Na hulp van Madfred ben ik genezen van mijn onzekerheid omtrent fs2020.
Die onzekerheid kwam voort uit het hoge 'zoek het maar lekker zelf uit' gehalte van fs2020. Op internet was van alles te vinden, dat wel. Maar die ene duidelijke uitleg waar ik wat mee kon zat er niet bij. Het moet kort en simpel. Madfred dus..
Hieronder een beschrijving van de werkwijze voor de Steam versie in combinatie met Windows 10. Installatie van fs2020 op drive C:\
1. Onze downloads moeten terechtkomen in de map 'community'. Waar zit die map??
Bij zoeken rechtsboven community intikken. Ik kreeg dit:
En de bovenste moest ik hebben. Eenmaal het pad gevonden is het simpel om een shortcut op je bureaublad te plaatsen.
2. Ga naar de site vanwaar je mod gedownload moet gaan worden. Ik gebruikte flightsim.to
3. De download mag overal terechtkomen waar je maar wilt. Tot nu toe heb ik alleen nog maar te maken gehad met zip-files. Die moeten dus unzipt worden.
4. Het resultaat van het unzippen levert -als het goed is- ook weer een map op met daarin de de benodigde files.
5. Die map moet gesleept worden in de map community. Klaar!
Dit gedeelte geloofde ik dus niet, te simpel. Maar nu toch een compliment aan het adres van Microsoft: Het werkt. Al dat gedoe met FSX waarbij je zelf bestanden op de goede plaats moest zetten (denk aan scenery library, effects, gauges etc.) is niet meer nodig.
6. Start fs2020 en check. Tot nu toe heb ik me ingehouden en beperkt tot drie toestellen. Twee daarvan kunnen nog niet tippen aan de kwaliteit van FSX toestellen, maar het werkt wel...
Note:
Als het om downloads gaat zitten er zaken bij die niet gaan op de hierboven beschreven manier. Dit filmpje kan e.e.a. verduidelijken: https://www.youtube.com/watch?v=jmaekDXShYc