Korte vragen topic

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
PaulB
....
....

Re: Korte vragen topic

Bericht door PaulB »

In het ZIP-bestand bevindt zich een manual in .PDF formaat.
In het Engels, dat wèl! :)
Paul.
Thomas H
Senior Instructor
Senior Instructor

Bericht door Thomas H »

Is het mogelijk om de stemmen van fs op een oordopje te zetten en de rest over de speakers te laten gaan?
OLD System ||3.00 Ghz || Intel Pentium || RAM 1.00 GB || On board 128 RAM Graphics card || HD 250 GB
NEW System||2.40 Ghz || Dual core Intel || RAM 3.00 GB || Geforce 9600 GT 1024MB || HD 500 GB

Afbeelding
Jorick

Bericht door Jorick »

Het geluid van FS is niet te scheiden. Dit wordt dus gewoon als één geluidsbron uitgezonden en is derhalve op één apparaat te horen.
Thomas H
Senior Instructor
Senior Instructor

Bericht door Thomas H »

Ok, jammer. Ik heb in Italie een soort vergelijkbare headset als in vliegtuigen gekocht, hiermee bedoel ik één oortje + microfoon die net niet tot de mond komt.
OLD System ||3.00 Ghz || Intel Pentium || RAM 1.00 GB || On board 128 RAM Graphics card || HD 250 GB
NEW System||2.40 Ghz || Dual core Intel || RAM 3.00 GB || Geforce 9600 GT 1024MB || HD 500 GB

Afbeelding
Geert

Bericht door Geert »

Toch niet.. ik heb een USB headset en heb in Teamspeak m'n headset als output geselecteerd.. terwijl m'n gewone geluid over de boxen gaat..

Choose what you want.

-G
PatrickZ
Supervisor
Supervisor
Locatie: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip

Bericht door PatrickZ »

Dat klopt, maar je geeft hier zelf het verschil al aan. Het gaat hier om Teamspeak en dat is dus een aparte applicatie die los van FS draait. Dat geluid valt dan wel te scheiden. Maar hier gaat het om het geluid van de ingebouwde ATC van FS zelf en dat valt dus niet te scheiden.
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Bericht door zoek34 »

maar kan het dan niet bestandsgebonden, want het lijken me wel allemaal aparte bestanden, als je die optie bekijkt :G:
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Thomas H
Senior Instructor
Senior Instructor

Bericht door Thomas H »

Ik hoop dat het toch kan, offline dan. Weet iemand ook een goede scenery voor malpensa (LIMC). Die op Avsim is een beetje oud.. met de bouw nu van een derde eiland (gates).

Afbeelding
Jorick

Bericht door Jorick »

zoek34 schreef:maar kan het dan niet bestandsgebonden, want het lijken me wel allemaal aparte bestanden, als je die optie bekijkt :G:
Hoe zou je dat willen doen dan?
Je zou een externe applicatie moeten schrijven die de signalen van de ATC opvangt en doorstuurt naar een 2e geluidskaart. Sowieso is er zonder 2e geluidskaart geen beginnen aan. Simpelweg je oordopjes voorin de PC drukken zal geen effect hebben, want dat zit gekoppeld aan de zelfde geluidskaart. Het is gewoon (nog) onmogelijk. Deal with it. Je zou je engine-sounds iets zachter kunnen zetten in het controlpanel, zodat je de ATC beter hoort, als dat het probleem mocht zijn. Meer is er niet aan te doen.
PatrickZ
Supervisor
Supervisor

Bericht door PatrickZ »

Je bedoelt Milaan Malpensa van ISD? Dat is wel zo ongeveer de beste scenery die daarvoor te vinden is. Misschien wat verouderd, maar de kwaliteit is vergelijkbaar met payware. Dat valt niet snel te evenaren en voor zo ver ik weet heeft ook niemand dat geprobeerd.
Thomas H
Senior Instructor
Senior Instructor

Bericht door Thomas H »

Ok, maar is er en dan ook en update voor de bouw van het derde (gate)eiland?

Afbeelding
PatrickZ
Supervisor
Supervisor

Bericht door PatrickZ »

Nee, die is er niet. ISD is er namelijk mee gestopt. Wat ze in het verleden gemaakt hebben bestaat nog en is te downloaden via AVsim, maar ze maken geen nieuwe producten meer.
Thomas H
Senior Instructor
Senior Instructor

Bericht door Thomas H »

Even een technische vraag, waarom moet een vliegtuig flaps uit hebben staan bij het opstijgen? Zorgt dit voor ervoor dat men meer wind heeft om te stijgen?

Afbeelding
PaulB
....
....

Bericht door PaulB »

De flaps zorgen ervoor dat de vleugel meer draagkracht levert en het vliegtuig daardoor bij een lagere snelheid loskomt van de baan (en kan blijven vliegen).

Dat is ook de reden dat tijdens de landing de flaps gebruikt worden: lagere (landing)snelheid.

Overigens worden de flaps niet altijd tijdens de start gebruikt.
Als het vliegtuig licht is en er is veel baanlengte beschikbaar, dan wordt vaak zonder flaps gestart. Het gebruik van de flaps tijdens de start kost namelijk wèl wat extra brandstof.
Paul.
Frederik92
Instructor
Instructor

Bericht door Frederik92 »

laatst zat ik aircrash investigation te kijken. bij die vlucht ging het roer ineens naar links of rechts, en stortten beide vliegtuigen meteen neer.
nou heb ik net hetzelfde uitgeprobeerd :mrgreen: :mrgreen: , mijn rudder pedals helemaal naar links ingetrapt, maar ik kon het goed corrigeren door mijn yoke naar rechts te sturen, klopt dit, of is dit een fout in fs, want wat ik kan, zouden die piloten toch ook kunnen doen??? ps: het was met de pmdg 737-800

frederik
AfbeeldingAfbeelding
Thomas H
Senior Instructor
Senior Instructor

Bericht door Thomas H »

Hmm.. dat was toch die episode de de piloten niet op de hoogte waren van het nieuwe AP systeem..

Afbeelding
PaulB
....
....

Bericht door PaulB »

Nee.

Er was een ontwerpfout gemaakt in de hydraulische unit die het richtingsroer bedient, waardoor dat ongecontroleerd naar één van de uiterste standen bewoog en niet goed meer reageerde op stuurcommando's.

Inmiddels zijn alle stuurmachines vervangen door een verbeterd type waarmee het probleem is opgelost.
Paul.
Sjef Gielen
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Sjef Gielen »

Klopt, dat ding was toen bijna de ondergang geworden van de 737, als ze het bij dat derde incident (die dus wel gewoon kon landen) niet hadden kunnen achterhalen had het wel eens afgelopen kunnen zijn met de 737 en hadden de lucht en de vliegvelden er nu heel anders uitgezien.

Het probleem was dat door shockfreez, oftewel extreme temperatuurverschillen binnen en buiten het hydraulisch systeem, het systeem ineens averechts ging werken en uitsloeg zonder dat de piloot iets deed, de rudder sloeg dan bijvoorbeeld ineens 100% uit naar links, correcties naar rechts versterkten door het verkeerd om werken van dat onderdeel het effect alleen maar.
Ik geloof dat ze dat onderdeeltje toen volledig opnieuw ontworpen hebben waarna het (gelukkig) niet meer voorgekomen is en het dus bij twee crashes en één near-crash gebleven is.
Trouwens één van de betere afleveringen van ACI
PaulB
....
....

Bericht door PaulB »

Ik wilde niet zover op de details ingaan als jij, Sjef, maar het verhaal klopt inderdaad.

De oplossing is echter geweest om een stuurmachine te ontwikkelen met twee actuators (i.p.v. de originele met maar één actuator) met tevens een andere constructie van de leidingen op de actuator waardoor geen bevriezing van condensewater in de leidingen meer kan voorkomen (wat de oorzaak van de problemen was).
Paul.
arw3000
Senior Instructor
Senior Instructor

Bericht door arw3000 »

jaja :hm :mrgreen:
Afbeelding
Intel core 2 duo E8400, kingston 2x 2048MB, nvidia 9800GTX+ 512MB, Asus P5Q3 Deluxe Wifi, 500GB harddisk.....
PaulB
....
....

Bericht door PaulB »

Deze reactie vind ik eigenlijk nergens op slaan.
Kennelijk wordt het door mij gestelde in twijfel getrokken ...........

Mijn bron is het (volgens mij toch wel gezaghebbende) luchtvaarttijdschrift Flight International, waar ik al zo'n 25 jaar een abonnement op heb, en dat hier uitgebreid aandacht heeft geschonken.

Als je er meer over wilt lezen:
link naar een artikel in Flight International hierover (is dus wel in het Engels!)
Paul.
Sjef Gielen
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Sjef Gielen »

En nu maar hopen dat ie niet gaat antwoorden met:

Yes yes :hm :mrgreen:

Inderdaad een onzinnige reactie, maar goed, de verklaring die jij geeft komt weer erg bekend voor, was al weer een tijdje geleden dat ik die aflevering gezien had...
arw3000
Senior Instructor
Senior Instructor

Bericht door arw3000 »

Neee zo bedoelde ik het niet Paul. Het ging mij om het volgende stukje:
PaulB schreef:De oplossing is echter geweest om een stuurmachine te ontwikkelen met twee actuators (i.p.v. de originele met maar één actuator) met tevens een andere constructie van de leidingen op de actuator waardoor geen bevriezing van condensewater in de leidingen meer kan voorkomen (wat de oorzaak van de problemen was).
En door al die details die je er zo mooi bijvertelt, Zag ik even door de bomen het bos niet meer. Vandaar dat ik reageerde met jaja in de zin van okeee dan...... Sorry voor dit misverstand paul. Ik had het niet zo bedoelt :dup:
Afbeelding
Intel core 2 duo E8400, kingston 2x 2048MB, nvidia 9800GTX+ 512MB, Asus P5Q3 Deluxe Wifi, 500GB harddisk.....
PaulB
....
....

Bericht door PaulB »

OK. Bij deze waaien de vlaggen dus weer in dezelfde richting! :D
Paul.
WouterV

Bericht door WouterV »

Hallo,
FF paar korte vraagjes: