Inderdaad. Als je mijn instructies volgt, zou dat de conclusie kunnen zijn. Als 't goed is, moet 't zo werken. Mocht het toch niet werken of heb je nog vragen, dan weet je waar we te vinden zijn!
Ik neem aan dat je in FSUIPC bedoelt? In wezen is dat toch wat ik doe? Misschien lijkt 't wat omslachtig door mijn uitleg, maar 't is de gemakkelijkste manier om dit probleem op te lossen, volgens mij. Dat je de controls in de FS instellingen moet veranderen naargelang je wel of niet met de Wilco Airbus wilt vliegen, blijf je toch houden. Op deze manier voorkom je dat je de instellingen in FSUIPC ook steeds moet veranderen.
Maar, natuurlijk, zoals altijd: correct me if I'm wrong!
Maar we zitten hier in een onderdeel over Saitek en ik heb me wel eens laten uitleggen dat je daar dan een profiel in kan maken voor elk te gebruiken vliegtuig.
Je hebt helemaal gelijk, Arno, dit is een Saitek onderdeel! En inderdaad, in de Saitek Profiling Software kun je ontelbare veel profielen aanmaken. Helaas kunnen deze profielen geen axis assignments bevatten, alleen maar buttons.
Bij toeval heb ik een 2de Throttle Quadrant, maar ze hebben alle 2 geen USB aansluiting.
Om hem aan te kunnen sluiten moet er dus 1 USB zijn, omdat die andere een nogal vage plug heeft.
Weet iemand of ik een van deze 2 Throttles zo kan maken dat hij 'usb wordt' ?
Een holle plug met daarin 8 pennetjes op een rij en daaronder (of daarboven ) nog een rijtje van 7?
Dat is het oude ' Gameport' systeem, en die sloot je aan op je geluidskaart. Maar of zoiets om te bouwen is naar USB... geen idee.
Lion schreef:Vreemd trouwens, dat je met de Saitek software alleen maar buttons aan kan wijzen
Ik denk dat ze er vanuit gaan dat de gebruiker zelf wil bepalen wat welke button doet. De joystick assen zullen in 99% van de gevallen gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn.
Lion en Kevin zou een van jullie twee mij de handleiding van de Wilco A320 kunnen opsturen, want ik zou wel eens willen weten hoe het omschreven wordt in de handleiding wat betreft FSUIPC.
Laat maar ik heb de handleiding al gevonden.
Ik kan alleen nergens in de handleiding vinden waarom het niet mogelijk is om de assen via FSUIPC toe te wijzen.
Ik ben eens gaan rondsnuffelen op het forum van Peter Dowson en heb het idee dat er toch wel oplossingen zijn wat betreft het toewijzen van de assen via FSUIPC in relatie tot de Wilco A320.
Ik raad Lion en Kevin aan om daar ook eens te gaan kijken, hieronder staat de link er naar toe en voer Wilco A 320 in bij zoeken:
Goedenavond Nico,
Bedankt voor het meedenken, ik had inmiddels al begrepen via het forum dat jij een beetje de nederlandse uitgave bent van FSUIPC .
Maar ik moet je eerlijk bekennen - ik heb de beide links eens doorgelezen - ik snap er helemaal niets van.
Mijn engels is redelijk, maar dit gaat zover in technische termen door, dat ik hier moet afhaken.
Ik zal je vertellen wat ik tot nog toe heb gedaan:
Ik heb het voor de PMDG 737 inmiddels (via FSUIPC) denk ik in orde.
Ik heb trouwens je handleiding gevolgd vwb het toewijzen van een aircaftprofiel, maar dit lukt bij mij niet.
(Ik zie nl. bij #92 na het bijschrijven van UseProfiles=YES in de FSUIPC.ini geen "profile specific" regel opduiken ipv "aircraft specific") maar dit terzijde, de PMDG 737 had ik voorelkaar.
De Airbus ging ook goed (vwb Throttle instellingen). Ik heb in FS de throttle's toegewezen via joystick-menu en de reverse via het buttons-menu. so far so good.
Nu heb ik mijn mijn Joy-stick aangesloten (gebruik ik alleen voor mijn A320) en als ik nu mijn stick naar voren/achteren/opzij beweeg gaat mijn (linker)throttle/motor mee reageren (reverse, full thrust etc.en komt dan daarna niet meer in de idle-stand) terwijl ik via het tabblad - assignments - alles heb uitgeschakeld. Excuses voor het zeer waarschijnlijk niet gebruiken van alle luchtvaarttermen voor bepaalde onderdelen - maar ik ben dan ook geen piloot, alleen maar een hobbyist.
Ik hoop dat je via een voor mij simpele uitleg een oplossing voor mij weet.
Btw - de tips die ik eerder deze week heb mogen ontvangen (Kevin) waren voor mij zeer waardevol.
Nico,
Ik heb zelf een foutje gemaakt. De regel (UseProfile=YES) is wel aanwezig. Dit had ik niet gezien.
Zoals reeds geschreven, voor de PMDG heb ik de Saitek inmiddels werkend. (Vreemd is wel als ik met het toestel FS opstart de motoren op full thrust staan) Dit zal wel een calibratiefoutje zijn, maar ik weet niet hoe ik dit moet veranderen.
De Airbus krijg ik op geen enkele manier aan de praat met de Saitek. Gisteren had ik het voorelkaar, maar nu is het een grote puinhoop. Ik heb al weet ik hoeveel malen via het FS-menu geprobeerd de instellingen voor Throttle1+2 axis toe te wijzen maar ze doen het niet meer. De throttle's springen alle kanten op en als ik full-thrust geef blijven ze halverwege hangen. Het enige wat functioneert is de derde throttle - deze heb ik toegewezen aan de flaps-axis en die doen het probleemloos. En verder als ik mijn Joystick (welke ik alleen gebruik voor de airbus - voor de PMDG heb ik een yoke) ga gebruiken voor het sturen etc, regelt hij de throttle's. (Ik weet het - dit gaat over de Saitek, maar om dat het een met het ander te maken heeft wil ik het graag bij elkaar houden)
Ik heb overigens een Logitech Attack3.
Verder wordt in de handleiding van FSUIPC aangegeven (#35)dat er een Reset-knop moet zijn op de Joystick calibration pagina - maar die ontbreekt bij mij. (Ik heb de laatste update van FSUIPC voor FS9)
Ik wilde deze proberen om mijn eventuele oude settings voor de Airbus de deleten, maar dit gaat niet.
Jullie zullen wel denken dat ik nogal onhandig ben met dit alles - nu dat klopt inderdaad.
Maar ik zou wel heel opgelucht zijn als alles eens zou werken.
Bedankt alvast voor jullie verdere hulp.
Het is zo onderhand wel een grote puinhoop bij je geworden zo lijkt het.
En wat bedoel je met (#35) en (#95)?
Zou jij zo goed willen zijn om de FSUIPC.ini bestand naar mij op te sturen dat kan via PB, wellicht kan ik dan zien wat er mis gaat bij jou.
Ik moet overigens zeggen dat ik mijn grootte twijfels heb over het dubbele gebruik i.v.m. het tegelijkertijd gebruiken van de FS toewijzingen en de FSUIPC toewijzingen.
Over de complimenten gesproken, eigenlijk zou je Peter Dowson moeten complimenteren hij is de maker van FSUIPC, neemt niet weg dat ik doordat ik FSUIPC heb vertaald ongetwijfeld de verkoop ervan heb gestimuleerd, eens kijken of die een deel van de winst aan mij wil afstaan
Groeten Nico
Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
PS - Ik heb (denk ik) het bij de PMDG wel voorelkaar. Ik weet niet zeker want ik moet nog testen.
Klopt het dat je voor elk vliegtuig apart van PMDG een gebruikersprofiel moet maken?
Ik heb nl. vanochtend voor bijv de PMDG 737-700 de instellingen opnieuw gedaan, en daarna een gebruikersprofiel aangemaakt en een naam gegeven. Maar als ik bijv dan in een 737-800 wil opstarten moet ik eerst alle instellingen weer opnieuw doen. Dit functioneert ook, maar ik weet niet of er een meer eenvoudige weg is.
Ik heb je FSUIPC.ini bestand gezien en moet zeggen dat het maar een puinhoop is.
Mijn advies is; verwijder a.u.b. dit bestand en start FS op dan wordt er een nieuwe FSUIPC.ini bestand gemaakt zodat je met een verse FSUIPC.ini kan herbeginnen.
Ook wordt het me niet duidelijk hoeveel besturingsapparaten je hebt aangesloten want ik zie er maar twee zoals onderstaand in het blauw; [JoyNames]
AutoAssignLetters=No
0=Saitek Pro Flight Throttle Quadrant
0.GUID={743EDB30-EC41-11DF-8001-444553540000}
Onderstaand zie je mijn FSUIPC.ini bestand en die ziet er geheel anders uit als bij jou zeker met betrekking tot de PMDG 737;
Die ik nu heb verwijderd omdat het bericht anders ontstellend lang is.
Ik moet zo weg maar ben later in de middag weer thuis en dan ga ik verder met mijn hulp aan jou.
Laatst gewijzigd door Nocila op 14 nov 2010, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Nico
Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
Alles doet het voorlopig op mijn PMDG 737-700. Alleen de ailerons deden het niet, dus deze heb ik maar ouderwets via FS ingesteld.
Is het nu mogelijk om dit profiel te laten gelden voor alle PMDG 737 toestellen?
En dan natuurlijk nog het aloude probleem, hoe gaan mijn Saitek Throttle's werken met de Airbus A320 van Wilco/Feelthere. Maar ik denk dat ik dankzij jullie goede hulp en tips al een stuk verder ben.
Haal het FSUIPC.ini bestand nogmaals weg omdat wat betreft de PMDG het nog niet goed gaat.
Ik kom later wel op de PMDG terug, nu eerst de Wilco A320 aanpakken.
Stel nu eerst je throttles in op het Axis Asignment tabblad.
Vervolgens moet je in het tabblad Joystick Calibration een vinkje zetten bij "No reverse Zone" ongeveer linksboven.
Daarna zet je een vinkje bij "Rev" in de Throttle 1+ 2 (direct) gedeeltes.
En als laatste kalibreer je de uiterste einden van je handels maar zorg er wel voor dat je de handels niet helemaal naar beneden trekt dus door loze zone heen naar achteren, laar deze rusten in de loze zone.
De loze zone noem ik normaal klink, maar dat even terzijde.
Controleer als afsluiting bij de Joystick Calibratie gedeelte in de FSUIPC.ini bestand of de regel "UseAxisControlsForNRZ=Yes" als zodanig aanwezig is, misschien staat die nog op No, zo ja verander het dan in Yes.
Wellicht zou je de twee Throttle regeltjes die er nu staan in het Joystick Calibratie gedeelte kunnen vervangen door de onderstaande twee regeltjes;
Throttle1=-7859,-512,512,16101/48
Throttle2=-7809,-512,512,16139/32
Succes
Groeten Nico
Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
Hier dan weer de nieuwe ini.file.
Alles zo gedaan zoals je hebt gevraagd, echter in FS gebeurt nog niets.
Zoals je ziet heb ik alleen de throttle's aangesloten. De Joystick doe ik later. Ik neem aan dat dit niet van invloed is op de throttle-instellingen,
[JoyNames]
AutoAssignLetters=No
1=Saitek Pro Flight Throttle Quadrant
1.GUID={743EDB30-EC41-11DF-8001-444553540000}