134
Controller
Controller
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2012, 16:22

Re: Even voorstellen?

Bericht door Pilot134 »

Jaja! Met de orionnevel(M42)!! :D
SAMJET
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 nov 2012, 06:57

Re: Even voorstellen?

Bericht door SAMJET »

Theo woon jij echt in gorinchem? Ik ga daar zelf naar school;)
Afbeelding
koray-flyer96
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1043
Lid geworden op: 25 mar 2008, 19:20
Locatie: Gorinchem

Re: Even voorstellen?

Bericht door koray-flyer96 »

Hij woont in de provincie Groningen. :lol: Ik woon in Gorinchem.
SAMJET
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 nov 2012, 06:57

Re: Even voorstellen?

Bericht door SAMJET »

Leuk! Ik ga daar zelf naar school. :wink:
Afbeelding
mindyourstep
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2013, 10:19
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen?

Bericht door mindyourstep »

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier, dus het leek mij wel zo netjes om mij even voor te stellen. Sind kort is het 'spelen' van FS een grote hobby voor mij. Dit kwam eigenlijk doordat ik zelf regelmatig vlieg voor vakantie en andere reizen. Ik heb het nooit eng gevonden, maar vroeg mij wel altijd af wat er nou altijd precies gedaan werd etc. Het leek mij leuk om mij ook direct bij dit forum aan te melden, mocht ik ooit met vragen e.d. komen, ben ik meteen op de juiste plek! En het lijkt me gewoon erg gezellig :)

Mijn naam is Mike en ik ben 17 jaar en voetbal erg graag. Daarnaast interesseer ik mij dus in vliegtuigen/vliegtuigsimulators e.d. Nou, mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel!
You don't have a soul. You are a soul and have a body
737freak
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 mei 2009, 15:51
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door 737freak »

Van harte welkom op DutchFS! Lees alles eens rustig door en mocht je iets specifieks zoeken, dan is de zoek-optie (rechts bovenin) de perfecte manier om wegwijs te worden tussen alles dat al geschreven is. :D
Afbeelding
|Intel Core i5-4690K 4,5 GHz| EVGA Geforce GTX970 4GB| ASUS Z97 Pro| 16GB Kingston DRR3-1866 |Samsung 830 256GB, WD Red 3TB, 2x WD Green 1TB| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 600D| Windows 7 x64|
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Even voorstellen?

Bericht door greencan »

What's in a name??
Deze blijft in ieder geval meteen hangen!
:dup:
Afbeelding
Plaats reactie