Lang afwezig geweest maar met de release van V4 toch weer overstag gegaan om de virtuele lucht te verkennen. Omdat simulatiesoftware toch wel een beetje bekend staat om problemen (bij de ene wel, bij de ander niet) dacht ik: "Ik maak een V4 topic om ideeën en gedachten te bundelen".
Bij mij is inmiddels gebleken dat er wat installatie problemen optraden. In de FSX en de eerste P3D tijd heb ik veelvuldig gebruikt gemaakt van handleidingen zoals die van Nick'N en Costas. Dan met name voor een stabiele hardware setup en software installatie. Ik weet dat we een aparte hardware-afdeling op Dutch-FS hebben dus misschien handig om het hier op P3D v4 software te houden. Maar goed, gaan die oude handleidingen nu op met de nieuwe release van P3D (64-bit

1. Ik heb P3D v4 gedownload met Download Manager 5. Echter, bij unzippen geeft hij aan dat de cab.1 file uit het ZIP-bestand corrupted is. Hetzelfde probleem heb ik met de ZIP-file van FS Global 2018. Is dit een P3D aangelegenheid of ligt dit ergens anders aan? NOTE: Kan een lage internetsnelheid hier debet aan zijn? KPN heeft een kabelbreuk geconstateerd en inmiddels vervangen.
2. Okay, met installeren van P3D weet ik nog: liefst een aparte SSD (niet op de C:/ schijf dus), Na installatie een vlucht starten, even de lucht in (voor shaders), afsluiten en pc opnieuw opstarten. Moet ik daarna nog iets doen? Ik kan me iets herinneren over een programma installeren in de 'redist' map van P3D. Moet dit nu nog steeds?
3. Ik heb gezien dat de tweak Affinitymask bij mijn CPU gewoon nog werkt (waarde 14 met 4 cores). Het ontlast de core0 aanzienlijk. Toch heb ik bij middelhoge graphic settings een klein beetje stutters en maar maximaal 30 tot 40 fps. P3D is nog default dus geen addons. Ik heb HT off in de BIOS, XMP nog disabled en nog geen overclocks. Shadows laag en Dynamic Lightning uit. Ik gebruik voor als nog geen Nvidia Inspector settings. Hieronder zal ik mijn pc-specs nog even neerzetten
4. Wat gebruiken jullie als begin graphic-settings met testen? Of waar letten jullie op? Ik weet dat oa shadows, vehicles en Dynamic Lightning FPS vreet. Wat doen jullie met MSAA, fps-limiet, V-Sync en dat soort instellingen?
5. Over Nvidia Inspector gesproken. Gebruiken jullie die nog met goede resultaten? Of gebruiken jullie het Nvidia-config (3D-instellingen beheren). Of juist helemaal niet?
6. Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met P3D v4?
Tot zover mijn opmerkingen. Kijken of jullie nog tips of vragen hebben.
Mvg Remco
Specs: Asus Z170 Pro Gaming - Asus GTX 1080 8gb - 2x G.SKill 8gb RAM (2666MHz) - 1x SSD Windows 10 x64 Home
1x SSD P3D 256GB - 1x WD HDD 1TB - Watercooler van Intel - "27 Samsung Syncmaster scherm.