Korte vragen topic

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Ant-Arctic Flyer
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 654
Lid geworden op: 24 nov 2007, 18:31
Locatie: 20 juni 1969-21 september 2012

Re: Korte vragen topic

Bericht door Ant-Arctic Flyer »

FsTheo schreef:
Radeon schreef:FS2004 gehaald.. die nog steeds in de verpakking zit :P
Radeon heeft geen problemen Heer Schreiner, hij is bang dat er problemen in de performance komen.

Maar je hebt gelijk, nu hij weet dat je onbeperkt kunt installeren, kan hij het gewoon testen! :D
Aha, nu snap ik het hij moest dus eerst nog FS9 uit het doosje halen en hem uberhaupt nog installeren. :y:
Nou oke dan kan hij inderdaad nu gaan testen of alles goed gaat.

Maar ik ging er vanuit dat je eerst iets installeert en test en dan pas over eventuele problemen ging posten en niet op voorhand al uitgaan van eventuele problemen. :fl:

Dit is geen kritiek he :tap: Want ik ben blij dat het werkt voor hem, maar ik snapte de hele gang van zaken alleen niet meer zo goed.
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Ahah. Maar het gaat allemaal wel goed, 1e landing was wel naast de baan maar jhaa. Stom :P 2e vlucht ging ook wel raar, TakeOff from Amsterdam to Rotterdam. Ik dacht dat ik Rotterdam zag en toen lande in weer op Amsterdam. Maar ja, hoe kan je het schermpje van ATC oproepen?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Radeon schreef: Maar ja, hoe kan je het schermpje van ATC oproepen?
Tilde ( golfje) links bovenaan je "Qwerty" toetsenbord. Boven de "Tab"toets. Staat ook in het bijgesloten boekje bij de CD :mrgreen:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Danm, dit vlieg echt **** zonder joystick. Hoe kom je recht voor de landngsbaan te vliegen?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Oefenen, oefenen, oefenen. Echte piloten doen er maanden/jaren over om een vliegtuig te kunnen besturen en landen. Verwacht niet dat jij het in 1 keer kan doen. Zonder joystick is het zeker moeilijker maar het kan wel. Maar je hoeft echt niet alle details van je vlucht hier te vermelden. Een forum is meer voor vragen en antwoorden over problemen die je ondervindt.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Ik weet het, daarom deed ik een stukje detail en een vraag ;)
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Nog een vraagje: Ik heb denet een handleiding gelezen hoe je vliegtuigen moet downloaden. Er stond dat hij het verder ging uitleggen in Deel2, maar waar is die?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Kijk naar de download die er onder staat: Vliegtuig Installatie ( 2.0)
Nadat we een toestel gedownload hebben, met de handleiding van BlueAngels, willen we hem ook graag installeren!

Het is goed dat je vragen stelt, maar het is nog beter altijd teksten goed te lezen en eerst zelf proberen iets te vinden of een oplossing te zoeken. Dan komen er geen onnodige vragen op dit gratis forum.

En als je een bericht plaatst en niemand heeft nog een bericht ná jouw bericht geplaatst ( binnen een paar uur), wijzig dan je laatste bericht met de nieuwe tekst.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Goed dat er handleidingen gemaakt worden, en ja, ik heb ALLE 5 de blz's gelezen. Maar toch, snap ik het niet.
Heb een vliegtuig van Avsim afgehaald. Nu snap ik dat het onder de map ''aircrafts'' moet van FS2004 maar die zie ik niet? Help..
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Zie je de map van FS2004/fs9 wel?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Die staat niet op de CD. Ik heb ook wel een screenshot gemaakt om het je te laten zien, maar kreeg hem niet in de tekst.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Radeon schreef:Die staat niet op de CD.
Nee dat klopt, althans niet met die tekst. Maar je hoeft ook helemaal niets met die CD ( althans nu niet) CD gebruik je alleen maar voor installatie van fs9/fs2004 en om met fs9 te "spelen". Je installeert fs van je CD op je harde schijf. Ik neem aan dat je geen wijzigingen hebt aangebracht dus zal fs geinstalleerd staan in het volgende pad: C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9. Als je daar naar op zoek gaat op je computer vind je ook de overige mappen, zoals "aircraft" etc.

edit: screenshot plaatsen op dit forum vind je in dit onderdeel:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=12041
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Got it! Thanks.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Nog even een paar opmerkingen:
Inmiddels is er voor fs9 een update gekomen, namelijk versie 9.1 Even "googlen" op internet waar je die vandaan kunt downloaden. Als je die hebt geinstalleerd kan je daarna een "NO-CD"patch voor fs9.1 downloaden.
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 480#p39480
Die NO-CD kan je gebruiken zodat je niet steeds je 4e CD in je computer behoeft te hebben om met FS te "spelen".
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door FsTheo »

Radeon schreef:Danm, dit vlieg echt **** zonder joystick.
Kom ik me er ook nog weer even mee bemoeien :lol: !

Ik vlieg sinds FS4. Das een tijdje geleden :P . En tot en met FS9 heb ik altijd gevlogen met alleen maar het toetsenbord.
Niet alles, want een heli is eigenlijk niet te doen. En de Snelle Jelles, de F16's enzo, zijn ook lastig. [vlieg]
Maar de gewone vliegtuigen, groot en klein, het is heel goed te doen.
Natuurlijk, je mist een stukje realisme, maar je komt een heel eind.
Als je niet op de Autopilot vliegt, is een toestel vliegbaar met het numpadje.
1 = omhoog trimmen.
2 = stijgen.
3 = gas terug.
4 = bochtje links.
5 = toestel weer rechtleggen.
6 = bochtje rechts.
7 = naar beneden trimmen.
8 = dalen.
9 = gas geven.
0 = taxiën naar links.
<Enter> = taxiën naar rechts.

Voeg daarbij de <G> voor het landingsgestel, de <L> voor de lampjes en <F5> t.e.m <F8> voor de flaps, en je komt met een minimum aan toetsen een heel eind.
Zo heb ik jaren de wereld verkend en natuurijk zat ik ook wel eens scheef voor de baan. En, zeker in het begin, heb ik ook ontdekt dat je niet moet landen op je prop, maar gewoon op de wieltjes. :lol: Hoort er allemaal bij, en het wordt alleen maar leuker als het vaker wèl goed gaat!

Theo :wink:
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

He, Theo. Ik ben al een beetje aan het zoeken naar de juiste toets-combi, dus dat komt wel goed.
Alleen het downloaden van vliegtuigen en dan in het spel zetten is een probleem.. naja, dat niet, het vliegtuig staat er niet tussen. Laat ik het zo zeggen. Ik heb video's van youtube bekeken en gedaan wat ze zeiden.. ook heb ik jouw handleiding gelezen waar ik ook me best op heb gedaan. Ik heb zo'n 3 vliegtuigen gedownload maar zonder resultaat!
xzonex

Re: Korte vragen topic

Bericht door xzonex »

Hoe kan ik anti analysing upgraden bij fs2004? Als ik alles op full details heb is er een soort van een zand effect. Iemand een idee? Ik wil het scherper zetten
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door FsTheo »

@xzonex, Probeer eens of je AA kunt aanzetten op je videokaart en dan juist niet in FS. Dat zou een beter resultaat moeten geven.

@Radeon, waar gaat het mis dan?
A. downloaden.
B. uitpakken.
C. ?

Geef eens de naam van een van de zip's als voorbeeld?

Theo :wink:
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Ik denk bij het uitpakken.. want downloaden is niet zo moeilijk :P
Ik heb een KLM Fokker 70 gedownload (klein beginnen dacht ik maar.) En dat heeft dus een mapje..

Fokker 70 (mapje openen) -> Aircraft, Effects, Flights, Gauges, Modules, Sound, Avsim, GaugeSound en een PDF bestandje. En Panel zit in het mapje Aircraft. Maar wat je met .zip bedoeld weet ik niet zo gauw. Er staat in ieder geval .zip achter een bestandje.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Radeon schreef:Ik heb een KLM Fokker 70 gedownload .
Even de juiste bestandsnaam (???????.zip)aangeven en van welke website gedownload. Er zijn ontzettend veel fokker 70's.De meeste zijn repaints en daar heb je een basismodel voor nodig ( freeware of payware). Dus de juiste bestandsnaam is belangrijk
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Hier heb je alvast de site: http://fokker.avsim.net/F70100.htm
Bestands naam: PF10070v2.zip
xzonex

Re: Korte vragen topic

Bericht door xzonex »

FsTheo schreef:@xzonex, Probeer eens of je AA kunt aanzetten op je videokaart en dan juist niet in FS. Dat zou een beter resultaat moeten geven.
THANKS!!! Gelukt :D
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

@Radeon. Die vraag heb we al eens eerder gehad en beantwoord. Natuurlijk wil je wel verder gaan in dat onderdeel nadat je die berichten gelezen hebt? We houden het dan overzichtelijk. :mrgreen: Je hebt wel eerst de "PF10070v2.zip" gedownload / uitgepakt en geinstalleerd?
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... it=pf10070
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Radeon
Controller
Controller
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2011, 19:19
Locatie: Westland, Z-H

Re: Korte vragen topic

Bericht door Radeon »

Ja, ik heb het gedownload. Zoals ik al zei ligt het probleem bij het uitpakken. Ik snap dat niet! En wat zou je dan moeten instaleren? :O (van je link snap ik trouwens ook niet, want het gaat over een panel. En zover ben ik nog niet.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Die link was naar een onderdeel waar alles besproken wordt van de Project Fokker 100/70. Daar kan jij je verdere vragen ook in stellen aangezien je aangaf dat je een probleem hebt met een KLM fokker die voor deze fokker is gemaakt. De eerste vraag in dat onderdeel was inderdaad over een panel. Maar ik schreef ook om dat onderdeel eens door te lezen daar staat dezelfde vraag die jij ook stelde. Maar dan moet je wel eerst het basismodel
"pf10070v2.zip gedownload en geinstalleerd hebben anders kan je die KLM nooit juist installeren.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie