FMC programmeren!

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Arie
Instructor
Instructor

FMC programmeren!

Bericht door Arie »

Goede dag. Heb gezocht bij FMC route maar is gesloten weet niet waar ik nu terecht kan over vragen die dit betreffen. Dus probeer ik het hier maar. Heb de FMC geprogrammeerd en kijk bij Act Legs en zie o.a. het volgende:
BONKO 30 NM 250/29000
005
DEVRO 27 NM 250/29000
019
VANAD 22 NM 250/25600
056
CAD 23 NM 290/13000
045
LFPO 56 NM 250/200

Betekend dan 250/ 25600 snelheid/hoogte ? Hoort de FMC dat te regelen? Heb Heading ingesteld op FL290, heb NAV in gedrukt. En AP ingesteld, na de TAKE-OFF. Ben ik soms iets vergeten?? Vriendelijke groet Arie.
pilotvince
Senior Controller
Senior Controller

Re: FMC programmeren!

Bericht door pilotvince »

Ik raad je aan om eens grondig een handleiding te lezen ivm de FMC.

.../... Betekent idd snelheid/hoogte. Uw heading dat je ingeeft varieert van 0-360 , FL290 is uw hoogte dus moet je dat bij ALT ingeven.

Ik denk dat je best even de basics van de fmc en AP leert kennen, gaat je enorm helpen.
Terug van weggeweest!
Windows 10 64Bits|i5 4690K@4,4ghz|GTX950 2GB|8GB DDR3|Samsung 850 SSD 250GB

FSX|PMDG737|PMDG777|REX4
Arie
Instructor
Instructor

Bericht door Arie »

Goede dag. Heel erg bedankt voor je reactie. Heb al het een en ander gelezen over het instellen van de FMC daar wordt wel, over het algemeen verteld hoe je deze moet installeren maar er wordt niet uitgelegd hoe het een en ander werkt. Wat ik als voorbeeld liet zien is dus de FMC die ik zelf heb geprogrammeerd en dacht dat de FMC dan automatisch de hoogte en snelheid zou regelen. Maar omdat het niet gebeurd vraag ik mij af of ik wat vergeten ben iets in te vullen of in te schakelen. Dat ik vraag of 250 / 250600 de snelheid /hoogte is dat leek mij lochis. Vriendelijke groet Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Bericht door Arie »

Goede dag. Toch nog even reageren op vorig antwoord. Het komt over als of ik nog maar net begonnen ben met Flight Simulator, i.p.v. dat er geantwoord wordt op mijn vraag. Alleen ik ben nog niet zolang bezig met het gebruik maken van de FMC. Deze programmeer ik, volgens mij zoals het moet, zie wanneer ik op de knop LEGS druk het verloop van de vlucht en daar wordt aan gegeven bijv 250 / 25300 enz. Begreep wel dat dit de snelheid / hoogte is. Maar ik dacht dat de FMC het zou regelen dat hij dan ook daadwerkelijk de snelheid aan houd, en indien nodig ook de hoogte of daling. Dus mijn vraag is wederom, is dat zo? Zo ja ben ik dan misschien iets vergeten in te stellen hetzij in de FMC hetzij op het paneel? In zowel FMC pre-flight handleiding van Kevin Schepers, Flight Management Computer van Stevan Kok, en Tutorial Flight 1 wordt dit niet besproken / uitgelegd. Wie kan mij hiermee helpen? Vriendelijke groet Arie.
Plaats reactie