Een beetje!
Het lukt me nog niet om midden in de roos te landen en dan sjoemel ik een beetje als de Chinook al op de grond staat. Hij gaat wel met alle wielen op de grond vooruit maar niet achteruit, dat gaat alleen als ik de voorwielen van de grond til. Als ik dan onvoorzichtig ben, valt die om. Ik heb niet geteld hoeveel virtuele Chinooks ik intussen in puin heb gelegd.
Overigens ben ik nu op een ander plekje aan het oefenen. Door de nabijheid van EHEH haal ik op de Oirschotse Hei maar ± 13 fps. Ik was daar begonnen omdat ik laatst op die hei was toen daar door de KLu met een Chinook geoefend werd. Mooie demonstratie, vlak voor mijn neus! Dat vond ik zo indrukwekkend dat ik meteen een virtuele versie aangeschaft heb. Eerder heb ik me nooit veel met helikopters beziggehouden. Leek me te saai maar dat valt toch erg mee.
Ik heb de Chinook nu gestationeerd op het RAF Boulmer heliveldje EGQM. Daar (ORBX FTX UK) heb ik 20 - 24 fps. Als ik dan omhoog ga, ligt recht voor me een klein eilandje vlak voor het plaatjse Amble. Op dat eilandje staat alleen een vuurtoren en het huis van de vuurtorenwachter en verder wordt dat eilandje alleen bewoond door meeuwen. Dan vlieg ik naar dat eilandje, landt, stijg weer op en draai 180° en vlieg weer terug naar Boulmer Heliport. Meestal lukt het nu wel om de Chinook neer te zetten binnen 10 m van de plaats waar ik hem wil hebben. Maar af en toe ga ik in volle vaart achteruit de bomen in
Helaas lukt het nu niet meer om screenshots van een crash te maken; ik weet niet waarom dat niet meer gaat. Met toets V lukt dat hoe dan ook niet maar met Print Screen kon het vroeger wel. Nu dus niet meer. Ik kan dus geen crash plaatjes meer publiceren ...
EDIT: ongeveer dit idee:
Hij zakt een beetje met zijn wielen door het beton en heel ver achteruit kom ik nog niet. Een wheelie vooruit lukt helemaal niet; ofwel zit die mogelijkheid niet in de virtuele versie, ofwel doe ik iets niet goed.
Simulator= Flight Simulator X + Acceleration Expansion Pack
Add-on scenery= EGQM Boulmer Heliport in ORBX FTX England
Add-on airplane= Nemeth Design / Milviz CH-47 Chinook
Repaint airplane= RAF ZD574 made by Jeansy