INSTAL.PROBLEEM fsx W7
Moderator: Moderator-groep
-
- Instructor
INSTAL.PROBLEEM fsx W7
nadat IK fsx Gold succesvol op mijn desktop heb gezet, wilde ik deze ook op de laptop installeren. Bij 1e schijf in de driver werd direct het hele bestand van FSX zichtbaar op de monitor. Toen de setup maar gedraaid (als XP en admin.).Dit duurde met elkaar incl.de Accel.schijf bijna 6 uur! Twee dagen goed gevlogen, derde dag kreeg ik na indrukken "free flight" en kiezen aircraft en airport een half zwart scherm terwijl ik de engines hoorde draaien! Kon ook FS niet meer normaal afsluiten. FSX.cfg weggegooid, opruiming/defrag.op de FSX-partitie gedaan, echter het probleem blijft. De eerste schijf voor repair kan ik niet gebruiken daar deze alleen het volledige bestand (inhoud) van FSX laat zien. Uninstallen kan ik alleen handmatig doen daar remove-functie op de eerste schijf niet toegankelijk is. Wat te doen?
- FlipS
- Site Admin
Re: INSTAL.PROBLEEM fsx W7
Ik heb geen idee, maar als je laptop niet vreselijk antiek is, dan is een duur van 6 uur voor de installatie abnormaal. Waarschijnlijk kon de installer niet over voldoende RAM beschikken waardoor de installatiebestanden stukje bij beetje naar de hdd geschreven werden. Als deze diagnose klopt, dan kan dat ook een verklaring zijn voor de problemen die je nu hebt.
Kijk eens in Taakbeheer hoeveel RAM er beschikbaar is, en kijk dan vervolgens via Broncontrole (in Taakbeheer) naar het gebruik van de harde schijf.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat (de partitie van) de schijf waarop je FSX hebt geïnstalleerd, te vol is. Onder andere om goed te kunnen defragmenteren, moet er altijd minimaal 10% vrije schijfruimte zijn. Of dat er is, kun je in de Verkenner zien (schijf met rechter muisknop aanklikken en dan in het menu op Eigenschappen klikken).
Dat je geen menu krijgt zodra je schijf 1 in de drive legt, is vermoedelijk het gevolg van een instelling. Op de schijf staat een AutoRun-bestand dat door de pc gevonden en opgestart wordt. Wellicht staat die optie uitgeschakeld. Je zou ook zelf op AutoRun kunnen klikken, dan zou je het installatiemenu (waarin je ook een repair kunt uitvoeren) ook moeten krijgen.
Kijk eens in Taakbeheer hoeveel RAM er beschikbaar is, en kijk dan vervolgens via Broncontrole (in Taakbeheer) naar het gebruik van de harde schijf.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat (de partitie van) de schijf waarop je FSX hebt geïnstalleerd, te vol is. Onder andere om goed te kunnen defragmenteren, moet er altijd minimaal 10% vrije schijfruimte zijn. Of dat er is, kun je in de Verkenner zien (schijf met rechter muisknop aanklikken en dan in het menu op Eigenschappen klikken).
Dat je geen menu krijgt zodra je schijf 1 in de drive legt, is vermoedelijk het gevolg van een instelling. Op de schijf staat een AutoRun-bestand dat door de pc gevonden en opgestart wordt. Wellicht staat die optie uitgeschakeld. Je zou ook zelf op AutoRun kunnen klikken, dan zou je het installatiemenu (waarin je ook een repair kunt uitvoeren) ook moeten krijgen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
-
- Instructor
Dank,Flip,voor snelle reactie.Laptop I.7 is van 2011 en alleen in gebruik voor FS. FS9 draait er met alle addons als een tierelier op. Zowel FS9 als FSX staan op een eigen partitie. Naast FSX is er nog ca 80GB over op de partitie. Autorun-functie staat onder äutomatisch afspelen"in het configuratiescherm aangevinkt. Fysiek geheugen 2082MB beschikbaar.
Als ik in het geopende bestand, na plaatsing 1e schijf, autorun aanklik, krijg ik in de kladblok-tekst: open-dvd check.exe, name FSXdisc.1, shell\directx\command directx9 dxsetup.exe. Ook de schijf gecontroleerd op fouten , die waren er niet. Broncontrole ook geraadpleegd. Een repair mogelijkheid is er niet na aanklikken autorun in het bestand.
Het blijft zuchten!
Als ik in het geopende bestand, na plaatsing 1e schijf, autorun aanklik, krijg ik in de kladblok-tekst: open-dvd check.exe, name FSXdisc.1, shell\directx\command directx9 dxsetup.exe. Ook de schijf gecontroleerd op fouten , die waren er niet. Broncontrole ook geraadpleegd. Een repair mogelijkheid is er niet na aanklikken autorun in het bestand.
Het blijft zuchten!
- FlipS
- Site Admin
Ik heb het even geprobeerd: je moet de installatie starten met DVDcheck.exe. Als de Verkenner je de inhoud van de DVD laat zien, kun je dus ook op DVDcheck.exe klikken. Dan zou je het menu moeten krijgen waarin je een repair kunt uitvoeren of waarin je FSX kunt verwijderen. Ik zou dan eerst een repair proberen.
Als je in de Verkenner Setup.exe aanklikt, begint de installatie en dan wordt de stap waarin je voor een repair kunt kiezen, kennelijk overgeslagen.
Als je in de Verkenner Setup.exe aanklikt, begint de installatie en dan wordt de stap waarin je voor een repair kunt kiezen, kennelijk overgeslagen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
-
- Instructor
Uiteindelijk dvdcheck kunnen openen(het vakje was eerst steeds wit en na een paar FSX opnieuw via Verkenner openen
werd het vakje met vliegtuigje blauw. Remove gedaan totdat 2e disk gevraagd werd. Daarna kon ik de voortgang via het venstertje met de blauw blokjes niet meer zien omdat het hele FSX-bestand weer zichtbaar werd. Het heeft meer dan een halfuur geduurd zonder resultaat terwijl je de drive hoorde draaien. Toen rigoreus handmatig alles verwijderd ook van C-schijf Appdata etc. en tenslotte systeemherstel gedaan en Cschijf opgeruimd en gedefragmenteerd. Ik ga weer met een schone lei beginnen, mocht ik opnieuw hinder ondervinden dan neem ik de laptop over een paar weken mee naar de FSClub. Jammer allemaal maar veel dank voor je altijd goede wenken en advies.
Ik houd je op de hoogte.
werd het vakje met vliegtuigje blauw. Remove gedaan totdat 2e disk gevraagd werd. Daarna kon ik de voortgang via het venstertje met de blauw blokjes niet meer zien omdat het hele FSX-bestand weer zichtbaar werd. Het heeft meer dan een halfuur geduurd zonder resultaat terwijl je de drive hoorde draaien. Toen rigoreus handmatig alles verwijderd ook van C-schijf Appdata etc. en tenslotte systeemherstel gedaan en Cschijf opgeruimd en gedefragmenteerd. Ik ga weer met een schone lei beginnen, mocht ik opnieuw hinder ondervinden dan neem ik de laptop over een paar weken mee naar de FSClub. Jammer allemaal maar veel dank voor je altijd goede wenken en advies.
Ik houd je op de hoogte.
-
- Instructor
Flip,ik was je nog een antwoord schuldig hoe followup is gegan met install op laptop. Op advies clublid : config.scherm-automatisch afspelen-bij software en spellen:geen actie ondernemen. Daarna setup gedraaid en na het runnen van fsx het acceleration pack gedraaid (na het "geen actie .."terug gedraaid" te hebben). Echter het halfzwarte monitorscherm bleef. Verholpen met een rechtsklik op het FSX-icoon en eigenschappen en linksklik op uitvoeren- het venster op maximaliseren gezet. Alles draait zoals het moet.
Groet en nogmaals dank.
Herman
Groet en nogmaals dank.
Herman