vlucht gegevens
Moderator: Moderator-groep
-
- Instructor
vlucht gegevens
Goede dag. Kan iemand mij aan vlucht gegevens helpen om te oefenen zoals dit voorbeeld "LBO SID UY156 ADABI UN858 VANAD UN859 AMB STAR LFPO". Alvast vriendelijk bedankt. Arie.
-
- Instructor
- Contacteer:
Re: vlucht gegevens
Hoi Arie,
ik weet niet precies wat je bedoeld, maar als je op zoek bent naar route gegevens, dan kan je deze bijvoorbeeld zelf achterhalen op http://rfinder.asalink.net/free/. Geef je vertrek vliegveld (in het bovengenoemde voorbeeld LFBO) en je aankomst vliegveld (LFPG) op en klik op [Find route]. Hierna zal de route worden getoond.
Groetjes,
Theo.
ik weet niet precies wat je bedoeld, maar als je op zoek bent naar route gegevens, dan kan je deze bijvoorbeeld zelf achterhalen op http://rfinder.asalink.net/free/. Geef je vertrek vliegveld (in het bovengenoemde voorbeeld LFBO) en je aankomst vliegveld (LFPG) op en klik op [Find route]. Hierna zal de route worden getoond.
Groetjes,
Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
-
- Instructor
Arie,
Met de website die Theo hierboven aangeeft, maak je "real world" vliegplannen. Ik neem aan dat de gebruikte database up-to-date is. Als je de ATC gebruikt kom je mogelijk in moelijkheden. (ik reageer hier nu even op je email die ik net gelezen heb) De ATC in FSX heeft er geen idee van dat je een vliegplan in je FMC hebt geladen. Je zult een vliegplan met de FSX flightplanner moeten maken en als IFR vlucht opslaan. Dan pas "weet" de ATC wat je van plan bent. Echter, de database in FSX is 10 jaar oud, dus kent veel waypoints die je hierboven noemt niet. Maak dezelfde vlucht maar eens met de FSX flightplanner en je krijgt een heel andere route met als eerste waypoint de vor GAI. Tweede probleem is dat de FSX ATC geen SID's en STAR's kent. Je krijgt z.g. radar vectors naar het eerste waypoint, dus de A/P niet in fms mode, maar in hdg mode zodat je de instructies van de ATC kunt opvolgen tot je bijna "op koers" vliegt. Dan schakel je over op FMS/NAV Hetzelfde geldt voor de nadering.
Maar..........als je in de FMC op de INDEX page kiest voor IMP FSPLN (of iets dergelijks) kan je eem vooraf gemaakt FSX vluchtpaln in de FMC zetten (wat dan wel geaktiveert moet zijn) en ook gebruik maken van de ATC functie. Probeer het zo eens, sukses
Peter
Met de website die Theo hierboven aangeeft, maak je "real world" vliegplannen. Ik neem aan dat de gebruikte database up-to-date is. Als je de ATC gebruikt kom je mogelijk in moelijkheden. (ik reageer hier nu even op je email die ik net gelezen heb) De ATC in FSX heeft er geen idee van dat je een vliegplan in je FMC hebt geladen. Je zult een vliegplan met de FSX flightplanner moeten maken en als IFR vlucht opslaan. Dan pas "weet" de ATC wat je van plan bent. Echter, de database in FSX is 10 jaar oud, dus kent veel waypoints die je hierboven noemt niet. Maak dezelfde vlucht maar eens met de FSX flightplanner en je krijgt een heel andere route met als eerste waypoint de vor GAI. Tweede probleem is dat de FSX ATC geen SID's en STAR's kent. Je krijgt z.g. radar vectors naar het eerste waypoint, dus de A/P niet in fms mode, maar in hdg mode zodat je de instructies van de ATC kunt opvolgen tot je bijna "op koers" vliegt. Dan schakel je over op FMS/NAV Hetzelfde geldt voor de nadering.
Maar..........als je in de FMC op de INDEX page kiest voor IMP FSPLN (of iets dergelijks) kan je eem vooraf gemaakt FSX vluchtpaln in de FMC zetten (wat dan wel geaktiveert moet zijn) en ook gebruik maken van de ATC functie. Probeer het zo eens, sukses
Peter
-
- Instructor
Theo en Peter. Beide weer heel vriendelijk bedankt, ga het allemaal proberen. Vr. Gr. Arie.
-
- Instructor
Goede dag. Begrijp er niets meer van. Voer de gegevens in de FMC, de afstand van LFBO naar LFPO is 345 NM. Heb eerst een flight plan in FSX gemaakt roep deze op in FMC en in het navigatie display staat LFBO 8234 NM, RW 7831 NM LFPO 7831 NM en in FMC modus het zelfde. Ook zie ik niet de witte lijn van de route. Kan ik de FMC niet resetten dat alles weer op nul staat. Wanneer ik een ander vliegtuig pak, en op een ander vliegveld zet, dan staat alles er weer in. Vul ik andere gegevens in dan kloppen de NM ook weer niet. Ga ik weer terug naar het vorige vlieg veld en ik vul weer alles in bedoeld voor de zelfde vlucht dan verdubbelen de NM. Ik weet het niet meer. HELP. Vr. Gr. Arie.
-
- Instructor
Goede dag. Wil gaan vliegen met een Boeing 737-500 PMDG van Wilco. Het volgende Flight Plan wil ik in de FMC programmeren. LFMN-IRMA5M-IRMAR-UN853-BLONA-UY11-KUMIN-UM730-TESTO-UQ712-VOG-UQ984-Nesti-UM985-NIMDU-NIMD1W-LOWW. Tijdens het in vullen op de FMC gaat het goed tot UQ712-VOG. Dan moet ik naar de NEXT PAGE vul in het Scratchpad UQ984 daarna op L1 dan verschijnt er INVALID ENTRY, dus kan ik niet meer verder. Dit flight plan heb ik van Tutorial Flight1. Wie ziet hier een fout in zitten?? Vriendelijke groet Arie.
-
- Instructor
Zijn uw Airacs wel up to date?
-
- Instructor
Goede dag elstopo. Geen idee wat dat is!! Bij de Bombardier crj lukt het wel allemaal met de FMC. Vr. Graag. Arie
-
- Instructor
Arie,
Airacs bevatten gegevens om de weg te vinden in de sky.
Deze heb je echt nodig als je met een PMDG wilt vliegen. De reden waarom je met het programmeren een foutmelding kreeg (not in database) wil zeggen dat deze niet beschikbaar is.
Airacs worden iedere maand geupdated en zijn niet gratis verkrijgbaar.
Lees deze http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=101&t=12610 eens door, je zult een stuk wijzer worden.
Suc6, en leer het te begrijpen.
Airacs bevatten gegevens om de weg te vinden in de sky.
Deze heb je echt nodig als je met een PMDG wilt vliegen. De reden waarom je met het programmeren een foutmelding kreeg (not in database) wil zeggen dat deze niet beschikbaar is.
Airacs worden iedere maand geupdated en zijn niet gratis verkrijgbaar.
Lees deze http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=101&t=12610 eens door, je zult een stuk wijzer worden.
Suc6, en leer het te begrijpen.
-
- Instructor
Goede dag. De fout melding die ik kreeg was, INVALID ENTRY en niet NOT IN DATABASE. wet niet of dat wat uitmaakt? Maar ik heb een stomme fout gemaakt heb een Boeing 737 Pilot in command evolution de luxe gekocht i.p.v. een PMDG Boeing 737-800. Denk dat ik daarvoor een PMDG programma moet hebben?? Kun jij mij daar iets meer over vertellen? Nog een fijn uiteinde en de beste wensen voor 2016. Vr. Gr. Arie.
-
- Instructor
Heeft m.i. allemaal met hetzelfde te maken.
Een PMDG programma ken ik niet en bestaat ook niet
Kijk maar eens op de site van PMDG zelf. En als je er één koopt bestel dan gelijk de PMDG NGX 737-versie dus de laatste die is tevens uitgerust met een weerrader. Overigens werkt dit ook alleen maar met Active Sky Next.
Overigens bij de aanschaf van een PMDG zit ook een mooie beschrijving en uitleg over de werking.
Anders ook even bij de handleidingen kijken op dit forum en dan de PMDG van Stefan Kok.
Die is heel leerzaam.
Een PMDG programma ken ik niet en bestaat ook niet
Kijk maar eens op de site van PMDG zelf. En als je er één koopt bestel dan gelijk de PMDG NGX 737-versie dus de laatste die is tevens uitgerust met een weerrader. Overigens werkt dit ook alleen maar met Active Sky Next.
Overigens bij de aanschaf van een PMDG zit ook een mooie beschrijving en uitleg over de werking.
Anders ook even bij de handleidingen kijken op dit forum en dan de PMDG van Stefan Kok.
Die is heel leerzaam.
-
- Instructor
Goede dag. Weer bedankt voor je reactie. Weet nu wat ik moet doen maar, wacht nog even met het kopen van een PMDG versie geloof dat deze ongeveer € 60 kost, en dat kan bruintje nu niet even trekken. Vr. Gr. Arie.
-
- Instructor
Goede dag. Een ieder wens ik de allerbeste wensen voor 2016. Mijn vraag: Zie alleen maar handleidingen voor de PMDG Boeing 737. Is er ook een handleiding voor de Boeing 737 300-400-500 Evolution Next Gen, dus niet PMDG versie? Vr. Gr. Arie.
-
- Ere oud staflid
Kijk ook even op de site van PMDG: https://www.precisionmanuals.com/ Staat die specifieke handleiding daar niet bij dan ook even zoeken op het www.
PMDG is een payware product en daar hebben we een speciaal onderdeel voor. Voor verdere vragen over de PMDG en zijn addons graag in dat speciale onderdeel.
http://www.dutchfs.nl/forum/viewforum.php?f=105
Ik sluit dit onderdeel af.
PMDG is een payware product en daar hebben we een speciaal onderdeel voor. Voor verdere vragen over de PMDG en zijn addons graag in dat speciale onderdeel.
http://www.dutchfs.nl/forum/viewforum.php?f=105
Ik sluit dit onderdeel af.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!